ثبت شرکت در اصفهان

نحوه ثبت شرکت در اصفهان | مدارک + هزینه ثبت

اصفهان یکی از شهرهایی است که از نظر اقتصادی فعالیت زیادی در صنایع مختلف از جمله فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه و همچنین صنعت گردشگری دارد. تمام این دلایل سبب شده است تا اشخاصی که قصد آغاز فعالیت اقتصادی و تجاری دارند، به این شهر و قابلیت‌های آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. به همین دلیل، در […]

اصفهان یکی از شهرهایی است که از نظر اقتصادی فعالیت زیادی در صنایع مختلف از جمله فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه و همچنین صنعت گردشگری دارد. تمام این دلایل سبب شده است تا اشخاصی که قصد آغاز فعالیت اقتصادی و تجاری دارند، به این شهر و قابلیت‌های آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به بررسی امکان ثبت شرکت در اصفهان، انواع شرکت‌های قابل ثبت، مدارک لازم و مراحل آن پرداخته و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

راهنمای ثبت شرکت در اصفهان

اگر قصد انجام فعالیت اقتصادی یا تجاری را دارید، بهتر است این فعالیت را در قالب یک شرکت تجاری یا موسسه غیرتجاری انجام دهید. زمانی که شما به عنوان یک شخص حقوقی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار می‌کنید، از سویی دارای مزایا و امتیازاتی خواهید شد و از سویی دیگر، این فعالیت شما از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. 

برای مثال بانک‌ها و موسسات اعتباری، تسهیلاتی را برای اشخاص حقوقی در نظر می‌گیرند که برای تامین سرمایه اولیه یا توسعه کسب‌وکار بسیار کاربردی است.

از سویی دیگر، زمانی که شما به عنوان یک شخص حقوقی ثبت‌شده قصد معامله و تنظیم قرارداد با سایر اشخاص مثل تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مواد اولیه و مشتریان را دارید، طرف‌های مقابل شما برای کسب و کار شما اعتبار بیشتری قائل بوده و راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

از دیگر امتیازاتی که ثبت شرکت برای شما به همراه دارد می‌توان به امکان اخذ شعبه و نمایندگی و امکان شرکت در مناقصات و مزایدات اشاره کرد.

شرایط ثبت انواع شرکت در اصفهان

یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه تاسیس شرکت، شرایط ثبت انواع شرکت در اصفهان است. برای ثبت انواع شرکت و موسسه شما باید شرایطی را به صورت عمومی زیر را داشته باشید:

  • تامین سرمایه ثبتی: برای ثبت و تاسیس انواع شرکت، شما باید مبلغی را به عنوان سرمایه ثبتی در نظر بگیرید. براساس قانون تجارت این سرمایه ثبتی برای شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود و موسسات غیرتجاری، ۱۰۰ هزار تومان است. البته توجه داشته باشید که قانون تجارت قدیمی بوده و بهتر است سرمایه ثبتی را براساس کل سرمایه‌ای که قصد دارید با آن کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، تعیین نمایید.
  • حداقل شرکا: هیچ یک از انواع شرکت‌های تجاری و موسسات، با یک شریک تشکیل نمی‌شود. شما برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی و موسسات به حداقل ۲ شریک و برای تشکیل شرکت سهامی خاص حداقل به ۳ شریک نیاز خواهید داشت.
  • ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت مجوزهای لازم: براساس قانون جدید، برای تاسیس و ثبت یک شرکت تجاری، لازم است تا تمام موسسین و شرکا در ثنا ثبت نام کرده باشند. علاوه بر این، اگر کسب و کاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید نیاز به مجوز دارد، شما باید برای اخذ این مجوزها نیز اقدام کنید.

دفاتر ثبت شرکت اصفهان

به عنوان راهنمای ثبت شرکت به خاطر داشته باشید که نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر ثبت شرکت ندارید. شما می‌توانید از طریق وکیل ثبت شرکت، شرکت خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری ثبت کنید. با توجه به فرآیندهای پیچیده ثبت شرکت امکان به ایراد خوردن یا نقص پرونده ثبتی شما وجود دارد که باعث طولانی شدن فرآیند ثبت شرکت می‌شود. 

در همین راستا، پیشنهاد می‌شود که اگر قصد دارید شرکت خود را به صورت آنلاین و با کمترین هزینه ثبت کنید، از خدمات ثبت شرکت وینداد استفاده کنید. همکاران ما در وینداد، با دریافت هزینه‌ای معقول و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرکت شما را به صورت آنلاین ثبت خواهند کرد و ریسک به نقص پرونده یا رد شدن ان در هر مرحله از فرآیند ثبتی مانند انتخاب نام، موضوع، تنظیم اساسنامه و غیره را به حداقل می‌رسانند.

مراحل ثبت شرکت اصفهان

ثبت شرکت در اصفهان از طریق دو روش غیرحضوری (آنلاین) و حضوری انجام می‌شود. در ثبت شرکت به صورت آنلاین تمامی فرآیند ثبت شرکت مانند ورود اطلاعات (نام، موضوع شرکت، میزان سرمایه، اسامی شرکا و غیره) و همچنین بارگذاری مدارک لازم در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها، به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به سامانه ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود. پس از اینکه فرایند ثبت شرکت اصفهان در سامانه ثبت شرکت‌ها به پایان رسید، شما باید هزینه لازم برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی را پرداخت کنید و پس از آن، شماره ثبت شرکت برای شما صادر خواهد شد. پس از این، شما باید اقداماتی که پس از ثبت شرکت لازم است مانند دریافت کد کارگاهی، پلمپ دفاتر و غیره را انجام دهید.

روش دیگر تاسیس شرکت در اصفهان، ثبت شرکت به صورت حضوری است. ثبت شرکت حضوری از طریق پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار انجام می‌شود که در حال حاضر در پنج شهر فعال است که اصفهان نیز یکی از این شهرها است و تمامی فرآیندهای ثبت شرکت با مراجعه به باجه‌های مختلف این دفتر انجام خواهد شد. شما می‌توانید برای اقداماتی مانند پلمپ دفاتر، پیش ثبت نام کد کارگاهی و اقتصادی نیز به صورت حضوری مراجعه کنید. 

در عین حال هر دو روش علاوه‌بر اطلاعات ثبتی نیاز به تجربه دارد که در این زمینه حضور کارشناسان ثبتی برای انجام صفر تا صد فرآیندهای ثبت شرکت به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر شرکت خود را به ثبت برسانید.

هزینه ثبت شرکت در اصفهان

هزینه ثبت شرکت شامل تمامی فرآیندهای ثبتی در اداره ثبت شرکت‌ها یا خدمات پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار از قبیل ورود اطلاعات در سامانه، هزینه روزنامه رسمی و غیره است. موسسات ثبتی، هزینه‌های مختلفی را به شما اعلام می‌کنند که یکی از مشکلات آن‌ها، ثابت نبودن قیمت از ابتدای فرآیند ثبت تا انتهای آن است.

در مجموعه وینداد ثبت شرکت با قیمت ثابت توسط کارشناسان ثبتی انجام می‌شود. این هزینه برای انجام صفر تا صد فرآیند ثبت شرکت ۴ میلیون تومان است که دغدغه‌ای از بابت پرداخت هزینه‌های اضافی در طول ثبت شرکت یا پس از آن نخواهید داشت.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اصفهان

برای ثبت شرکت چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، مدارکی مورد نیاز است. 

اگر قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید، باید مدارک زیر را برای ثبت شرکت به همراه داشته باشید.

  •  معرفی دفتر کار دارای کد پستی مستقل با کاربری اداری یا تجاری
  •  تصویر شناسنامه و کارت ملی شرکا و اعضای هیات مدیره
  •  فتوکپی برابر با اصل مدارک هویت تمام شرکا، مدیران و هیئت نظارت
  •  ثبت نام اعضای هیات مدیره در سامانه ثنا
  •  اخذ مجوز لازم درخصوص موضوع فعالیت (در صورت نیاز به تایید و اخذ مجوز از سوی نهاد، اداره یا سازمان خاصی)
  •  گواهی‌نامه عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره شرکت
  •  آگهی تاسیس و نامه نمایندگی (در صورتی‌که شخص حقوقی باشد)
  • ارسال نام‌های پیشنهادی

اما اگر قصد ثبت شرکت سهامی خاص را دارید، این مدارک مورد نیاز است:

  • وجود حداقل 3 شریک و 2 بازرس
  •  معرفی دفتر کار دارای کد پستی مستقل با کاربری اداری یا تجاری
  •  ثبت نام در سامانه ثنا (تمامی اعضای هیئت مدیره)
  •  تصویر شناسنامه و کارت ملی شرکا و اعضای هیات مدیره و بازرسین
  •  اخذ مجوز لازم درخصوص موضوع فعالیت (در صورت نیاز به تایید و اخذ مجوز از سوی نهاد، اداره یا سازمان خاصی)
  •  اقرارنامه کلیه‌ اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسان شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت‌های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن‌ها جهت عضویت در هیئت مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.
  •  اقرارنامه بازرس یا بازرسان مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل
  •  گواهی عدم سوءپیشینه کیفری کلیه اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت، – آگهی تاسیس و نامه نمایندگی (در صورتی که شخص حقوقی باشد)
  •  گواهی بانک مبنی بر واریز 35 درصد از 20 درصد کل سرمایه اولیه شرکت

جمع‌بندی

در این مقاله به صورت مختصر به بررسی و توضیح مراحل ثبت شرکت در اصفهان پرداختیم که اگر قصد انجام فعالیت اقتصادی یا بازرگانی دارید، حتما در قالب شرکت اقدام به انجام آن نمایید. شما می‌توانید هر اطلاعاتی که راجع به ثبت شرکتها در اصفهان، ثبت شرکت دانش بنیان در اصفهان، سامانه ثبت شرکتها اصفهان، ثبت تغییرات شرکت در اصفهان، مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان، مراحل ثبت شرکت سهامی عام در اصفهان و غیره دارید، از کارشناسان ثبت شرکت بپرسید. 

کارشناسان ثبت شرکت علاوه‌بر انجام صفر تا صد مراحل ثبت شرکت، مشاوره‌های لازم در رابطه با بهترین نوع شرکت برای فعالیت شما، مدارک و مراحل لازم برای آن‌ها را دریافت کنید. البته این مشاوره در رابطه با فرآیند ثبت شرکت به‌صورت مرحله‌ای و راهنمایی برای پیش بردن مراحل مختلف در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها نخواهد بود. 

علاوه بر این می‌توانید با استفاده از خدمات ثبت شرکت وینداد، شرکت خود را با هزینه‌ای معقول و در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن در اصفهان ثبت کنید.

سوالات متداول

هزینه تاسیس شرکت در اصفهان چقدر است؟

این هزینه در مجموعه وینداد ۴ میلیون تومان است.

 زمان ثبت شرکتها در اصفهان چه مدت است؟

اگر مدارک و امضای آن‌ها توسط شما در مدت زمان مشخص شده به کارشناس ثبت شرکت‌ها برسد و مدت زمان ثبت ۱۴ روز کاری است.

1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.