هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

ثبت شرکت اقدامی ضروری است که به تمام فعالیت‌های شخص حقوقی هویت قانونی می‌بخشد. هزینه ثبت شرکت سهامی خاص شامل مواردی هستند که برخی باید هنگام تشکیل شرکت و برخی دیگر باید هنگام ثبت آن در نظر گرفته شوند. در این مطلب با شرکت سهامی خاص، هزینه‌های آن و شرایط ثبت این شرکت آشنا می‌شویم. […]

ثبت شرکت اقدامی ضروری است که به تمام فعالیت‌های شخص حقوقی هویت قانونی می‌بخشد. هزینه ثبت شرکت سهامی خاص شامل مواردی هستند که برخی باید هنگام تشکیل شرکت و برخی دیگر باید هنگام ثبت آن در نظر گرفته شوند. در این مطلب با شرکت سهامی خاص، هزینه‌های آن و شرایط ثبت این شرکت آشنا می‌شویم.

ویژگی شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی، شرکتی است که سرمایه تشکیل آن به سهام تقسیم می‌شود و مسئولیت صاحبان سهام به مبلغ اسمی هر سهام آنها محدود خواهد شد. این شرکت به دو نوع شرکت سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می‌شود. شرکت سهامی خاص بر اساس ماده ۲ اصلاحیه قانون تجارت، لازم نیست حتما فعالیت تجاری خاصی داشته باشد. اگر فعالیت این شرکت نیز تجاری نباشد باز هم جزو انواع شرکت های تجاری محسوب خواهد شد. مدت فعالیت شرکت سهامی خاص می‌تواند محدود و یا نامحدود باشد. اگر محدود به زمان باشد پس از انقضای زمان، شرکت سهامی خاص منحل می‌شود اما در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است که می‌تواند زمان شرکت را تمدید کند یا تقلیل دهد.

سرمایه لازم برای تاسیس شرکت

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است و حداقل ۳ نفر باید به عنوان مدیران شرکت سهامی خاص انتخاب شوند.
در شرکت سهامی خاص مبلغ اسمی سهام محدود نیست و سهامداران می‌توانند به راحتی سهام خود را انتقال دهند. حتی ممکن است سهام این نوع شرکت بی‌نام باشد که در این صورت انتقال آن ساده‌تر است. توجه داشته باشید که فرایند انتقال باید با رضایت سایر سهامداران باشد.

توجه داشته باشید که مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت سهامی خاص در قبال دیون و تعهدات شرکت به مبلغ اسمی سهام او بستگی دارد و نقل و انتقال سهام شرکت سهامی خاص، وابسته به اعلام موافقت مجمع عمومی سهامداران شرکت سهامی خاص، یعنی موافقت سایر سهامداران است.
سرمایه شرکت سهامی خاص را خود مؤسسین تأمین می‌کنند و حق صدور اعلامیه پذیره‌نویسی را ندارند.
نکته مهم این است که صدور سهام قبل از ثبت شرکت غیرقانونی است و جرم شناخته می‌شود.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

هزینه ثبت شركت سهامی خاص ۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال است كه هزینه‌هایی طبق لیست زیر، مطابق با فیش پرداختی به اداره ثبت شرکت‌ها به آن اضافه می‌شود مثل: حق الثبت، حق الدرج، آگهی روزنامه.
کل هزینه ثبت شرکت سهامی خاص با سرمایه یک میلیون ریال به شرح ذیل است:

۱- هزینه تنظیم اساسنامه واظهارنامه و اوراق ثبتی: ۱۵۰۰۰۰ ریال
۲- هزینه حق الدرج: ۱۴۰۰۰۰ ریال
۳- هزینه حق الثبت: ۱۲۰۰۰ ریال (سرمایه یک میلیون ریال)
۴- هزینه روزنامه رسمی: ۱۵۰۰۰۰ ریال
۵- پوشه و گیره: ۱۰۰۰۰ ریال
۶- تعین نام: ۴۰۰۰۰ ریال
۷- حق الوکاله: ۲۵۰۰۰۰ ریال
جمع کل: ۹۰۰۰۰۰ ریال
۸- پلمب دفاتر (اوراق – دفتر کل وروزنامه + فیش) (اختیاری): ۱۵۰۰۰۰ ریال
۹- مهر شرکت (اختیاری): ۱۰۰۰۰۰ ریال

توجه داشته باشید که هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی بستگی به کوتاه بودن یا بلند بودن موضوع فعالیت شرکت یعنی تعداد کلمات و کادر روزنامه متفاوت است و از ۲۶۸ هزار تومان به بالا و متفاوت است.
همچنین درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار نیز بستگی به تعداد کلمات و نوع روزنامه کثیر دارد. یعنی هزینه درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه همشهری از روزنامه ابرار بیشتر است و شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تعدادی از روزنامه‌های کثیرالانتشار را که قیمت مناسب‌تری دارند شامل:

همکاری ملی، وطن امروز، ستاره صبح، عصر آزادی، عصر رسانه، پیام البرز، کارون، روزگار اقتصاد، آرمان ملی، ایمان، امین، روزگار ما، سرافرازان است.

در ایران معمولاً کارهای خدماتی قیمت مشخصی ندارند. بنابراین شما نمی‌توانید با مراجعه کردن به یک یا چند سایت هزینه‌ دقیق ثبت شرکت را محاسبه کنید. به همین دلیل تماس با کارشناسان ما در وینداد یکی از بهترین‌ کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید.

شرایط تشکیل شرکت سهامی خاص

تشکیل شرکت سهامی خاص تشریفات ساده‌ای را در ماده ۲۰ لایحه قانونی ۱۳۴۷ مقرر کرده است.

در ماده مزبور، اقدامات زیر برای تشکیل شرکت سهامی خاص در ایران کافی است:

۱- امضای اساسنامه شرکت سهامی خاص
۲- تعهد سرمایه شرکت سهامی خاص
۳- انتخاب مدیران و بازرسان برای شرکت سهامی خاص

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در سال ۱۴۰۱

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص موارد زیر را شامل می‌شود:

۱- شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا شامل اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسین.
۲- استعلام سوپیشینه کلیه اعضا به صورت آنلاین.
۳- داشتن کد ثنا برای تمامی اعضا.
۴- مفاد قرارداد (آدرس شرکت، سکونت، کد پستی، سرمایه شرکت، لیست اعضا و سهامداران، درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها، تکمیل موضوع فعالیت، ارائه حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص).
۵- ارائه فیش واریزی ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص در حسابی به نام شرکت در حال تاسیس و ارائه آن فیش به اداره ثبت.
۶- اقرارنامه مدیران شرکت سهامی خاص مبنی بر عدم ممنوعیت فعالیت تجاری آنها.
۷- اقرارنامه بازرسان شرکت سهامی خاص مبنی بر عدم داشتن رابطه نسبی یا سببی با مدیران شرکت.

توجه داشته باشید که بعد از دریافت آگهی تاسیس شرکت سهامی خاص در روزنامه رسمی می‌توانید به بانک مراجعه کنید و مبلغ فوق را افزایش دهید و یا از حساب خارج کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در ایران با احتساب افتتاح حساب بانکی در بهترین و سریعترین حالت ۷ روز کاری و در حالت معمول ۱۵ روز کاری ثبت خواهد شد و به مرحله درج آگهی در روزنامه رسمی می‌رسد.
پس از درج آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه رسمی، شما می‌توانید فعالیت شرکت خود را رسما آغاز کنید. اگر شرکا بعد از ثبت تقاضای انحلال شرکت سهامی خاص را داشته باشند در صورت موافقت سایر شرکا، ثبت صورتجلسه انحلال شرکت در سامانه ثبت تغییرات شرکت‌ها انجام شود.

نکات مهم برای ثبت شرکت سهامی خاص

در انتخاب و ثبت موضوع شرکت سهامی خاص بهتر است به این نکات نیز توجه داشته باشید تا هزینه ثبت شرکت سهامی خاص را برای شما زیاد نکند.

  • موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص باید صریح باشد: از قید هر عنوان کلی اجتناب کنید. برای مثال عبارت «هر گونه فعالیت مجاز» قابل تایید نیست.
  • موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص مطابق قوانین باشد: شرکت با موضوع غیرقانونی یا نامشروع قابلیت ثبت نخواهد داشت. مثل تولید مشروبات الکلی.
  • تا حد ممکن موضوع شرکت سهامی خاص واضح و مشخص باشد: یکی از شرایط لازم جهت اثبات صحت معامله، معلوم و معین بودن موضوع قرارداد است و عقد قرارداد با موضوعات نامشخص و مبهم و باطل است.
  • از انتخاب حوزه فعالیت مربوط به امور حاکمیتی نظام برای شرکت سهامی خاص باید پرهیز کنید: اموری که طبق قانون اساسی کشور و قانون خدمات کشوری و قوانین دیگر از مصادیق حاکمیتی باشند مثل استخراج و اکتشاف، قابلیت ثبت ندارند.

خدمات وینداد برای ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت برای مجموعه‌ای از خدمات محاسبه می‌شود. از این رو با توجه به نوع شرکت میزان مبلغ آن، متفاوت است.
برای شروع فرایند ثبت شرکت در وینداد فقط به کپی شناسنامه، کارت ملی،کد ثنا نیاز دارید و باقی مراحل را به متخصصان ما بسپارید.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در وینداد ثابت و غیرقابل تغییر است. یعنی ما در وینداد بدون توجه به سرمایه اولیه شرکت شما قیمت‌گذاری می‌کنیم و تضمین می‌کنیم که هزینه‌ای را که ابتدا به شما اعلام می‌کنیم تا زمانی که شرکت شما را ثبت می‌کنیم تغییر نخواهد کرد.
همچنین تیم پشتیبانی وینداد به صورت تخصصی در طول هفته پاسخگوی سوالات حقوقی و ثبتی شما هستند.

سخن پایانی

از دلایل استقبال از تأسیس شرکت سهامی خاص این است که تشریفات تشکیل و ثبت آن آسان است و محدودیت فعالیتی در شرکت سهامی خاص وجود ندارد. همچنین همانطور که در این مقاله بررسی کردیم هزینه تاسیس شرکت سهامی خاص چندان بالا نیست. در این مقاله هزینه‌ها و نحوه ثبت شرکت سهامی خاص را بررسی کردیم. برای دریافت پاسخ سوالات خود در بخش نظرات آن را مطرح کنید. کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

در شرکت سهامی خاص، مدیران به چه صورت انتخاب می‌شوند؟

مدیران باید حتما از میان سهامداران شرکت انتخاب شوند.

شرکت سهامی خاص غیر از هزینه ثبت چه هزینه‌هایی دارد؟

هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار مانند هزینه‌های شکل‌گیری استارتاپ، اجاره مکانی اولیه برای کار، بودجه موجود و حقوق و دستمزد کارمندان ممکن است به راحتی قابل محاسبه باشد. علاوه بر آن هزینه‌های غیرمنتظره یا اصطلاحا هزینه‌های پنهان وجود دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره رایگان امور ثبتی

برای دریافت مشاوره کاملا رایگان و تخصصی خدمات ثبتی (ثبت شرکت، تغییرات شرکت، انحلال شرکت، پلمپ دفاتر، ثبت برند و ثبت اختراع در ایران و بین المللی) با ما تماس بگیرید.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

خدمات ثبتی وینداد

ارائه صفر تا صد خدمات تاسیس شرکت، تاییدیه نام، ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت روزنامه رسمی، کاملا آنلاین و با قیمت ثابت

مقالات مرتبط

شناسه ملی شرکت
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

شناسه ملی شرکت چیست و چه الزاماتی دارد؟

همه شرکت‌ها پس از اتمام فرآیند ثبت، شناسه‌ای دریافت می‌کنند که به آن شناسه ملی شرکت گفته می‌شود. این شناسه اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارد.

نحوه ثبت شرکت تضامنی
مقالات ثبت و تغییرات شرکت

راهنمای جامع ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی برخلاف سایر شرکت‌های تجاری مسئولیت زیادی برای شرکای آن ایجاد می‌کند و فقط در مواردی که الزام قانونی دارد اشخاص به دنبال ثبت