پروفایل کاربر

سعید رحمت

6 سال پیش

سوال در خصوص وکالت فروش خودرو

با سلام
امروز از فردی تماس داشتم که خودرو بنده را وکالتی خریده بود و از فروش من نزدیک به 8 سال گذشته و خریدار یا خریدار های جدید نسبت به تعویض پلاک اقدام نکرده اند
حال آنکه تلفنی از من درخواست کردند که وکالت نامه جدیدی به انها برای تعویض پلاک بدهم بنده درخواست کردم وکالت نامه قبلی که توسط من امضا شده را بیاورند تا اقدام کنم
سوال بنده این است که چه چالش هایی در این باره وجود دارد و راهکار فردی همانند من در این مواقع چیست

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

6 سال پیش

با سلام:

با توجه به سوال مطروحه شما در قبال کسی که خودرو را از شما خریداری نموده فقط می توانید وکالتنامه تنظیم نمایید که این کار را انجام داده اید و در برابر دیگران (خریداران بعدی) مسئول نمی باشید. چنانچه خریداری که از شما خودرو را خریداری نموده مراجعه نمود به هزینه ایشان می توانید وکالتنامه مجدد تنظیم نمایید.

ضمن اینکه خریدار نهایی و متصرف فعلی خودرو می تواند از کسانی که خودرو را خریداری نموده طرح دعوای حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی نماید و پس از صدور حکم دادگاه شما مکلف به تنظیم سند شوید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

علی عبداللهی

1 ماه پیش

مغايرت متراژ سند عادی

یکی از عمه‌هایم علیه ما دادخواست تقسیم ترکه‌ شامل دو قطعه زمین 45٠٠ متری و یک باغ ١5٠٠ متری داده که 46 سال است بعد فوت پدربزرگم، تصرف پدر (باغ) و عموهایم بوده. مادرم دستنویس امضای پدرشوهر (فوت شده) از شب بله برون دارد (در سند ازدواج قید نشده) که با ذکر حدود اربعه همین باغ رو با عنوان باغ چهار هزار متر جهت صداق ذکر کرده اما این باغ تصرف ما ١5٠٠ متر است. خواهان اظهار کرده این کاغذ جعلیه. آیا فرضا در صورت پذیرش این دستنویس از سوی دادگاه بعد از کارشناسی ما در همین دادگاه تمام آن 4٠٠٠ متر رو میگیریم یا صرفا همان باغ ١5٠٠ متری که تا الان داشتیم رو برای ما قائل میشن؟

پروفایل کاربر

مصطفی محمدی

9 ماه پیش

ملکی (مزاحمت و ممانعت و خسارت)

سلام وقتتون بخیر
من داخل محدوده یک شرکتی زمین دارم و الان شرکت مانع میشه که من برم سر زمینم و به زمین منم خسارت وارد کرده و من رفتم شکایت کردم و درخواست خسارت کردم و تو دادخواستم نوشتم که درب و حصار رو بردارن و خسارتی که وارد کردن رو جبران کنن.
و حالا متوجه شدم این مزاحمت و ممانعتی که با کذاشتن درب ایجاد کردن جنبه کیفری هم داره
و الان سوالم اینجاست که ایا ضمن لایحه ای میتونم افزایش خواسته بدم و جنبه کیفریش رو هم پیگیری کنم یا نمیتونم؟
و این افزایش رو قبل جلسه اول برم از الکترونیک قضایی انجام بدم یا همون جلسه اول خود قاضی هم میتونه افزایش خواستم رو به پرونده اضافه کنه؟

پروفایل کاربر

راشد شاکرمی

10 ماه پیش

خریدماشین

باسلام
من اواخرهمین شهریور گذشته یه ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۰ خریدم وقتی برای بازید رفتم از ظاهر ماشین خوشم اومد ولی چون جمعه بودگفتم فردا کارشناس بیارم که فروشنده گفت فرقی نمیکنه الان هم زنگ بزنیم چون گوشی ساده همراه داشتم گفت بذار از روی سایت زنگ بزنم زنگ زد یه نفر اومد کارشناسی کرد وقتی که بهش گفتم برگه کارشناسی چی میشه گفتن فرداب صاحب ماشین تحویل میدم ما فردا ب ثبت اسناد مراجعه کردیم ایشون ب ما وکالت داد وگفت کارت ماشین ک سوخت وبرگه کارشناسی رو بعد ازظهر وقتی از سر کار برگشتم میارم دم خونتون ...حالا بعداز این چند روز هر روز ی بهونه میاره . میگه المثنی کارتها رو بگیریدپولش رو هم کامل گرفته والان مهلت وکالتنامه هم تموم شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم شکایت کنم یا راهکار دیگه ایی؟

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد