قرارداد مشارکت فروش کالا و یک همکاری پر سود

قرارداد مشارکت فروش کالا و یک همکاری پر سود

تا به حال این عبارات به گوشتان خورده که تنها با ۲ کلیک می­‌توانید در ماه صدها هزاردلار درآمد کسب کنید و با راه‌­اندازی یک سایت به درآمد بسیاری برسید؟ و یا بدون احداث کارخانه در سود فروش آن سهیم شوید؟ و در مدت کوتاهی می­‌توانید صاحب ثروت بسیاری شوید؟! این‌ها نمونه‌هایی است که برای […]

تا به حال این عبارات به گوشتان خورده که تنها با ۲ کلیک می­‌توانید در ماه صدها هزاردلار درآمد کسب کنید و با راه‌­اندازی یک سایت به درآمد بسیاری برسید؟ و یا بدون احداث کارخانه در سود فروش آن سهیم شوید؟ و در مدت کوتاهی می­‌توانید صاحب ثروت بسیاری شوید؟! این‌ها نمونه‌هایی است که برای ترغیب افراد به مشارکت در فروش به کار می‌رود. اما در حقیقت مشارکت در فروش کالا (همکاری در فروش) چیست؟ و آیا همانطور که از این عبارات برداشت می‌­شود با شرکت در آن می‌­توان به سود سرشار رسید؟ تنظیم قرارداد مشارکت فروش کالا چه ضرورتی دارد؟

هدف از این نوشته توضیح کامل مشارکت فروش کالا و آشنایی با مجوزهای لازم برای شروع این کار است همچنین توضیح قرارداد مشارکت مدنی و ارائه نمونه‌هایی از این قرارداد برای افرادی است که درمورد قرارداد مشارکت در فروش ابهام دارند.

مشارکت فروش کالا چیست؟

مشارکت در تامین و فروش کالا یا همان (Affiliate Marketing) شامل هر نوع فعالیتی می­‌شود که موجب آسان شدن فروش کالاها و خدمات است. همکاری در فروش روش‌های متفاوتی دارد که بهترین آن استفاده از اینترنت است به این صورت که، شخص محصول مورد نظر را تبلیغ می‌کند و بعد از فروش آن، درصدی از فروش محصول را دریافت می‌­کند.

درواقع کسی که قصد مشارکت در فروش یا همان همکاری در فروش را دارد، باید بتواند محصول را معرفی کند، ویژگی‌های آن را مطابق با نیاز مشتری بیان کند و در حقیقت به شیوه درست از آن تبلیغ کند تا مشتری ترغیب به خرید محصول یا خدمات شود.

مسلم است، هرچقدر فروش بیشتری داشته باشد درصد بیشتری نیز دریافت می­‌کند.

هنگام راه اندازی مغازه یا کسب و کارتان، همکاری در فروش ایده­‌آل است. چرا که در آن نیاز به تولید یک محصول یا خدمات نیست، در هر زمان یا مکانی می‌­توانید کارتان را پیش ببرید، نیازی به انبار کردن محصول نیست، نیازی به تولید آن نیست. برای شروع همکاری در فروش نیاز به هزینه زیادی ندارید اما برای اینکه در این کار به سود بالا برسید و موفق شوید، نیاز است با دقت و اطلاعات کافی وارد این حرفه شوید والا این کسب­‌وکار هم همانند سایر کارها می‌تواند با سود و ضرر همراه باشد.

 مجوزهای لازم قبل از امضای قرارداد مشارکت فروش کالا

اگر همکاری در فروش را با فروش به شکل سنتی مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که همانند کسب­‌وکارهای سنتی این فروشندگان نیز برای آنکه کسب­‌وکارشان وجه قانونی پیدا کند نیاز به انجام اقداماتی در این مورد دارند.

چنانچه مشارکت در فروش اینترنتی صورت گیرد، باید مجوزهای لازم را کسب کند تا بتواند تحت پوشش قانون به فعالیت خود ادامه دهد. در سال ۱۳۸۸ وزارت بازرگانی آیین‌­نامه اخذ مجوز فعالیت در فضای مجازی را صادر و ابلاغ کرد و از این پس این آیین­‌نامه به عنوان مرجع قرار گرفت.

انواع مجوزها قرارداد مشارکت در فروش کالا

در ایران مجوز مربوط به کسب­‌وکارهای اینترنتی دو نوع است، یکی مجوزی که همه­ این کسب‌­وکارها برای راه‌­اندازی فروشگاه اینترنتی باید کسب کنند. به بیانی دیگر، یک مجوز عام هست که برای نمونه می‌­توان از نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه­ کسب‌­وکار که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می­‌گردد، نام برد.

مجوز دیگر مجوز اختصاصی هر صنف است که به شرکت‌ها اعطا می­‌شود. برای مثال، برای فروش کتاب نیاز به مجوز وزارت ارشاد است و برای فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز به مجوز وزارت بهداشت است. در قرارداد شراکت طلافروشی نیز به کسب مجوزهای لازم برای تاسیس و شراکت در مغازه دارید.

این درحالی است که بسیاری از کسب­‌وکارهای اینترنتی بدون مجوز فعالیت می­‌کنند اما باید توجه داشت که برای مشتریان رجوع به فروشندگان در کسب‌­وکارهای دارای مجوز قابل اطمینا‌ن‌­تر است.

سیستم همکاری در فروش کالا روشی ساده برای درآمدزایی است، بدون آنکه نیاز به مهارت تخصصی داشته باشد اما افراد می‌توانند برای پیشرفت در کارشان در حوزه تخصصی خود مشارکت در فروش را پیش ببرند. برای صاحبان کسب‌­وکارها نیز این فرصت فراهم می‌­شود که به سود بیشتری دست یابند.

در بررسی مشارکت فروش ­کالا به عبارت “مشارکت مدنی” نیز برمی‌خوریم . مشارکت­ مدنی، شکلی دیگر از مشارکت در کسب­‌وکار است که در آن افراد سرمایه هایشان را با هم ادغام کرده و کسب‌­وکاری تازه راه می‌اندازند.

قرارداد مشارکت مدنی چیست؟

قرارداد مشارکت مدنی قراردادی است که از طریق آن اشخاص حقیقی (انسان‌ها) و اشخاص حقوقی (انسان‌ها، شرکت‌ها و…) سرمایه خود را که می‌­تواند مادی یا معنوی باشد، ابتدا به طور دقیق میزان آن را مشخص کرده و آن را به صورت مشاع برای انجام کار معین در زمینه‌های بازرگانی، تولیدی و خدماتی برای مدت محدود و به قصد به دست آوردن سود به کار می­‌گیرند.

کسب‌­وکارهای تازه‌تاسیس برای پیشرفت کارشان و توسعه کسب­‌وکارشان نیاز به نیروهای متخصص و تامین مالی دارند، یکی از راه­‌های کمک به این کسب‌­وکارها همین قرارداد مشارکت مدنی است. اما اشخاص اغلب در توصیف مفهوم این مشارکت دچار مشکل می­‌شوند چراکه این موضوع برای عده­ای همچنان مبهم است.

قرارداد شراکت کاری بین دو نفر، یا همان قرارداد مشارکت مدنی نمونه‌های بسیاری دارد، از جمله قرارداد صادرات کالا و خدمات، قرارداد واردات کالا و خدمات، احداث مسکن، تولید، فروش کالا و … است. اما معروف‌­ترین آنها قرارداد مشارکت در ساخت، مشارکت مدنی با بانک و مشارکت مدنی خصوصی است که برای انعقاد هر کدام نکات فنی و حقوقی بسیاری وجود دارد که هنگام انعقاد باید رعایت شود و قرارداد با توجه با آنها نوشته شود و الا به جای آنکه قرارداد برای طرفین پرسود باشد، موجب ضرر آنها خواهد بود.

نیاز به قرارداد مشارکت فروش کالا دارید؟

مشاوران حقوقی بخاطر تسلطی که به امور قراردادها دارند از کلیات حقوقی آن مطلع‌اند. مزیت مراجعه به کارشناس در این است که بسیاری از نکات توسط ذینفعان قرارداد ممکن است فراموش شده باشد و یا بصورت مخفی باقی بماند. لذا مشاور حقوقی قراردادها در تنظیم قرارداد مشارکت در فروش کالا به شما کمک می‌کند که بهترین ضمانت اجرایی در قرارداد برای شما درنظر گرفته شود.

سوالات متداول

منظور از قرارداد مشارکت فروش کالا در دنیای امروزه چیست؟

مشارکت در تامین و فروش کالا به هر اقدامی گفته می‌شود که باعث آسان شدن فروش کالاها و خدمات شود. شما برای کارهایی که در این تعریف قرار می‌گیرد، به قرارداد مشارکت نیاز دارید.

مجوزهای مربوط به کسب و کار اینترنتی چیست؟

مجوزهای صنفی که بسته به محصولی که می‌فروشید متفاوت هستند،‌ مجوز ای‌نماد و پروانه­ کسب‌­وکاربرای فروش اینترنتی.

3.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط