پروفایل کاربر

پروانه مهاجرانی

توقیف اموال

سلام

حکم توقیف اموال شرکت را از قوه قضاییه گرفتم ولی شرکت خالیه

الان میخوام حکم توقیف اموال مدیرعامل رو بگیرم.به قوه قضاییه مراجعه کردم راهنمایی نمیکنن که از کجا باید شروع کنم.میشه بفرماییدکه ابتدا باید کجا شکایت کنم.تشکر

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (2)

صنم مقیمی

4 سال پیش

با سلام 

اصولا شرکت های تجاری موضوع ماده ۲۰ قانون تجارت شخصیت حقوقی مستقل از اعضا خود دارند بنابراین این استقلال باعث می شود که دیون و اموال شرکت ها به حساب مدیران شرکت نباشد.
اما چنانچه شرکت ها بابت تعهدات قراردادی خود محکوم به پرداخت مبالغی شوند این مبالغ باید از حساب خود شرکت پرداخت شود نه از اموال مدیران شرکت و حالت عکس این قضیه نیز متصور است.
امکان شکایت و تعقیب مدیر شکایت نیز در مورد شرکت های گوناگون متفاوت است و به عنوان مثال در فرضی که شرکت ورشکست شده باشد و دارایی های شرکت برای پرداخت بدهی های آن کافی نباشد و چنانچه ورشکستگی شرکت معلول تخلفات مدیر عامل و هیئت مدیره آن باشد بنا به حکم دادگاه از محال دارایی خود محکوم به پرداخت آن قسمت از بدهی هایی شرکت می شود که پرداخت نشده است.
اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این مورد دارید می توانید از کارشناسان وینداد مشاوره بگیرید.

با احترام 

تیم حقوقی وینداد 

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

حکمی که علیه شرکت صادر شده است بر علیه مدیر قابل استناد نخواهد بود زیرا مدیر و شرکت دو شخصیت متمایز از یکدیگر هستند. طرح دعوای حقوقی و کیفری علیه مدیر شرکت بسته به نوع شرکت و نوع دعوای مطروحه، متفاوت خواهد بود.


در صورت نیاز بهمشاوره حقوقی با کارشناسان حقوقی وینداد تماس بگیرید.

با احترام

تیم حقوقی وینداد


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

محمد علیزاده

هزینه هدر روی گاز شهری

باسلام اینجانب یک خانه روستایی در گیلان دارم ؛ اخیرا که بعد از سه ماه به آنجا رفتم مشاهده کردم که افراد ناشناس وارد محوطه شده اند و شیر اصلی و شیر مصرفی گاز در حیاط را باز گذاشته اند و باعث اتلاف 6 هزار متر مکعب گاز شده اند که مراتب را به شرکت گاز اعلام نمودم ، حالا شرکت گاز جهت این حجم هدر روی گاز طبق جدول تعرفه های خود می خواهد 35 میلیون از اینجانب بگیرد ؛ در صورتیکه طبق سنوات گذشته ما در هر بار سکونت بیش از چند متر مکعب مصرف نداریم و در فاصله ماههای بین آن مصرف ما صفربوده است . خاطر نشان میسازد در سال گذشته سرقتی از منزل ما شد که سارق توسط نیروی انتظامی پیدا شد و ایشان مجبور به پرداخت بخشی از خسارت گردید که گمان ما به ایشان است ولی هیچ سند و مدرکی نداریم و خلاصه ما بخاطر گازی که مصرف نکرده ایم باید جریمه پرداخت کنیم آن هم به این مقدار زیاد لطفا اگر راهکاری جهت رفع این مشکل وجود دارد راهنمایی فرمائید . باتشکر

پروفایل کاربر

امیرعلی گنج خانلو

درمورد خانه پدریمان که وراث اقدامی برای فروش نمیکنند

با عرض سلام وادب و احترام خدمت شما بزرگواران. ببخشید بنده سوالی از خدمتتون داشتم. پدر بزرگ من یعنی پدره پدرم. در سال ۱۳۷۸فوت شدن.ویکسال بعداز فوت پدر بزرگم پدر من هم فوت کرد. وما ده تا خواهر وبرادر هستیم.که وراث پدرخودمان هستیم.در سال ۱۳۸۰ اموال پدر خودمان که هر چی بود بینه ما بچه تقسیم شد. وخداوند شکر هم هیچ مشکلی نداشتیم. فقط الان بعداز گذشت۲۵ الی ۲۶ سال از فوت پدر بزرگم عموهای من هیچ اقدامی وتلاشی نسبت فروش خانه ی پدر بزرگمان که ما هم از آن جا حق و حقوقی داریم.نمیکنند.با این که در طول این سال‌ها. چندین وچند بار به عموها گوش زد کردیم که بابا بیایید این خانه رو بفروشید حق و حقوق مارو هم بدید.ولی هیچ افاغه نکرده‌ که نکرده. خلاصه که الان کار داره سخت‌تر میشه. چون به غیر از پدر من که فوت کرد وچندا ورثه گذاشته. الان دوتا از برادرهام فوت شدن بچه هاشون جزو ورثه محسوب میشن.از طرفی هم سه تا هم از عموهام در طی این مدت فوت شدن.خلاصه که خیلی کار سخت‌تر شده .ولی هنوز عموهام کاری نمی‌کنند.ایا امکانش من بتونم از عموهام شکایتی کنم از بابت فروش خانه وتقسیم ارث پدرمان.یا خیر.اگر امکان دارد راهکاری ارائه فرمایید با تشکر فراوان

پروفایل کاربر

مجتبی شهرابی

اعسار از هزینه دادرسی

سلام و عرض ادب ...
بنده جهت مطالبه وجه از شخصی شکایت حقوقی کردم و همچنین درخواست اعسار از هزینه دادرسی دادم .
وضعیت مالی متوسط دارم ولی متاسفانه حدود 2 ماه است که بیکار شده ام و جهت تسویه حساب با کارفرما ، ایشان برای خرداد 1403 ، دو فقره چک به مبلغ 500 میلیون تومان به من داده و همچنین مبلغ 100 میلیون تومان هم نقدا داده که تا خرداد 1403 جهت گذران زندگی استفاده نمایم .
سوال :
1) آیا دادگاه درخواست بنده را ( با در نظر گرفتن شرایط فوق ) جهت اینکه کل هزیته دادرسی را در خرداد 1403 پرداخت نمایم قبول میکند ؟

حتی پیشنهاد این را دارم که برای پرداخت هزینه دادرسی ، به دادگاه چک شخصی خود را به تاریخ خرداد 1403 ارائه دهم !!!

2) آیا دادگاه برای پرداخت هزینه دادرسی با شرایط مذکور ، جهت ضمانت پرداخت یا کلا پرداخت هزینه دادرسی ، چک قبول مینماید ؟؟؟

با سپاس

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد