تنظیم قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار : یک قدم در راه رشد برند شما!

تنظیم قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار : یک قدم در راه رشد برند شما!

تأسیس و راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا در سراسر جهان با مشکلات و دشواری‌های خاصی روبرو است. در حال حاضر کسب و کارهای مختلفی در سراسر جهان و علی الخصوص ایران مشغول به فعالیت هستند اما نکتهٔ مهم در خصوص عمدهٔ آن‌ها این است که تا یک سطح و میزان معین و مشخصی رشد و […]

تأسیس و راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا در سراسر جهان با مشکلات و دشواری‌های خاصی روبرو است. در حال حاضر کسب و کارهای مختلفی در سراسر جهان و علی الخصوص ایران مشغول به فعالیت هستند اما نکتهٔ مهم در خصوص عمدهٔ آن‌ها این است که تا یک سطح و میزان معین و مشخصی رشد و توسعه می‌یابند و سپس رشد و توسعه آن‌ها متوقف می‌شود. در نتیجه تعداد اندکی از کسب و کارها به رشدی دست می‌یابند که به عنوان یک برند مطرح شوند که از ان جمله می‌توان به برندهایی همانند دیجی کالا و اسنپ و غیره اشاره کرد. بدین منظور یک راه برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید و اقداماتی را برای رشد و توسعه آن انجام دهید، لازم است که با یک شخص خبره در رابطه با امور توسعه کسب و کار مشاوره نمایید. بنابراین اگر قصد دریافت خدمات مشاوره برای توسعه کسب و کار و انعقاد قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از توسعه کسب و کار چیست؟

اجمالاً منظور از توسعه کسب و کار عبارتست از مجموعه‌ای از ایده‌ها، ابتکارات و فعالیت‌هایی که به منظور افزایش بازدهی یک کسب و کار بکار گرفته می‌شود. این موضوع شامل مواردی از جمله افزایش درآمد، گسترش، رشد سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و همچنین اتخاذ تصمیم پیرامون راهبردهای مربوط به کسب و کار است.

علاوه بر این توسعه کسب و کار نیازمند انجام وظایف و مراحلی جهت ایجاد و اجرای فرصت‌های رشد در درون و میان سازمان‌ها می‌باشد. این مسئله را می‌توان به عنوان زیر مجموعه‌ای از کسب و کار، تجارت و تئوری سازمانی در نظر گرفت. همچنین توسعه کسب و کار ممکن است هم معنای هر فعالیت صورت گرفته توسط یک سازمان کوچک یا بزرگ، غیرانتفاعی یا انتفاعی باشد که با قصد توسعه “تجارت” به هر صورتی انجام می‌گیرد. در این راستا همانطور که بیان شد بهتر است که فعالیت‌های مربوط به توسعه کسب و کار توسط یک مشاور خبره در زمینه توسعه کسب و کار صورت گیرد که این موضوع ممکن است در داخل یا خارج انجام شود و این امر تحت عنوان قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار صورت گیرد.

وظایف مشاور توسعه کسب و کار

مشاور توسعهٔ کسب و کار وفق مفاد قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار مشخصاً دارای وظایف و تکالیف بسیاری است که حسب تراضی و توافق میان طرفین، موضوع تعهدات مشاور در قرارداد مشاوره ذکر می‌شود. این موضوعات عبارتند از:

۱. تهیه و تدوین طرح کسب و کار (Business Plan)

۲.ارزشیابی ایده و ارزیابی طرح کسب و کار

۳.بهبود و بروز رسانی طرح کسب و کار

۴.مشاوره جهت بهبود فرآیندها و عملکرد کسب و کار

۵.خدمات مطالعه امکان سنجی و تهیه طرح توجیهی(Feasibility Study)

۶.برنامه ریزی راهبردی و تدوین سند راهبردی(Strategic Plan)

۷.تدوین طرح بازاریابی (Marketing Plan)

۸.مطالعه صنعت و روند یابی (Industry Analysis)

۹.مطالعه رقبا و تحلیل محیطی (Competitors Analysis)

۱۰.مطالعه بازار و تحقیقات بازاریابی (Marketing Research)

مفاد قرارداد مشاوره توسعهٔ کسب و کار

مهم‌ترین مفاد یک نمونه قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار موارد زیر می باشد:

ماده۱- موضوع قرارداد

ماده۲- مدت قرارداد

ماده۳– مبلغ قرارداد

ماده۴- تعهدات مشاور

ماده۵- تعهدات کارفرما

ماده۶– حل اختلاف

ماده۷ – فورس ماژور

ماده۸- ضمانت اجرای تأخیر در انجام تعهدات مذکور در قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار

ماده۹- نسخ قرارداد.

 

شما می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار ، یک قرارداد اختصاصی و متناسب با شرایط خود را داشته باشید.

سخن آخر

همانطور که بیان شد، امروزه کسب و کارهای بسیاری تأسیس و راه اندازی شدند و برخی از آن‌ها با شکست مواجه شده و مابقی تا یک میزان مشخصی رشد و توسعه یافته و سپس متوقف می‌شوند. جهت جلوگیری از این امر و توسعهٔ مداوم کسب و کارتان ضروری است که مشاوری را در مجموعهٔ خود جهت ارائه خدمات مشاوره مربوط به توسعه کسب و کار داشته باشید. در این راستا تیم حقوقی وینداد بر مبنای دانش و تجربهٔ حقوقی خود، می‌تواند نمونه قرارداد مشاوره توسعه کسب و کار را بر مبنای نیاز شما تهیه و تدوین نماید.

4/5 - (4 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط