پروفایل کاربر

سعید رحمت

6 سال پیش

ارسال با تاخیر لیست تامین اجتماعی

با سلام و احترام
به تازگی یکی از پرسنل شرکت بنده ترک کار کردند ولی حسابدار بنده ترک کار ایشان را اعلام نکرده و با تاخیر 1 ماهه اعلام کردند که نهایتاً به دلیل بدهکاری منجر به این شد که کارمند نتواند از بیمه بیکاری استفاده کند که در بدوی و تجدید نظر تامین اجتماعی اعتراض ما را رد کرد .
(طبق قانون اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری در پرداختی 1 سال اخیر بیمه شده نمیبایست بدهی وجود داشته باشد)
در این شرایط چه کسی مقصر است و آیا کارمند امکان شکایت از شرکت را دارد ؟ در صورت شکایت آیا می تواند خسارت دریافت کند ؟ اچه میزان ؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

6 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است با توجه به اینکه اهمال و قصور از سوی شرکت بوده کارمند حق اعتراض و شکایت از شرکت را دارد و چنان چه شما نتوانید بیمه تامین اجتماعی را متقاعد کنید ضررو زیان وارده به کارمند بر عهده شما می باشد.

با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حسین اسماعیلی فر

4 سال پیش

مشکل در امضای الکترنیک

خطای تایید اطلاعات هویتی رو می ده

پروفایل کاربر

عباس جوانمردی

4 سال پیش

سورس کد

با سلام. برنامه نویسی هستم که مدت 8 ماه در شرکتی کار کردم و وب سایتی خلق کردم از صفر. با توجه به عدم بستن قرار داد با کارفرما به دلیل قول و قرار های بسیار ایشان اکنون از پرداخت همه حقوق بنده سر باز زده و در طول 8 ماه مبلغ 4میلیون به من پرداخت و الان منکر پرداخت حق بیمه شده اند. ایشان همچنین تقاضای سورس کد کرده اند که در 4 ، 5 پروژه بزرگ دیگر استفاده نمایند در صورتی که حتی هزینه وب سایت را پرداخت نکرده و بدون قرار داد ادای مالکیت میکنند.
با توجه به اینکه چیزی وجود نداشته ، و استخدام بنده به ظاهر ( چون حق و حقوقی پرداخت نکردند حتی بدون حق نهار زمان نهار و استراحت را از من کسر کردند از زمان کل کار ) ،باعث خلق این وب سایت شد آیا باید سورس کد را تحویل دهم؟ آیا ایشان مجاز به استفاده و فروش و بهره برداری از حق و حقوق معنوی بنده است؟ آیا امکان ارجاع به امور صنفی رایانه ای برای بررسی وجود دارد ؟
به عنوان مدرک بیش از چندین صورت جلسه و بیش از 5 ساعت صدای ضبط شده از کارفرما موجود است اما ایشان الان زیر همه چیز زده ادای مالکیت تام میکند و میگوید سورس کد بدون پرداخت هزینه ای باید به آن تحویل و هر چند بار که مایل است فروخته یا استفتده شود!
لطفا راهنمایی کنید

پروفایل کاربر

آیلار همتی

7 ماه پیش

سفته وجه التزام

سلام من تازگی اومدم یه شرکتی ازم سفته گرفتن به مبلغ 500میلیون تومن و گفتن بنویسم بابت وجه التزام و قسمت تاریخ صدور هم چیزی ننوشتم مشکلی پیش نمیاد؟بابت وجه التزام یعنی چی اصلا؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد