پروفایل کاربر

محسن قناعت پیشه

تعیین مجازات چند جرم برای یک متهم

سلام

در صورتیکه که در یک پرونده، متهم بیش از یک عنوان جرم مرتکب شده باشد، (مثلا هم خیانت در امانت و هم کلاهبرداری) مجازات هر کدام جداگانه لحاظ می شود؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

صنم مقیمی

2 سال پیش

با سلام 

در فرضی که یک نفر مرتکب جرائم مختلفی شود و برای ایشان در هیچ کدام از جرائم حکم محکومیت قطعی صادر نشده باشد با موضوع تعدد جرم مواجه هستیم در فرض سوال مطرح شده با توجه به آن که جرائم از نوع  جرائم تعزیزی می باشد و شیوه تعیین مجازات بدین ترتیب است که  حداقل مجازات هر یک از آن جرائم بیشتر از میانگین حداقل و حداکثر مجازات مقرر قانونی است و مرتکب در واقع محکوم می‌شود اما در مقام اجرا شديدترين مجازات تعیین شده اجرا می شود.

صنم مقیمی 

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

احسان هاشمی

سرقت (جزای اختصاصی۱)

بر اساس گزارش مامورين ناحيه انتظامي مشکين شهر 3 نفر، ساعت 30/11 شب ، مورخ 22/3/1382 با تخريب ديوار دامداري متعلق به شاکي ، تعداد 35 راس گوسفند متعلق به شاکي را با کمک دو دستگاه اتومبيل نيسان از محل سرقت نموده و متواري شده اند . همچنين يکي از سارقان نگهبان دامداري را که متوجه ورود سارقان به دامداري شده و در صدد ممانعت از سرقت احشام بوده با ميلگرد آهني شديداً مورد ضرب و جرح قرار داده است . پس از چند روز سارقان در حين فروش احشام در اردبيل دستگير مي شوند . با دستگيري سارقان بنامهاي کريم ...، سالار... و فرخ ...مشخص مي شود که عامل ضرب و جرح نگهبان دامداري، کريم ...بوده است." حال به فرض صحت تمامي مندرجات پرونده و صرف نظر از جرم سرقت حدي :

1ـ سرقت واقع شده را با کدام ماده از قانون مجازات اسلامي تطبيق مي دهيد ؟ و چه مجازاتي را براي سارقان تعيين مي کنيد ؟

2ـ اگر سرقت به دليل حضور نگهبان در محل و فرار سارقان در مرحله شروع به جرم متوقف مي گرديد ، در آن صورت چه مجازاتي براي سارقان در نظر مي گرفتيد ؟

3ـ اگر سرقت مزبور با کيفيات مذکور ولي بدون ضرب و جرح نگهبان دامداري ، صورت مي گرفت در آن صورت سرقت واقع شده مشمــول کدام ماده از قــــانون مجازات اسلامي بود و چه مجازاتي متـــوجه متهمان مي گرديد ؟

متهم به ضرب وجرع عمدی

سلام بنده با دو نفر درگیر شدم یه مشت به چشم یکیشون زدم ورم کرد وبعدا کبود شد یکیشونم پشت سرش یه خراش جزی جزی جزی برداشت ایا این دعوا برای من زندان دارد؟من حبس برام‌مهمه نظرتون راجب حبس چیه؟

پروفایل کاربر

مهدی سارایی

فریب و کلاهبرداری

با سلام
بنده 3سال با یک دختری خانمی آشنا شدم ایشان از همسرشان جدا شده بودند و بیزینسی که با همسرشان داشتند باعث طلبکار شدن ایشان شده بود به چند نفر من قرار شد به ایشان کمک کنم ولی ایشان هم با من ازدواج کند و قبول کرد بعد از مدتی ایشان سرد شدند و مقداری از پول من رو هم برگرداندند ولی چون با احساسات من بازی کرده بود من شکایت کردم بعد از مدتی دوباره از من خواست شکایت رو پس بگیرم و کمکش کنم و با من ازدواج کند من شکایتمو پس گرفتم و دوباره کمکش کردم و ایشون دوباره اخلاقش تغییر کرد و بی اهمیت شد میخوام دوباره از ایشون شکایت کنم ایشون هر بار سر مسائل دیدن همدیگه بهانه های مختلف میاورد زمانیکه مشکلی داشت از من پول میگرفت با احساس من بازی کرد میخوام دوباره ازش شکایت کنم تحت چه عنوانی میتونم ازش شکایت کنم؟بیشتر ازپولم احساسم برام مهم بود که به بازی گرفت ممنونم

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد