مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

با سلام،

در پاسخ به سوال مطورحه لازم به ذکر است، بله فروش کالای ذکر شده مشمول پرداخت مالیات می‌باشد مگر آنکه به صورت صریح معافیت مالیتی مشمول فروش اجناس ایرانی گردد.

با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

سارا احمدی

مالیات فروش کالا در سایت خارجی

باسلام و روز به خیر. حوزه کاری من مدل سازی سه بعدی است. یعنی محصول و کالای فیزیکی تولید نمی کنم. درنهایت خروجی من فایلی است که می تواند دربرگیرنده یک مدل سه بعدی مانند مدل یک ساختمان باشد. مدتی است که درتلاشم مدل هایم را در یک سایت خارجی برای فروش بگذارم. البته به دلیل رقابت بسیار شدید در این حوزه و وجود تحریم ها ممکن است موفق نشوم. با این وجود سوال من این است که اگر بتوانم مدلی بفروشم باید به عنوان شخص حقیقی مالیات بپردازم؟ من مشکلی با دادن مالیات ندارم. مشکل من این است که خیلی در اینترنت سرچ کرده ام و می بینم اشخاص حقیقی که باید مالیات بپردازند کلی صورت حساب مالی و فاکتور و..... باید بتوانند صادر کنند و داشته باشند. من در نهایت تنها مدرکم بر میزان فروشم اطلاعات اکانتم در سایت خارجی است و هیچ مدرک مالی یا شرکت حقوقی و .... ندارم. خیلی ممنون می شوم مرا راهنمایی بفرمایید.

پروفایل کاربر

یاسر طالبی

پرداخت نشدن مالیات نقل و انتقال خودرو توسط فروشنده خودرو

با سلام.من یک خودرویی با 30 کیلومتر کارکرد را با یک پیش پرداخت 80 درصدی و مابقی پول را در چهار فقره چک از یک فروشنده خریدم.حالا که زمان به تعویض پلاک رسیده این شخص میگه که مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت نمیکنم و بر عهده شمای خریدار است(در واقع در مبایعه نامه چیزی ذکر نشد که این مالیات بر عهده چه کسی است)و دلیلش هم این است که چون من خودرو را در 4 فقره چک به صورت قسطی گرفتم پس مالیات بر عهده من خریدار است.حالا من هم این مبلغ مالیات را پرداخت کردم.ایا راهی برای گرفتن پول خودم از این فروشنده هست؟؟

تبادل ارز

با سلام، فرض کنید شخصی یک پلتفرم داره که ایرانیان خارج از طریق اون پلتفرم یورو یا دلار و یا هر ارز دیگه ای رو به حساب ارزی یک ایرانی دیگه مقیم خارج منتقل میکنن و معادل اون ارز ریال به حساب بستگانشون داخل ایران میفرستن. من سه تا سوال دارم:

1-  آیا کار این پلتفرم غیر قانونی هست؟

2- آیا اشخاصی که از این پلتفرم اقدام به خرید و فروش ارز میکنند کارشون غیر قانونی هست؟

3-درصورت غیرقانونی بودن آیا شما میتوانید این کار رو قانونی کنید و راه حلی داره آیا؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد