محافظت-از-محتوای-تلگرام

محافظت از محتوای تلگرام ، چگونگی حذف محتوا و مدت زمان آن

محتوایی که شما در هر قالبی ایجاد می‌کنید، ارزشمند است؛ در نتیجه باید اقداماتی را برای حفاظت از داده‌های خود انجام دهید. اگر شما نیز تصور می‌کنید که تلگرام حقوق مالکیت معنوی شما را رعایت نمی‌کند یا حتی نگران این مساله هستید که کسی بدون اجازه از داده‌های شما را برای اهداف تجاری خود استفاده […]

محتوایی که شما در هر قالبی ایجاد می‌کنید، ارزشمند است؛ در نتیجه باید اقداماتی را برای حفاظت از داده‌های خود انجام دهید. اگر شما نیز تصور می‌کنید که تلگرام حقوق مالکیت معنوی شما را رعایت نمی‌کند یا حتی نگران این مساله هستید که کسی بدون اجازه از داده‌های شما را برای اهداف تجاری خود استفاده کند، در این مقاله چند دلیل ضروری بودن محافظت از محتوای تلگرام، نحوه عملکرد آن و اینکه چرا باید از آن حفاظت کنید را بررسی خواهیم کرد.

جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به محتوا

افرادی که تولید محتوا انجام می‌دهند و کسانی که حق مالکیت معنوی بر اثری دارند، همیشه به دنبال راهی برای محدود کردن انتشار غیرمجاز آن هستند. اما در شبکه اجتماعی مانند تلگرام به‌عنوان یک پیام‌رسان محبوب که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به‌صورت ماهانه دارد، امکان جلوگیری از به اشتراک‌گذاری غیرقانونی مطالب که حق کپی رایت دارند، وجود ندارد. 

با این اوصاف تولیدکنندگان محتوا و کسانی که حق مالکیت بر آن را دارند، باید به این نکته توجه کنند که آیا می‌خواهند محتوای خود را با این شرایط در این شبکه به اشتراک بگذارند یا نه؟ و آیا راهی برای حفاظت از محتواها در این شبکه وجود دارد یا خیر؟

مزایای تلگرام نسبت به سایر پیام‌رسان‌ها

تلگرام یک اپلیکیشن پیام رسان آنلاین مانند واتس اپ و مسنجر فیس بوک است که بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. تلگرام امکان اشتراک‌گذاری فایل‌هایی که حجم بیشتری دارند را نیز به کاربران می‌دهد که یک مزیت نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی مثل واتس اپ به‌شمار می‌رود. ضمن اینکه اشتراک‌گذاری فایل را بر اساس نوع پسوند محدود نمی‌کند.

در حال حاضر هر گروه تلگرامی می‌تواند تا ۱۰۰،۰۰۰ کاربر داشته باشد. بنابراین، آپلود نامحدود انواع محتوا (اعم از فیلم، عکس، صدا و متن) را به صورت رایگان امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر این قابلیت می‌تواند یک تهدید برای تولیدکننده محتوا باشد و به منافع مالک محتوا که دارای حق نسخه‌برداری است، آسیب بزند. 

حفاظت از حق انتشار

با پیوستن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جدید به تلگرام در سال گذشته، استفاده از این سرویس به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ممکن است مجبور باشید نگران سوءاستفاده شخصی از این برنامه و نقض حق نسخه‌برداری از محتوای خود به طرق مختلف باشید. بنابراین در بسیاری از حوزه‌های مالکیت فکری، ممکن است حق شما از بین برود.

بسیاری از افراد از کپی شدن محتواهای خود در تلگرام ناراضی هستند و از انتشار محتوایی که دارای حق کپی رایت است در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی شکایت دارند.

در واقع بزرگترین نگرانی آن‌ها محافظت از حق کپی رایت به‌صورت آنلاین است، به‌صورتی‌که بتوانند از انتشار غیرمجاز در تلگرام جلوگیری کنند.

محفاظت از علامت تجاری

این مساله برای بسیاری از اشخاص وجود دارد که برند و علامت تجاری آن‌ها توسط کاربران به‌صورت غیرقانونی در تلگرام کپی شده و منافع مالی آن‌ها توسط افراد دیگر مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

محافظت از برند به وسیله وکلای مالکیت فکری و با استفاده از پلتفرم‌های هوشمند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد. از این‌رو اشخاص و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند برای تجاری‌سازی زمان بیشتری بگذارند و نگران نقض علامت تجاری کسب‌وکار خود نباشند.

جلوگیری از اشتراک گذاری محتوا

از جمله مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌ها و افراد در زمینه اشتراک‌گذاری محتوا در سال‌های اخیر دارند، این است که اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و تلگرام معمولاً بدون رضایت مالک آن انجام و مالکیت فکری و کپی رایت آن‌ها نقض می‌شود. در صورت عدم جلوگیری از به اشتراک گذاری محتوا به‌صورت غیرقانونی، تعداد افرادی که محتوای غیر کپی و منحصربه‌فرد تولید کنند، بسیار کاهش پیدا می‌کند.

مروری بر جریان تعامل کاربر

جذب کاربران جدید تلگرام از طریق قیف بازاریابی بهترین راه برای تعامل با آن‌هاست. با این کار می‌توانید از تضییع حقوق دیگران در تلگرام جلوگیری کنید و در عین حال مخاطبان را به کانال خود دعوت کنید.

با سارقان اطلاعات برخورد کنید

کپی کردن اثر بدون رضایت زمانی است که شخصی مطالب با حق کپی رایت را به‌صورت غیرقانونی منتشر می‌کند. در چند سال گذشته، افراد زیادی از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری بدون اجازه فایل‌ها استفاده کرده‌اند. 

با توجه به محبوبیت برنامه‌های پیام‌رسان فوری مانند تلگرام، صاحبان محتوا به دلیل عدم دسترسی، نمی‌توانند تشخیص دهند که چه کسی حقوق آن‌ها را نقض می‌کند. در دنیای امروز ما باید با کسانی که محتوا را بدون اجازه صاحب اثر منتشر می‌کنند، به عنوان کلاهبردار رفتار کنیم زیرا این کار هم به صاحبان محتوا و هم به کسانی که از آن استفاده می‌کنند، آسیب می‌رساند. 

افزایش درآمد با محافظت از محتوای تلگرام

تلگرام محتوا را به‌صورت صدا، ویدیو و چت رمزگذاری شده و همچنین اشتراک‌گذاری اسناد و عکس را ارائه می‌دهد و هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. این پلتفرم به دلیل سادگی و امنیت بالا بسیار محبوب شده است. اما با وجود این مزایا، تلگرام برای حفاظت از محتوای به اشتراک گذاشته شده از حق کپی رایت حمایت نمی‌کند. این مسئله می‌تواند برای شرکت‌هایی که مایل به کسب درآمد از مالکیت فکری خود (IP) هستند، مشکل ساز باشد. همچنین تأثیر منفی بر قیمت نهایی آن‌ها خواهد داشت.

پس یک دلیل دیگر برای محافظت از محتوای تلگرام را می‌توان بازیابی درآمد آنلاین برای برندها دانست.

محافظت از محتوای تلگرام با وکلای مالکیت فکری وینداد

وکلای مالکیت فکری وینداد به وسیله قوانین و مقررات این حوزه ابتدا تجزیه، تحلیل و ارزیابی کاملی در خصوص محافظت از محتوای تلگرام شما به‌دست می‌آورند سپس با استفاده از تخصص و تجربه خود در زمینه مسدودسازی و حذف محتوای تلگرام، درخواست حذف را آماده می‌کنند. درخواست حذف به صاحب کانال تلگرام یا ارائه‌دهنده هاست ارسال می‌شود و تا مرحله حذف محتوا ادامه پیدا می‌کند. وکلای وینداد نظارت و حفاظت مداوم را برای کمک به جلوگیری از وقوع تخلفات مشابه و حفظ شهرت آنلاین شما انجام می‌دهند.

جمع‌بندی

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب است. پیام‌رسانی که به دلیل قابلیت‌های بسیار و همچنین سادگی و در دسترس بودن بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در ماه دارد. اما با وجود تمامی این مزایا از حق کپی رایت حمایت نمی‌کند و به‌همین دلیل با اشتراک گذاری محتوا در قالب صدا، تصویر، متن یا فیلم امکان کپی‌برداری از آن وجود دارد.

رفع این گونه مشکلات یعنی جلوگیری از کپی شدن محتوا در زمان انتشار اهمیت زیادی دارد. از این‌رو می‌توانید با استفاده از یک سرویس معتبر این کار را انجام دهید. مجموعه وینداد با ارائه راهکارهایی در جهت حفاظت از حق کپی رایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید از کپی شدن غیرمجاز داده‌های خود جلوگیری کنید.

اگر شما هم مشکل مشابهی دارید و می‌خواهید تلگرام از انتشار غیرمجاز محتواهای شما در گروه‌ها و کانال‌هایی مختلف جلوگیری کند، می‌توانیم به شما کمک کنیم. در مجموعه وینداد علاوه بر فناوری‌های به‌روز، تیم کارشناسان قابل اعتماد و متخصص برای حفاظت از حق کپی رایت و محتواهای شما وجود دارد.

لازم به ذکر است، بازنشر و ارسال محتوای کپی، مشکلات مالی و قانونی برای افراد دارد. در صورتی‌که به اشخاصی که قانون کپی رایت را نقض کرده‌اند، دسترسی پیدا کنیم، ابتدا بررسی می‌کنیم که آیا این پست حق کپی‌رایت را نقض کرده یا خیر. پس از آن، سیاست ما حذف محتوای غیرقانونی در مدت زمان معقول است.

سوالات متداول

محافظت از محتوای تلگرام چه مدت زمان طول می‌کشد؟

مدت زمان حذف محتوا در تلگرام به عوامل مختلفی ازجمله نوع محتوا و میزان تخلف بستگی دارد. وکلای مالکیت فکری وینداد تلاش می‌کنند تا فرآیند حذف را در مدت ۱۵ الی ۳۰ روز انجام دهند.

چگونه از به اشتراک گذاری محتوا به‌صورت غیرقانونی جلوگیری کنم؟

بازنشر و ارسال محتوای کپی، مشکلات مالی و قانونی برای افراد دارد. در صورتی‌که به اشخاصی که قانون کپی رایت را نقض کرده‌اند، دسترسی پیدا کنیم، ابتدا بررسی می‌کنیم که آیا این پست حق کپی‌رایت را نقض کرده یا خیر. پس از آن، سیاست ما حذف محتوای غیرقانونی در مدت زمان معقول است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

برای محافظت از دارایی های فکری خود نظیر، برند، محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره درخواست خود را ثبت کنید.

خدمات وینداد برای شما

برای محافظت از دارایی های فکری خود نظیر، برند، محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و غیره درخواست خود را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

حقوق مالکیت فکری nft
مقالات انواع مالکیت فکری

حقوق مالکیت فکری NFT یا توکن غیر مثلی

درحوزه‌ی بلاکچین و رمزارزها هر روزه با اخبار و نوآوری‌های تازه‌ای رو‌به‌رو می‌شویم. یکی از این تازه‌ترین نوآوری‌ها NFT  است. اما این توکن چیست و