در مورد قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار چه می‌دانید؟

در مورد قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار چه می‌دانید؟

در دنیای کسب و کار امروزه یکی از مهم‌ترین موارد تامین سرمایه برای کسب و کارها است که برای بهره‌مندی از آن چاره‌ای جز انعقاد قرارداد مشاوره نیست. چند وقت پیش یکی از همکارانم برای راه اندازی و پیشبرد کسب و کار جدید خود با مشکلات مالی مواجه شده بود و این سوال برای او […]

در دنیای کسب و کار امروزه یکی از مهم‌ترین موارد تامین سرمایه برای کسب و کارها است که برای بهره‌مندی از آن چاره‌ای جز انعقاد قرارداد مشاوره نیست. چند وقت پیش یکی از همکارانم برای راه اندازی و پیشبرد کسب و کار جدید خود با مشکلات مالی مواجه شده بود و این سوال برای او ایجاد شده بود که آیا قراردادی وجود دارد که به واسطه آن بتواند جذب سرمایه گذار کند و تامین منابع مالی کسب و کار خود را به ایشان بپردازد.در این نوشتار قصد داریم در مورد قرارداد مشاوره و مفهوم قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار مطالبی را با شما مرور کنیم. بنابراین ادامه مطالب پیش رو را از دست ندهید.

قرارداد مشاوره چه قراردادی است؟

قرارداد مشاوره قراردادی است که در بردارنده موضوعاتی متنوع در حیطه‌های متفاوتی است. امروزه یکی از موضوعات مهم در بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها استفاده‌ کسب‌وکارها از مهارت افراد متخصص در موضوعات گوناگون در انعقاد قرارداد مشاوره پیشگام هستند.
در واقع در قرارداد مشاوره آنچه حائز اهمیت است ارزیابی مشاور از نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما می باشد و به نوعی برای بهبود هر چه بهتر عملکرد کسب و کار تان این قرارداد کاربرد دارد.
مشاور در حوزه‌های متفاوتی مانند بازاریابی، روابط با مشتری، کاهش ریسک و منابع انسانی تجربه‌های زیادی دارند.
قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار نیز یکی از انواع قراردادهایی هستند که برای جذب سرمایه گذار در تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌ها و امور تجاری به کار گرفته می‌شوند.

در مورد سرمایه گذاری در کسب وکارها چه می‌دانید؟

یکی از مهم‌ترین موارد در مورد کسب و کارها فرآیند حقوقی و چگونگی سرمایه گذاری در کسب‌وکارهاست. در راه اندازی هر کسب و کاری از پرورش ایده‌ها تا مراحل متفاوت در ادامه یک کسب و کار بدون شک پر چالش‌ترین مسائل، مسائل حقوقی موجود در راه‌اندازی کسب و کارها و تامین سرمایه آنها می‌باشد.
سرمایه گذاری در کسب و کارها در زمره سرمایه گذاری های جدید و شایع است که شرایط این نوع از سرمایه گذاری توافقی و در رابطه قراردادی میان طرفین مشخص می‌گردد. همانطور که می‌دانید شما در جایگاه یک کارآفرین غالبا آنچه در دسترس دارید ایده‌های خلاقانه و بکرتان می‌باشد اما هر اندازه که ایده‌های خاص و متفاوت هم داشته باشید برای هر چه مستحکم‌تر کردن بنای کسب و کار خود به سرمایه و سرمایه گذار نیز نیاز دارید.
لازم است توجه داشته باشید که در راستای جذب سرمایه باید توجه کنید که زمان مناسب برای ورود سرمایه گذار و جذب سرمایه زمانی است که با رفع چالش‌ها و دغدغه‌های اولیه کسب و کارتان، کسب و کار شما وارد مرحله حضور در بازار کار و سنجش نیاز فعلی بازار موجود نسبت با محصولات و خدمات مورد نیاز شده باشد.

در مورد قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار چه می‌دانید؟

از جمله موضوعات مهم در کسب و کارها که به نوعی سازنده و لازمه پیکره و حیات یک کسب و کار است سرمایه است و بدون شک شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بی نیاز از جذب سرمایه و حضور یک سرمایه گذار در کنارتان نخواهید بود.شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهره‌مندی از حضور یک مشاور جهت جذب سرمایه گذار به کمک چه افرادی می آید؟

جذب سرمایه گذار به این افراد کمک می کند:

  •  افرادی که تمایل دارند سرمایه خود را در حوزه ای سود آور و مهم سرمایه گذاری کنند.
  •  افرادی که برای راه اندازی و رونق کسب و کار خود فاقد سرمایه های اولیه و لازم هستند.
  • بنیان گذاران استارتاپ هایی که به دنبال جذب سرمایه گذار هستند.

چرا بهتر است از قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم؟

_ حالتی که فردی دارای سرمایه است و به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای پر سود و پربازده  است.

_ حالتی دیگر زمانی که یک نفر به دنبال راه اندازی کسب و کار خود می‌باشد و برای تامین منابع مالی کسب و کار خود به دنبال جذب سرمایه گذار است.

نمونه قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار برای هر دو دسته بالا مفید بوده و کارایی دارد چرا که به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا به بهترین شکل بتوانند راهی مناسب برای جذب سرمایه استفاده کنند و بی شک مشاور جذب سرمایه گذار با راهنمایی‌ها و پشتیبانی شما در این مسیر یاری تان می‌ کند تا انتخابی مناسب‌تر و مطمئن‌تر جهت تامین سرمایه و همکاری با سرمایه‌گذار داشته باشید.

چه راه‌هایی برای بستن این قرارداد برای جذب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد مشاوره با ایشان وجود دارد؟

قبل از انعقاد قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار باید راه‌های جذب سرمایه‌گذار را بدانید. از جمله این راه‌ها موارد زیر می‌باشد:

۱_ سرمایه‌گذاری شخصی

این روش،روشی است که شما تمام سرمایه مورد نیاز راه اندازی کسب و کار خود را از سرمایه شخصی خود تامین می‌کنید. در این روش کنترل کسب و کار در اختیار خودتان بوده و ریسک انجام فعالیت‌ها نیز کاملا متوجه شما می‌باشد.

 ۲_ سرمایه‌گذاری خطر پذیر

این نوع از سرمایه‌گذاری تمرکزی مهم بر کسب و کارهای با رشد سریع و بالا دارد و پر ریسک در بازگشت منابع است و در مقایسه با سرمایه‌گذاری سنتی مدت زمان خواب پول بیشتر می باشد.

۳_ وام و تسهیلات

اگر فردی قصد داشته باشد که کنترل کامل کسب و کار خود را حفظ کند اما در حالتی است که خود منابع مالی کافی ندارد گرفتن وام و تسهیلات به او پیشنهاد می‌شود.

۴_ سرمایه‌گذاری جمعی

روشی که در آن سرمایه‌گذاری به این صورت است که دیگران منابعی را در اختیار کسب و کار شما قرار می دهند و در برابر آن به جای سهم هدیه ای دریافت می کنند که می تواند محصول اولیه شرکت باشد.

هنوز در مورد قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار سوالی دارید؟

این قرارداد قراردادی است که به جهت جذب سرمایه‌گذار برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بسیار اهمیت دارد و برای تامین هرچه بهتر سرمایه قرارداد مشاوره جذب سرمایه گذار در انتخاب هر چه بهتر این منابع مالی به شما کمک خواهد کرد.
چنانچه نیاز به این قرارداد داشتید می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد مشاوره جذب سرمایه‌گذار را ثبت کنید و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان حقوقی وینداد بهره‌مند شوید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط