هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود چقدر است؟

افراد زیادی به دنبال ارزیابی هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال جاری هستند، اما چون معمولا اطلاعات دقیقی راجع به جزئیات، نحوه و یا مزایای آن وجود ندارد دچار مشکل می‌شوند. از آن جایی که شرکت مسئولیت محدود یکی از پرطرفدارترین انواع شرکت‌هاست در این مطلب وینداد قصد داریم به بررسی فرآیند ثبت و […]

افراد زیادی به دنبال ارزیابی هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال جاری هستند، اما چون معمولا اطلاعات دقیقی راجع به جزئیات، نحوه و یا مزایای آن وجود ندارد دچار مشکل می‌شوند. از آن جایی که شرکت مسئولیت محدود یکی از پرطرفدارترین انواع شرکت‌هاست در این مطلب وینداد قصد داریم به بررسی فرآیند ثبت و همینطور هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال 1402 بپردازیم.

جزئیات هزینه ثبت شرکت در ایران

از آنجایی که شرکت مسئولیت محدود یکی از شرکت‌های محبوب در ایران است برآورد هزینه ثبت شرکت نیز بسیار اهمیت دارد. شرکت مسئولیت محدود محدودیتی در زمینۀ فعالیت خود ندارند و می‌توانند به راحتی در همۀ حوزه‌های مرتبط کار کنند.

هزینه‌های مربوط به شرکت مسئولیت محدود به چند دسته تقسیم می‌شود؛ نخست سرمایه اولیه برای ثبت است که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت مسئولیت محدود مبلغ یک میلیون ریال است و سایر هزینه‌ها عبارتند از؛

  • هزینه تعیین نام در سامانه ثبت شرکت و تعیین نام به مبلغ ۵،۰۰۰ (پنج هزار تومان)
  • تهیه پاکت پستی و تحویل مدارک ثبت به باجه های پستی منتخب ثبت شرکت ها و هزینه پست که جمعا حدود ۵۰۰۰۰ (پنجاه هزار تومان) است.
  • هزینه حق الثبت در اداره ثبت به مبلغ حدودی ۵۰۰۰۰ (پنجاه هزار تومان)
  • چنانچه امور ثبت شرکت خود را به شرکتی بسپارید کارمزد آن شرکت حقوقی  حق‌الوکاله آن را نیز باید در نظر بگیرید.
  • پلمب دفاتر(اوراق -دفتر کل و روزنامه+ فیش) (اختیاری) ۱۵۰۰۰۰ ریال
  • مهر شرکت (اختیاری): ۱۰۰۰۰۰ ریال

ثبت شرکت مسئولیت محدود می‌تواند شامل هزینه‌های بیشتری نیز باشد. کارشناسان ثبتی وینداد این تضمین را می‌دهند که تمام فرایند ثبت شرکت را با وجه تعیین‌شده اولیه انجام می‌دهند و در فرایند ثبت شرکت به این مبلغ افزوده نخواهد شد.

هزینه‌ آگهی روزنامه در ایران چقدر است؟

همانطور که می‌دانید پرداخت هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت مدارک، اقدامی است که مطابق با قانون تجارت ضروری است. اعلان عمومی از طریق انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار است که هزینه روزنامه رسمی با توجه به تعداد کلمات و اطلاعات ثبتی از ۲۵۰۰۰۰ تومان (دویست و  پنجاه و هزار تومان) به بالا است.  در مورد روزنامه کثیر الانتشار نیز با توجه به نوع آن روزنامه بسیار متفاوت است اما نظر به میانگین قیمت و به نسبت کلمات و اطلاعات، حدود ۲۵۰۰۰۰ تومان به بالا است.

نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران به چه شکل است؟

این شرکت از جمله شرکت‌های تجاری است که توسط دو نفر یا بیشتر برای امور بازرگانی تشکیل می‌شود. سرمایه شرکت مسئولیت محدود به سهم الشرکه تقسیم می شود نه به سهام. هر یک از شرکا فقط به میزان سرما خود مسئول پرداخت بدهی‌های احتمالی شرکت هستند. مراحل ثبت این شکل در ذیل بیان شده‌است که مسلما پرداخت هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود یکی از مراحل است که در ادامه با جزئیات بیشتر به آن می‌پردازیم؛

  • پس از اینکه مدارک شناسایی و معرفی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را فراهم نمودید، به سایت اداره ثبت به نشانی « http://irsherkat.ssaa.ir » مراجعه کرده و در سامانه در منوی پذیرش تاسیس، گزینه مسئولیت محدود را انتخاب کنید.
  • سپس با پر کردن فرم مربوط به مشخصات موسسیس ثبت شرکت شما آغاز می‌شود.
  • مرحله بعد انتخاب نام شرکت مسئولیت محدود است.در همین حین باید برای شرکت به ترتیب اولویت ۵ نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تأیید شود.
  • در گام بعدی مدت اعتبار شرکت مسئولیت محدود و موضوع فعالیت شرکت مسئولیت محدود، نشانی شرکت، سرمایه شرکت را وارد نموده، سپس سمت اشخاص و نام شرکاء و سهام هر یک از آنها را مشخص نمایید. توجه کنید اگر شرکت دارای شعبه دیگری است باید مشخصات آن معرفی گردد.
  • پس از تأیید اطلاعات توسط اداره ثبت باید اساسنامه و شرکت نامه را در سایت بارگذاری کنید و چنانچه با ضوابط مندرج در سایت است آن را تایید نهایی کنید.
  • در مرحله‌ی بعد اداره‌ی ثبت از بین نام‌ها پیشنهادی یک نام را انتخاب کرده و تایید می‌کند.
  • بعد از این اوراق مربوط به اطلاعات شرکت است باید توسط تمامی اعضا به امضا برسد. سپس قالب پاکتی ثبت شرکت‌های مسئولیت محدود به رنگ قرمز که در باجه‌های پستی معتبر موجود است، به اداره ثبت شرکت‌های شهرتان پست کنید.
  • در نهایت، پس از تأیید تمام مدارک، شماره ثبت به شما داده می شود و باید آگهی رسمی تاسیس را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسانید.می توانید بدون دغدغه همه این مراحل ثبتی را به گروه وکلا و مشاورین حقوقی وینداد بسپارید و از فرآنید ثبت شرکت خود اطمینان داشته باشید.

مزایا ثبت شرکت مسئولیت محدود نسبت به شرکت سهامی خاص چیست؟

اشخاص با توجه به هدف و سرمایه‌ای که دارند دست به انتخاب نوع شرکت می‌زنند. با وجود این برخی شرکت‌ها مزیت قابل توجهی نسبت به سایرین دارند. در قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود و همینطور ریسک کمتر آن برای مؤسسین باعث شده که این نوع شرکت، انتخاب اول مؤسسین در ایران باشد. در مقایسه این شرکت با شرکت‌های سهامی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

آورده شرکا

در صورتی که آورده افراد علاوه بر منابع نقدی منابع غیرنقدی را شامل شود، برای تقویم و برآورد ارزش آن، در شرکت با مسئولیت محدود با نظر شرکا این موضوع امکان‌پذیر خواهد بود، اما در شرکت سهامی خاص، توسط کارشناس رسمی دادگستری این اتفاق خواهد افتاد

نحوه انتخاب مدیران

انواع شرکت مسئولیت محدود با دو نفر تشکیل خواهد شد؛ در حالی است که که شرکت سهامی عام با حضور حداقل پنج سهامدار (اعضای هیئت مدیره) و شرکت‌ سهامی خاص با حضور حداقل سه نفر تشکیل می‌شود.

از مزایای شرکت مسئولیت محدود این است که کلیه سرمایه و اختیار آن در دست مدیر عامل شرکت است. در صورتی که در شرکت سهامی خاص می‌بایست ۳۵ درصد از سرمایه به بانک سپرده شود و پس از آن گواهی مربوطه به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل گردد. همچنین بازه زمانی انتخاب مدیران نیز در این دو شرکت متفاوت است. در شرکت مسئولیت محدود این مورد نامحدود است و در شرکت سهامی هر دوسال یکبار انجام می‌شود.

هیئت مدیره در شرکت مسئولیت محدود می‌توانند از داخل یا خارج از شرکت انتخاب و تعیین شوند. اما در مورد شرکت‌های سهامی این مورد صرفا از بین سهامداران و پس از تودیع سهام وثیقه در اساسنامه شرکت مسئولیت محدود تعیین می‌شود.

ماده ۱۰۴ قانون تجارت: شرکت با مسئولیت محدود به وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدودی معین می‌شوند اداره می‌گردد.

ماده ۱۰۷ قانون تجارت: شرکت سهامی به وسیله هیات مدیره‌ای که از بین صاحبان سهام انتخاب شده و کلاً یا بعضاً قابل عزل هستند، اداره خواهد شد. عده اعضای هیات مدیره در شرکت‌های سهامی عمومی نباید از پنج نفر کمتر باشد.

وضعیت سهام

واگذاری سهام در شرکت با مسئولیت محدود با توافق سه چهارم شرکا و پس از ثبت در دفتر خانه اسناد رسمی انجام می‌شود اما این امر در شرکت‌های سهامی به شکل نقل و انتقال عادی سهام انجام می‌شود.

ماده ۱۰۲ قانون تجارت: سهم‌الشرکه شرکا نمی‌تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از بااسم یا بی‌اسم و غیره درآید. سهم‌الشرکه را نمی‌توان منتقل به‌غیر نمود، مگر با رضایت عده‌ای از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن‌ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند.

فرآیند ثبت شرکت در وینداد

کارشناسان ما تجربه زیادی در زمینه ثبت انواع شرکت از جمله شرکت با مسئولیت محدود دارند. تجربه چندین ساله ما باعث شده است با جزئیات ثبت شرکت آشنا باشیم و در کمترین زمان و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت، عملیات ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انجام دهیم.

اگر برای ثبت شرکت خود نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید تیم مشاوران حقوقی وینداد در طول هفته برای حل مسائل حقوقی و ثبتی شما پاسخگو هستند. کافی است با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

روش تقسیم سود در شرکت مسئولیت محدود چگونه است؟

تقسیم سود در شرکت مسئولیت محدود به میزان سهم‌الشرکه شرکا است.

حق رای در شرکت مسئولیت محدود به چه نحوی است؟

حق رای در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه شرکا است. در مقاله بیشتر توضیح دادیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت