قرارداد حمل قیر

قرارداد حمل قیر و نکات قراردادی آن

قیر یکی از مشتقات نفت است و عموماً در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود. این ماده اولیه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای حمل آن از پالایشگاه تا کارخانه‌های مختلف از ماشین‌های مخصوصی استفاده می‌شود. به همین منظور معمولا بین شرکت‌های حمل‌کننده قیر و کارخانه‌ها، قراردادی به همین منظور قرارداد حمل قیر تنظیم می‌شود. […]

قیر یکی از مشتقات نفت است و عموماً در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود. این ماده اولیه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای حمل آن از پالایشگاه تا کارخانه‌های مختلف از ماشین‌های مخصوصی استفاده می‌شود. به همین منظور معمولا بین شرکت‌های حمل‌کننده قیر و کارخانه‌ها، قراردادی به همین منظور قرارداد حمل قیر تنظیم می‌شود.

در این مقاله با بررسی نحوه تنظیم قرارداد قیر و پیمانکاری حمل و نقل شرکت نفت به کاربرد آن در صنایع مختلف می‌پردازیم. همچنین نکات قراردادی آن را به‌صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

قرارداد حمل قیر مذاب

از قیر مذاب در بخش‌های و صنایع مختلفی استفاده می‌شود که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به عایق‌کاری رطوبت و ساخت آسفالت اشاره کرد.

قرارداد حمل قیر از جمله مواردی است که در قالب قرارداد پیمانکاری خدمات تنظیم می‌شود. در واقع شرکت دارای ماشین‌های حمل قیر با کارخانه‌ها یا صنایع مختلف به‌صورت پروژه‌ای قراردادی را در این زمینه تنظیم می‌کنند که از نوع قرارداد پیمانکاری پروژه و پیمانکاری ارائه خدمات است.

از دیگر قراردادهای کاربردی که در قالب قرارداد پیمانکاری تنظیم می‌شوند و با این نوع قرارداد در ارتباط هستند می‌توان به قرارداد راهسازی، قرارداد حمل و نقل و نمونه قرارداد پیمانکاری عایق کاری اشاره کرد.

قیر انواع گوناگونی دارد و هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. علاوه بر این قیر در دمای محیط، جامد است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی‌آید و پس از آن مایع می‌شود.

قیر دارای ۲ خاصیت اصلی است:

۱-نفوذناپذیری در برابر آب

۲-چسبندگی

مفاد قرارداد حمل قیر مذاب

قرارداد پیمانکاری حمل قیر مذاب، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین منعقده در قرارداد و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار/مقاطعه کار با هدف حمل قیر مذاب از مبدایی به مقصدی مشخص منعقد می‌کند.

این قرارداد دارای بندهای اصلی است که در تمامی قراردادهای پیمانکاری ذکر می‌شود که شامل موارد زیر هستند. همچنین طرفین می‌توانند بندها و شروطی را در چارچوب قانونی به آن اضافه کنند.

  • عنوان قرارداد
  • مشخصات طرفین
  • موضوع
  • مدت قرارداد
  • مبلغ و نحوه پرداخت آن
  • شروط قرارداد
  • تعهدات کارفرما
  • تعهدات پیمانکار
  • وثیقه‌ها و تضامین
  • مرجع حل اختلاف و نحوه آن
  • نسخه‌های قرارداد
قرارداد پیمانکاری حمل قیر مذاب
 

نکات قرارداد حمل قیر

در هنگام تنظیم قرارداد پیمانکاری در موضوعات مختلف علاوه‌ر نکات فنی باید موارد قانونی را هم در نظر داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات قرارداد پیمانکاری حمل قیر مذاب را بیان خواهیم کرد.

  • کارفرما موظف است طبق قرارداد مبالغ مورد توافق درج شده را در موعد مقرر پرداخت نماید.
  • عموماً در قرارداد، پیمانکار برای حمل قیر مذاب موظف است محموله را بیمه کند.
  • به یاد داشته باشید که در ذیل قرارداد، مسئولیت پیمانکار در خصوص حمل قیر باید صراحتاً درج شود.
  • پیمانکار موظف است تا قیر را در موعد مقرر، در صحت و سلامت کامل و بدون هیچ کاستی به مقصد رسانیده و در این خصوص کوتاهی ننماید.
  • تأخیر در شروع بکار بیش از … روز از تاریخ ابلاغ قرارداد سبب فسخ قرارداد از جانب کارفرما است.
  • در قرارداد مذکور، عموماً درج می‌گردد که پیمانکار تحت هیچ شرایطی حق واگذاری موضوع این قرارداد را به شخص دیگر ندارد.
  • تأخیر در اجرای کار بطوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و یا سوء نیت پیمانکار نماید، به کارفرما حق فسخ را خواهد داد.
  • پیمانکار جهت اجرای حسن انجام تعهدات خود مبلغ ……………….. ریال به صورت چک تضمین شده بانکی در قبال اخذ رسید تحویل کارفرما کند.
  • باید توجه نمود که چک ذکر شده پس از اتمام کار با تقاضای پیمانکار مسترد می‌گردد.
  • در صورت عدم اجرای تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده، کارفرما حق فسخ یکجانبه را خواهد داشت.
  • کارفرما موظف است تا پیمانکار را از اهمیت و حساسیت فوق العاده مهم تحویل به موقع کار کاملاً مطلع سازد. از طرفی پیمانکار باید کارهای موضوع قرارداد را بدون هیچگونه عذر و بهانه‌ای در موعد مقرر شروع و به اتمام برساند.
  • براساس مصوبه شورای عالی ترافیک ساعت کار حمل قیر مذاب ازساعت … لغایت … صبح روز بعد است. پیمانکار ملزم به رعایت مصوبه مذکور خواهد بود.
  • در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای که خارج از حیطه توانایی پیمانکار و همچنین غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری باشد، پیمانکار باید مدارک مثبته خود را سریعاً به کارفرما ارائه نماید. در صورتی که مورد قبول کارفرما واقع شد با توافق یکدیگر در خصوص مورد اتخاذ تصمیم خواهند نمود. در غیر این صورت پیمانکار موظف به ادامه انجام تعهدات طبق مفاد قرارداد منعقد شده است.

جمع‌بندی

قیر به‌عنوان یک ماده نفتی ارزشمند از گذشته تا کنون در صنایع مختلفی مثل ساخت وسایل ساختمانی و تزیینی، ساخت پروتزهای مصنوعی، ضد آب کردن کشتی و حتی مومیایی کردن مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

برای حمل قیر از پالایشگاه به کارخانه‌های مختلف و مصرف آن‌ها، شرکت‌هایی که دارای ماشین‌های مجهز هستند، با این کارخانه‌ها همکاری می‌کنند که نحوه همکاری آن‌ها در قالب قرارداد پیمانکاری حمل قیر است.

قرارداد پیمانکاری حمل قیر مذاب یکی از مواردی است که در قالب قراردادهای پیمانکاری خدمات در حوزه عمرانی و ساختمان سازی تنظیم می‌شود. این نوع قراردادها باید نکات فنی و همچنین قانونی را به‌صورت کامل پوشش دهند. به همین منظور توصیه می‌شود که قراردادهای خود را توسط کارشناسان حقوقی تنظیم کنید. چرا که با داشتن دانش تخصصی و تجربه قراردادنویسی می‌توانند قراردادی همه جانبه برای شما تنظیم کنند.

سوالات متداول

قرارداد حمل قیر در چه قالبی تنظیم می‌شود؟

این قرارداد یکی از انواع قراردادهای پیمانکاری خدمات است که بر اساس آن، حمل‌کننده قیر به عنوان پیمانکار خواهد بود.

آیا امکان دریافت تضمین در قرارداد پیمانکاری وجود دارد؟

بله از جمله ضمانت‌هایی که می‌توانید در این زمینه دریافت کنید، ضمانت‌نامه حسن انجام کار از پیمانکار است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از