قرارداد پیمانکاری حمل خاک + نکات تنظیم این قرارداد

قرارداد پیمانکاری حمل خاک + نکات تنظیم این قرارداد

در ابتدا باید بیان نمود که خاک مخلوطی است از مواد معدنی، مواد آلی، گازها، مایعات و ارگانیسم‌ها. خاک درصد زیادی از کره زمین را پوشانیده و محیطی مناسب برای رشد گیاه، تأمین و تصفیه آب، اصلاح دمای هوا و زیست بسیاری از جانوران می‌باشد. این خاک در حقیقت یکی از اساسی‌ترین مواد مورد نیاز […]

در ابتدا باید بیان نمود که خاک مخلوطی است از مواد معدنی، مواد آلی، گازها، مایعات و ارگانیسم‌ها. خاک درصد زیادی از کره زمین را پوشانیده و محیطی مناسب برای رشد گیاه، تأمین و تصفیه آب، اصلاح دمای هوا و زیست بسیاری از جانوران می‌باشد. این خاک در حقیقت یکی از اساسی‌ترین مواد مورد نیاز در پروژه‌های عمرانی تلقی می‌شود و حمل آن نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. قرارداد پیمانکاری حمل خاک، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین منعقده در قرارداد و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار/مقاطعه کار با هدف حمل خاک از مبدایی به مقصدی مشخص واگذار می‌نماید.

حال با توجه به اینکه قرارداد پیمانکاری حمل خاک یکی از رایج‌ترین قراردادهایی است که در بخش ساختمانی از آن استفاده می‌شود، ما در این مطلب برانیم تا به بیان مفاد قرارداد پیمانکاری حمل خاک و همچنین نکات مرتبط با آن بپردازیم.

مفاد قرارداد پیمانکاری حمل خاک

عنوان قرارداد

ماده ۱-مشخصات طرفین قرارداد

ماده ۲- موضوع قرارداد

ماده ۳- مدت قرارداد

ماده ۴- مبلغ قرارداد پیمانکاری حمل خاک

ماده ۵- شروط قرارداد

ماده ۶- تعهدات کارفرما

ماده ۷-تعهدات پیمانکار

ماده ۸-وثیقه‌ها و تضامین

ماده ۹- مرجع حل اختلاف و داوری

ماده ۱۰- اعتبار و نسخه‌های قرارداد

به خاطر داشته باشید که اگر شما نیز در سدد انعقاد قرارداد پیمانکاری حمل خاک وفق قانون کار هستید، می‌توانید با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری حمل خاک ، قراردادی مختص خودتان را با رعایت تمام نکات و شروط مدنظرتان داشته باشید.

نکات قرارداد پیمانکاری حمل خاک

نکته ۱-کارفرما موظف است طبق قرارداد مبالغ مورد توافق درج شده را در موعد مقرر پرداخت نماید.

نکته ۲-عموماً در قرارداد پیمانکاری حمل خاک درج می‌شود که پیمانکار برای حمل خاک موظف است محموله را بیمه نماید.

نکته ۳-به یاد داشته باشید که در ذیل قرارداد، مسیولیت پیمانکار در خصوص حمل خاک باید صراحتاً درج گردد.

نکته ۴-پیمانکار موظف است تا خاک را در موعد مقرر، در صحت و سلامت کامل و بدون هیچ کاستی به مقصد رسانیده و در این خصوص کوتاهی ننماید.

نکته ۵-تأخیر در شروع بکار بیش از … روز از تاریخ ابلاغ قرارداد سبب فسخ قرارداد از جانب کارفرما می‌باشد.

نکته ۶-در قرارداد مذکور، عموماً درج می‌گردد که پیمانکار تحت هیچ شرایطی حق واگذاری موضوع این قرارداد را به شخص دیگر ندارد.

نکته ۷-تأخیر در اجرای کار بطوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و یا سوء نیت پیمانکار نماید، به کارفرما حق فسخ را خواهد داد.

نکته ۸-پیمانکار جهت اجرای حسن انجام تعهدات خود مبلغ ……………….. ریال به صورت چک تضمین شده بانکی در قبال اخذ رسید تحویل کارفرما نماید.

باید توجه نمود که چک ذکر شده پس از اتمام کار با تقاضای پیمانکار مسترد می‌گردد.

نکته ۹-در صورت عدم اجرای تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده، کارفرما حق فسخ یکجانبه را خواهد داشت.

نکته ۱۰-کارفرما موظف است تا پیمانکار را از اهمیت و حساسیت فوق العاده مهم تحویل به موقع کار کاملاً مطلع سازد. از طرفی پیمانکار باید کارهای موضوع قرارداد را بدون هیچگونه عذر و بهانه‌ای در موعد مقرر شروع و به اتمام برساند.

نکته ۱۱-براساس مصوبه شورای عالی ترافیک ساعت کار حمل خاک ازساعت … لغایت … صبح روز بعد می‌باشد و پیمانکار ملزم به رعایت مصوبه مذکور می‌باشد.

نکته ۱۲-براساس نکته ۶ مطروحه، انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی / حقوقی دیگر از طرف پیمانکار موجب فسخ قرارداد می‌باشد.

نکته ۱۳-در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای که خارج از حیطه توانایی پیمانکار (برای انجام تعهدات ناشی از این قرارداد باشد) و همچنین غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری باشد، پیمانکار باید مدارک مثبته خود را سریعاً به کارفرما ارائه نماید. در صورتیکه مورد قبول کارفرما واقع شد با توافق یکدیگر در خصوص مورد اتخاذ تصمیم خواهند نمود. در غیر این صورت پیمانکار موظف به ادامه انجام تعهدات طبق مفاد قرارداد منعقده می‌باشد.

سخن آخر

قرارداد پیمانکاری حمل خاک یکی از اساسی‌ترین قراردادها در حوزه عمرانی و ساختمان سازی است و در اصل این قرارداد دارای نکات بسیار فراوانی است.

درنتیجه همواره توصیه می‌گردد تا پیش از امضای قرارداد، از مفاد و نکات حقوقی آن آگاهی کامل یابید تا در آینده دچار مشکل، اختلاف و ضررهای جبران ناپذیر نشوید.

اگر هدف شما هم از عقد قرارداد فوق و رسیدن به سود آن است همین الآن نمونه قرارداد مذکور را از بانک نمونه قرارداد دریافت کنید!

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد پیمانکاری

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از