مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو کیست؟ قرارداد مشاوره سئو چه نکاتی دارد؟

اگر با کسب­‌وکارهای آنلاین آشنا باشید، احتمالاً اصطلاح سئو را شنیده‌­اید. سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، به معنای بهینه­‌سازی وبسایت برای یافتن جایگاه بالاتر در نتایج موتور جست­‌و­جوی گوگل است. برای کسب­‌وکارهای آنلاین، بسیار اهمیت دارد که در نتایج جست­‌وجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشند و در صفحه اول نتایج، بتوانند خودشان […]

اگر با کسب­‌وکارهای آنلاین آشنا باشید، احتمالاً اصطلاح سئو را شنیده‌­اید. سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization است، به معنای بهینه­‌سازی وبسایت برای یافتن جایگاه بالاتر در نتایج موتور جست­‌و­جوی گوگل است. برای کسب­‌وکارهای آنلاین، بسیار اهمیت دارد که در نتایج جست­‌وجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشند و در صفحه اول نتایج، بتوانند خودشان را ظاهر کنند تا از این طریق خدمات خود را به افراد بیشتری ارائه کنند و کسب­‌وکار خود را توسعه دهند. این موضوع، کسب­‌وکارها را وادار می­‌کند تا هرچه بیشتر به سئوی وبسایت خود توجه کنند و برای بهبود آن اقداماتی انجام دهند. یکی از روش‌های بهبود سئو، استفاده از مشاور سئو باتجربه در کسب‌­وکارها است. در این مطلب قصد داریم به موضوع سئو، نقش مشاور سئو در کسب­‌وکارهای آنلاین و اهمیت تنظیم نمونه قرارداد مشاوره سئو بپردازیم.

چرا سئو اهمیت دارد؟

در حال حاضر قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست‌­وجوی گوگل هدفی است که بسیاری از کسب­‌وکارها برای رسیدن به آن با یکدیگر رقابت می­‌کنند. اما چرا موضوع سئو تا این حد اهمیت دارد؟
به زبان ساده، داشتن سئوی بالا سبب می­‌شود که کسب­‌وکار شما در نتایج اولیه گوگل ظاهر شود و از این طریق، بازدید وبسایت شما بالاتر برود و به دنبال آن کالا و خدمات کسب­‌وکار شما بیشتر دیده شود تا حدی که تبدیل به برند در یک زمینه خاص شوید. تبدیل شدن به برند به معنای اعتماد بیشتر افراد و گسترش کسب­‌وکار شماست. به بیان دیگر، قرار گرفتن در صدر نتایج جست‌­وجو یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر و کارآمد است که به راحتی کسب­‌وکار شما را از باقی کسب­‌وکارها متمایز می­‌کند.
اهمیت سئو آنقدر زیاد است که کسب­‌وکارهای آنلاین برای داشتن سئوی بالاتر از کارشناسان و مشاوران متخصص در امور سئو استفاده می­‌کنند تا بهبود سئوی وبسایتشان به صورتی علمی و کاربردی انجام شود. در ادامه به نقش مشاور سئو در بهبود سئوی وبسایت می­‌پردازیم.

مشاور سئو کیست و چه می­‌کند؟

نکته مهمی که درباره موضوع سئو وجود دارد این است که دستیابی به سئوی بالا نیازمند دانستن تکنیک­‌ها و روش‌های خاصی است که تنها از عهده متخصصین حوزه سئو و هوش مصنوعی برمی­‌آید.
وبسایت گوگل با بروز کردن مداوم معیارهای سئو بوسیله تغییرات الگوریتمی، موجب شده است که رسیدن به نتایج اول جست­‌وجوی گوگل به راحتی اتفاق نیفتد. مشاور سئو کسی است که از این تغییرات و سازوکارهای تطبیق با آن باخبر است و با انجام اقداماتی سبب می­‌شود تا محتوای وبسایت شما هرچه بیشتر به معیارهای گوگل نزدیک شود و از این راه کسب­‌وکار شما بتواند به خوبی خودش را ارائه کند.
مشاور سئو می­‌تواند در هر مرحله از کسب­‌وکار شما تاثیر مهمی داشته باشد. برخی کسب‌­وکارها حتی پیش از راه‌­اندازی تجارت خود در مراحل آغازین مانند انتخاب نام دامنه وبسایت از تخصص مشاور سئو استفاده می‌­کنند تا کسب­‌وکار اینترنتی خود را هرچه سریعتر به نتایج اولیه جست­‌وجوی گوگل برسانند.
به طور کلی، مشاور سئو ابتدا با اشراف کامل به خدمات کسب­‌وکار شما و شناخت دقیق مخاطبان و رقیبان، جایگاه واقعی تجارت شما را می­‌سنجد. در ادامه باید به مشاور سئو اهداف کسب‌­وکار خود را واضح و روشن بیان کنید تا او در مسیر کسب آن هدف گام بردارد. سپس وی با دانشی که از معیارهای گوگل دارد، مطالب وبسایت شما را بازبینی می­‌کند تا آن را از هر لحاظ بهینه کند. مثلاً ممکن است مشاور سئو عناوین مطالب، تصاویر آنها و کلمات کلیدی هر مطلب را اصلاح کند و یا دسته­‌بندی­‌های موضوعی جدیدی را بر محتوای سایت شما اعمال کند و توصیه‌­هایی برای تولید محتوای جدید وبسایت شما ارائه دهد.

اقدامات مشاور سئو برای کسب رتبه بالای جست‌­وجو، با روش‌های تخصصی سئو انجام می­‌شود که اصطلاحات و تعاریف خاص خود را دارند و ما در این مطلب قصد پرداختن دقیق به آنها را نداریم.
نکته مهم این است که مشاور سئو باید بطور مستمر بر سئوی سایت شما نظارت کند و آن را بروز نگه دارد چراکه گوگل ممکن است به هر دلیل در معیارهای خود تغییراتی ایجاد کند و به این جهت، مطالب وبسایت شما هم از لحاظ سئو نیازمند بازبینی باشند. به همین دلیل توصیه می­‌شود استفاده از مشاور سئو به شکلی مستمر انجام گیرد زیرا ممکن است با عوض شدن معیارهای سئو و عدم هماهنگی شما با آن، کسب­‌وکار شما جایگاه خود را از دست بدهد.
پیشنهاد می‌کنیم برای بهره‌گیری از خدمات یک مشاور حتما با او قرارداد مشاوره سئو را منعقد کنید.

قرارداد مشاوره سئو چیست؟

همانطور که گفته شد، وجود یک مشاور سئو برای ارتقای کسب­‌وکار شما و ایجاد برند برای تجارت شما بسیار اهمیت دارد. برای بهره­‌مندی از مشاور سئو در کنار کسب­‌وکارتان نیازمند قراردادی مخصوص هستید.

بطور کلی استفاده از هر نوع مشاور‌‌‌ه‌­ای مانند مشاوره مالی، حقوقی، روانشناسی و… در قالب قرارداد خدمات مشاوره صورت می‌گیرد که بستری مناسب برای بهره‌مندی از انواع مشاوره است.

نکته­‌ای که وجود دارد این است که در قالب قرارداد مشاوره خدمات باید به طبیعت خاص هر نوع مشاوره هم دقت داشت و آن قرارداد را با آن هماهنگ کرد. خدمات مشاوره سئو هم از این قاعده مستثنی نیست و باید نکات خاص این نوع مشاوره در قرارداد خدمات مشاوره لحاظ شود تا موضوع قرارداد به بهترین شکل انجام پذیرد. مهمترین بندهایی که باید درمورد آن دقت داشته باشید، بند تعهدات مشاور و همچنین بند محرمانگی و عدم افشا است. به دلیل آنکه مشاوران سئو برای عملکرد بهتر نیاز به اطلاعات جزئی و کامل از کسب‌­وکار شما دارند، به احتمال زیاد اسرار شغلی و اطلاعات کسب­‌وکار شما تا حد زیادی در دسترس این مشاوران قرار می‌­گیرد. به همین خاطر توصیه می­‌شود در نمونه قرارداد مشاوره سئو بند محرمانگی را جدی بگیرید.

نیاز به راهنمایی در مورد قرارداد مشاوره سئو دارید؟

تنظیم قرارداد خدمات مشاوره برای استخدام مشاور سئو، چالشی است که بسیاری از کسب‌­وکارها با آن مواجه هستند. به دلیل آنکه موضوع سئو اغلب در فضایی تخصصی مطرح می‌­شود، ممکن است کسب‌­وکارها از واقعیت این شغل و شرح وظایف مشاوران سئو به خوبی باخبر نباشند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای تنظیم قرارداد مشاوره سئو، با کارشناسان حقوق کسب­‌وکارهای اینترنتی و استارتاپی مشورت کنید زیرا آنها بهتر از هرکس به جنبه­‌های حقوقی مشاوره سئو آگاه هستند. فراموش نکنید که قرارداد مشاوره سئو بندهای خاصی دارد که با توجه به ویژگی­‌های خاص کسب‌­وکار شما به آن اضافه می­‌شود. ما در وینداد با تیمی از کارشناسان و مشاوران حقوقی کسب­‌وکارهای نوین، آماده راهنمایی شما برای تنظیم قرارداد مشاوره سئو هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط