وکیل ثبت شرکت

وکیل ثبت شرکت و نحوه انتخاب بهترین نوع شرکت

ثبت شرکت بزرگترین دغدغه کسب و کارهاست که به دلیل پروسه تخصصی و پیچیده‌اش نیاز به وکیل امور ثبتی دارد. قبل از هر اقدامی درباره ثبت شرکت بهتر است بدانید مجوز تاسیس شرکت مطابق قوانین تجارت صادر می‌شود. این مجوز به‌معنی انجام فعالیت تجاری به‌صورت رسمی است که علاوه‌بر حمایت‌های مختلف قانونی، مزایای زیاد دیگری […]

ثبت شرکت بزرگترین دغدغه کسب و کارهاست که به دلیل پروسه تخصصی و پیچیده‌اش نیاز به وکیل امور ثبتی دارد. قبل از هر اقدامی درباره ثبت شرکت بهتر است بدانید مجوز تاسیس شرکت مطابق قوانین تجارت صادر می‌شود. این مجوز به‌معنی انجام فعالیت تجاری به‌صورت رسمی است که علاوه‌بر حمایت‌های مختلف قانونی، مزایای زیاد دیگری مثل امکان دریافت تسهیلات بانکی، شرکت در مزایده و مناقصه و غیره دارد. اگر انتخاب شما برای انجام امور ثبتی، استخدام وکیل شرکت است، بهتر است قبل از این کار این مقاله را بخوانید تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید و وکیل ثبت شرکت مناسبی را انتخاب کنید.

ثبت شرکت برای چه کسانی کاربرد دارد؟ 

شما با شروع هر نوع فعالیت تجاری می‌توانید از طریق تاسیس شرکت و با راهنمایی یک وکیل ثبت شرکت، فعالیت‌های خود را قانونی کنید. این کار بهترین روش برای حفظ حقوق و منافع کسب و کار شما و بهره‌مندی از یک حمایت قانونی‌ست. هنگامی که فعالیت تجاری شما تحت عنوان شرکت ثبت شده باشد، مزایایی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بدانید. 

علاوه‌بر این، در صورت عدم ثبت شرکت ممکن است با مسائلی مانند بیمه یا مالیات روبرو شوید که بدون ثبت، مسیر توسعه کسب و کار شما را به لحاظ حقوقی محدود می‌کند. در این بخش یک وکیل آشنا به امور شرکت‌ها می‌تواند مشاوره‌های لازم در رابطه با مزایا و معایب تاسیس شرکت به شما ارائه دهد.

مزایای ثبت شرکت تجاری

در یک نگاه کلی می‌توان مزایای تاسیس شرکت توسط وکیل شرکت های تجاری را شامل موارد زیر دانست:

  • فعالیت رسمی

اگر شرکتتان را ثبت کنید کلیه امور شما به صورت قانونی انجام می‌شود و فعالیت شما رسمی است. از طرف دیگر فعالیت تجاری با عنوان شرکت، در قانون امتیازات زیادی دارد.

شما تنها فرد مسئول نیستید!

در صورت عدم ثبت شرکت، مسئولیت قانونی تمام فعالیت‌های اعضای شرکت به عهده شماست. اما اگر با شرکایتان شرکتی ثبت کنید، شرکت به‌عنوان یک شخصیت مستقل از شرکا با سرمایه مشخص، در مورد همه فعالیت‌های شرکت در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت دارد. در نتیجه همه مسئولیت‌ها بر عهده یک نفر نیست و موجب اطمینان بیشتر در جهت تعامل با شرکت شما می‌شود.

  • حمایت قانونی از شرکا

مسلما اگر شرکت را به صورت قانونی ثبت کنید، قانون از شما و سایر شرکا در مورد میزان درصدهای سهام و سایر حقوق‌تان که به صورت قانونی در اساسنامه و سایر اسناد شرکت قید شده و قابل استناد است، حمایت خواهد کرد. در این مرحله وکیل ثبت شرکت نقش بسیار مهمی دارد.

  • امکان شرکت در مناقصات و مزایدات

تنها کسب و کارهایی می‌توانند در مناقصات و مزایدات شرکت‌ها یا ادارات دولتی شرکت کنند که به صورت قانونی به ثبت رسیده باشند. در بین انواع شرکت‌های تجاری، شرکت‌های سهامی در این زمینه مناسب‌ترین انواع شرکت هستند.

  • گرفتن نمایندگی رسمی

در صورتی که فعالیت شما نیاز به داشتن نمایندگی‌های مختلف در سایر شهرها داشته باشد، می‌توانید با ثبت رسمی شرکت به کمک وکیل امور شرکت ها، نمایندگی‌های مورد نیاز را اخذ کنید.

  • شفافیت در فعالیت‌ها

تمامی سوابق شرکت شما از جمله تاریخ ثبت شرکت، اطلاعات اعضای هیات مدیره و سمت آن‌ها، اشخاصی که حق امضاء دارند، آدرس رسمی شرکت، موضوعات فعالیت شرکت، شعب، میزان سرمایه ابتدایی و هر نوع تغییرات بعدی در اطلاعات شرکت در مراجع رسمی ثبت می‌شود و این باعث اعتماد بیشتر مشتریان به شرکت شما خواهد شد.

  • گرفتن مجوزها، امتیازها و وام

بخش قابل توجهی از امتیازها و اعتبارهای دولتی یا وام‌های بانکی و مجوزهایی که فعالیت شما را راحت‌تر می‌کند، برای فعالیت‌های مختلف، در بسیاری از موارد تنها به شرکت‌ها واگذار می‌شود. در این زمینه وکیل حقوقی شرکت می‌تواند فرآیند اخذ تسهیلات را برای شرکت شما ساده‌تر کند.

چه نوع شرکتی برای فعالیت من مناسب است؟

اینکه چه نوع شرکتی برای شما مناسب است با توجه به نوع و میزان فعالیت، شرایط و اهداف تجاری شما تعیین خواهد شد. 

  • رایج‌ترین‌ شرکت‌ها، مسئولیت محدود و سهامی خاص هستند که برای کلیه فعالیت‌های اقتصادی مناسب‌اند. با این تفاوت که شرکت‌های سهامی خاص نسبت به مسئولیت محدود قابلیت توسعه بیشتر دارند و فرایند ورود و خروج شرکا در آن‌ها ساده‌تر است.
  • اگر قصد فعالیت گسترده مثل تاسیس بیمارستان یا فعالیت در بازار بورس اوراق بهادار را دارید، ثبت شرکت سهامی عام توسط یک وکیل ثبت شرکت برای شما مناسب است چرا که بیشتر از نصف سهام شرکت شما از طریق پذیره‌نویسی و فروش سهام به مردم تامین خواهد شد. 
  • اگر صرافی تاسیس می‌کنید حتما باید شرکت شما از نوع تضامنی باشد. 
  • به یاد داشته باشید که شرکت دانش بنیان نیز نوع مستقلی از شرکت محسوب نمی‌شود و در واقع یک مجوز برای فعالیت شرکت است که پس از تاسیس یکی از انواع شرکت‌های تجاری باید آن را اخذ کنید. سپس توسط وکیل ثبت شرکت دانش بنیان این مجوز را دریافت نمایید.
  • اگر قصد فعالیت هنری، حقوقی، فرهنگی، آموزشی و به طور کلی فعالیت غیر تجاری دارید، بهتر است موسسه غیر تجاری ثبت کنید.

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به ثبت شرکت، با یک وکیل تجاری برای انتخاب بهترین نوع شرکت برای موضوع فعالیت تجاری خود مشورت کنید.

فرآیند ثبت شرکت را چگونه انجام دهیم؟

وقتی که تصمیم به تاسیس شرکت گرفتید، پس از انتخاب نوع شرکت می‌توانید آن را با حضور وکیل شرکت های خصوصی از دو روش آنلاین و حضوری به ثبت برسانید.

ثبت شرکت به‌صورت آنلاین از طریق سامانه اداره ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود و باید تمامی مدارک را به‌صورت دقیق و مرحله به مرحله بارگذاری کنید. در مقابل ثبت شرکت به‌صورت حضوری در پنجره واحد فیزیکی خدمات کسب و کارها با حضور وکیل شرکت ها انجام می‌شود که این روش در برخی از شهرها و برای نوع خاصی از شرکت‌ها امکان‌پذیر است.

امور ثبتی و مسائل قانونی شرکت به تاسیس و فرآیندهای آن محدود نمی‌شود. در واقع شرکت‌های تجاری پس از ثبت ملزم به رعایت برخی مسائل حقوقی و قانونی هستند که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها از آن‌ها اطلاعات کافی ندارند. 

حضور تیم حقوقی یا همکاری با وکیل می‌تواند این مسائل قانونی و ریسک‌هایی که با آن مواجه هستید را به حداقل برساند. از سوی دیگر هزینه همکاری با آن‌ها برای بسیاری از شرکت‌ها بسیار زیاد است.

آنالیز حقوقی رایگان، راهکاری مقرون به‌صرفه 

مجموعه وینداد خدمات حقوقی که کسب‌وکار شما به آن نیاز دارد، از ثبت شرکت، ثبت برند، حاکمیت شرکتی تا تنظیم انواع قراردادها و امور مالکیت فکری و غیره را در یک جلسه رایگان تحت عنوان آنالیز حقوقی کسب و کارها بررسی می‌کند.

پس از نیازسنجی نیز خدمات مورد نیاز شما را در قالب اشتراک حقوقی با هزینه بسیار مقرون به‌صرفه یا به‌صورت تک خدمتی با حضور وکیل کسب و کار مثل وکیل ثبت شرکت، وکیل ثبت برند یا وکیل قراردادها و غیره به شما ارائه می‌دهد. 

با این توصیف شما می‌توانید با یک تیم حقوقی متخصص در مدت زمان اشتراک حقوقی خود همکاری کنید. در واقع مجموعه وینداد با حضور وکلای متخصص مثل وکیل آنلاین کسب و کار، وکیل آنلاین شرکت و غیره شما را از استخدام وکیل در شرکت خصوصی در تهران یا سایر شهرها مثل وکیل مالکیت فکری، وکیل آشنا به امور شرکت‌ها، وکیل حقوقی کسب و کار و غیره بی‌نیاز می‌کند.

جمع‌بندی

شما با شروع هر نوع فعالیت تجاری می توانید از طریق ثبت شرکت فعالیت‌های خود را قانونی کنید. اگر شرکتتان را به صورت قانونی ثبت کنید کلیه امور شما به صورت قانونی انجام می‌شود و فعالیت شما رسمی است. از طرف دیگر فعالیت تجاری با عنوان شرکت، در قانون امتیازاتی دارد که برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده است. 

وکیل ثبت شرکت به شما کمک می‌کند این فرآیند را ساده‌تر انجام بدهید. اما هزینه وکیل ثبت شرکت زیاد است، ضمن اینکه کسب‌وکار شما به خدمات حقوقی و ثبتی دیگری نیاز دارد. 

خدمات آنالیز حقوقی وینداد تمامی امور مورد نیاز کسب‌وکار شما را به‌صورت ۳۶۰ درجه بررسی می‌کند و خدمات مورد نیاز کسب‌وکارتان را در قالب اشتراک حقوقی با حضور وکیل شرکت ها پوشش می‌دهد. 

سوالات متداول

مزایای ثبت شرکت چیست؟

امکان استفاده از تسهیلات بانکی، شرکت در مزایده و مناقصه، اعتبار بیشتر برای انجام معامله با سایر افراد و غیره از جمله مزایای ثبت شرکت است.

چه نوع شرکتی برای فعالیت تجاری مناسب است؟

رایج‌ترین قالب شرکت‌ها برای ثبت، سهامی خاص و بامسئولیت محدود هستند که می‌توانید تمامی برای موضوعات مختلفی توسط وکیل شرکت سهامی خاص آن‌ها را تاسیس کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

با ثبت درخواست آنالیز حقوقی رایگان، مسائل قانونی و ریسک‌های حقوقی را کشف، و راهکارهای مقرون به‌صرفه برای حل آن‌ها را دریافت کنید.

خدمات ثبتی وینداد

با ثبت درخواست آنالیز حقوقی رایگان، مسائل قانونی و ریسک‌های حقوقی را کشف، و راهکارهای مقرون به‌صرفه برای حل آن‌ها را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

نحوه تنظیم صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت

صورتجلسه انتخاب مدیران شرکت یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در مجمع عمومی عادی پس از تصمیم‌گیری و اعلام مدیران جدید تنظیم می‌شود. این صورتجلسه نیز مانند سایر صورتجلسات شرکت باید طی تشریفات قانونی به ثبت برسد.