پروفایل کاربر

رضا احمدی

زمان محاسبه خسارت تاخیر و تادیه

با سلام بنده 5 سال قبل بابت مطالباتم شکواءیه کیفری بابت کلاهبرداری دادم ولی دادگاه برایت به کلاهبرداری داد و در حکم گفت که متهمین دروغ گفتن و کارشون کلاهبرداری نبوده و شما میتونید در دادگاه حقوقی اقدام کنید.

سوال بنده اینه که زمان محاسبه خسارت تاخیر و تادیه از چه زمانی خواهد بود؟ از زمان واریز وجه برای متهمین یا تاریخ شکایت کیفری و یا شکایت حقوقی ؟

ممنون میشم پاسخ رو مستند به ماده و بند قانون بفرمایید.

با سپاس فراوان

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

فرزانه بزم آمون

3 سال پیش

باسلام

اگر در شکوائیه خود مطالبه وجه کرده بودید میتوان با استناد به تاریخ آن شکوائیه خسارت تاخیر تادیه دریافت نمود.

اما اگر در شکوائیه خود مطالبه وجه نکرده اید، از تاریخ دادخواست حقوقی خسارت تاخیر تادیه محاسبه میگردد.

با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حسين حسینی

ادعای معامله فضولی از جانب ولی قهری

سلام
بنده ششدانگ یک واحد آپارتمان 65 متری را پیش خرید کردم در زمان معامله (پدر خانواده با وکالت فروش از طرف همسر) به عنوان فروشنده معامله را امضاء کرد و ثمن‌ معامله به حساب ایشان واریز شد و بعد از صدور مبایعنامه کد رهگیری دار جهت تحویل مبایعنامه و مدارک که به املاک مراجعه‌ کردم متوجه شدم که سهم این خانواده از ساختمان مشارکتی در حال ساخت 2 واحد آپارتمان با 3 سند(به نام 2 فرزند صغیر و مادر خانواده) که هر کدام 10 سهم از 180 سهم کلی عرصه را داشتند در طبقه 2 ساختمان در تقسیم نامه مشارکت نامه ساخت، معین شده و در مبایعنامه بنده تنها اسم و 10سهم مادر خانواده قید شده و به سند فرزندان و سهم آنها اشاره ای نشده. با اصرار بنده مبنی بر درج نام و سهم فرزندان در لیست فروشندگان مبایعنامه، در زمان تحویل آپارتمان تنها (موضوع تحویل و تسویه و تاریخ تنظیم سند ششدانگ آپارتمان پشت قرارداد قید شد و پدر خانواده وکالتا و ولایتا امضا کرد) و واحد تحویل اینجانب شد. همچنین بعد از مشخص شدن متراژ دقیق از طرف نظام مهندسي مبلغی از مانده ثمن‌ بابت سند به حساب یکی از فرزندان و پدر این خانواده واریز شد.
اما اکنون بعد از گذشت 15 ماه از تحویل آپارتمان و 10 ماه پس از مشخص شدن متراژ دقیق و همینطور گذشت 5 ماه از زمان تنظیم سند،پس‌از دادخواست بنده برای تنظیم سند،با ارسال اظهارنامه به بنده مادر خانواده ادعا دارد سهمش 44 متر بیشتر نیست و درخواست شماره حساب برای استرداد وجه دارد و پدر این خانواده ادعای انجام معامله فضولی نسبت به سهم فرزندان خود در آپارتمان فروخته شده به بنده را دارد و معامله را تنفیذ نمیکند و از تنظیم سند ششدانگ خودداری کرده و می‌گویند ما فقط 10 سهم مربوط به مادر خانواده را فروختیم و سهم فرزندان فروخته نشده و بایستی بهشون برگدادنده شود.
عذر خواهی بابت طولانی شدن توضیحات. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید که چطور میتوانم به حق خود الزام به تنظیم سند 6 دانگ برسم. سپاسگذارم

پروفایل کاربر

محسن محمودی

مالی و ارزی

سلام وقت بخیر ، ببخشید من در تاریخ 14 و 98/5/15 به یکی از آشناهام در تهران نمایشگاه بین المللی کار کردم 1 میلیونو هفتصد هزار تومن ازش طلب دارم و تا امروز چندین بار ازش پولمو خواستم هر بار به نتیجه نرسیدم گفته ندارم بهم فرصت بده ،دیگه خسته شدم اعصابمو خورد کرده چطوری میتونم شکایت کنم ازش؟

پروفایل کاربر

دادرس همت جو

معامله کانتین ترازیتی با چک

با سلام و عرض ادب خدمت وکلای محترم وزحمتکش:نظر به بنده یک دستگاه تریلی ترانزیت باچک فروختم خریدارفرددیگری است وصادرکننده چک توان مالی پرداخت نداردوبنده میخواهم درخواست صدور اجراییه چک انجام دهم آیا میتوانم جهت تسریع برای احقاق حق خودوجلوگیری از خسارت احتمالی مال فروخته شده رانیزهمزمان توقیف نمایم لطف راهنمایی بفرماییدمتشکرم

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد