پروفایل کاربر

پیمان میرهادی

فروش CD آموزشی

سلام
بنده یک cd آموزشی تهیه کردم و از طریق سایتم بفروش میرسانم. خریدارانم از سراسر ایران هستند.
اگر به دلایلی هر کسی در هر شهری بره دادگاه دادسرای شهرشون و از من شکایت کنه و قاضی اونجا منو واسه ادای توضیحات احضار کنه باید پاشم برم اون شهر؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

آرش حق شناس

5 سال پیش

با سلام

هر کسی از شما شکایت داشته باشد (خواهان) باید در محل اقامت شما (خوانده دعوی) طرح شکایت کند.


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

محمد یاسین احمدی

توهین

باسلام و احترام
متاسفانه برادر من در یک درگیری لفظی ساده با پسرخاله اش لفظ توهین آمیزی نسبت به ایشان بکار برده و ایشان اون لحظه را فیلم گرفته..
( به پسرخاله اش گفته من تو را حساب چیزم نمیکنم ) قاضی هم میگه محکومش میکنم..
سوال1..آیا کتمان کردن فایده ای دارد؟
سوال2.ایا راه دفاعی وجود دارد؟
سوال3.مجازاتش چیست؟

پروفایل کاربر

مصطفی مصطفوی

انجام امور محجور در قالب وصایت ولغو قیمومیت

با سلام پدرم در سال 1370 با دست خط و امضاء خودشان وصیتنامه و تقسیم نامه ای عادی تنظیم نمود ودرسال 1372 فوت شدندصحت ومفادوصیت که -بیش از ثلث نیز هست -موردتاییدهمه وراث می باشد وطبق ماده 826 قانون مدنی : "…وصیت عهدی عبارت است از اینکه شخصی یک یا چند نفر را برای انجام امر یا اموری یا تصرفات دیگری مامور می نماید…" برحسب وصیتنامه، سرپرستی ،نگهداری و اداره امور برادرمحجورم بمن واگذار شده و درواقع وصی محجور محسوب میشوم. درسال 72 بدلیل عدم اطلاع از قانون به دادگستری مراجعه و بعنوان قیم رسمی محجور منصوب شدم درحالی اکنون متوجه شدم با توجه به وصایت پدر مادام که وصی از ناحیه پدر منصوب شده باشد نوبت به قیمومیت نمیرسد.و چون برای رعایت صلاح و حفظ حقوق برادر محجورم و رعایت غبطه مولی علیه تنفیذ وصیت لازم وضروریست لذا در آبان 1402 دادخواست تنفیذ وصیت را که همه وراث آنرا تایید و قبول دارنددادم. قاضی بجای آنکه وصیتی را که همه وراث اجازه کرده اند تنفیذ نماید رای داده "چون همه وراث وصیت را قبول دارند و طبق ماده233قانون مدنی اصل برصحت اعمال حقوقی است و درمانحن فیه نزاع و ترافعی در بین نیست تا دادگاه وارد رسیدگی وفصل خصومت نمایدمضافا اینگه دادگاه مرجع تنفیذ اسنادعادی نیست و چنانچه اشخاص مدعی بطلان یا انحلال اعمال حقوقی هستنددر آن خصوص طرح دعوا نماینددر غیر اینصورت اصل صحت اعمال حقوقی در خصوص عقودو ایقاعات منقعده جاری و ساری بوده لذادعوای خواهان مسموع نیست و قرار رد دعوای خواهان صادر میشود" .اولا آیارای صادره درست است؟ دوما آیا قاضی نباید با توجه به اجازه همه وراث وصیتنامه را تنفیذ میکرد؟ آیا اگر همه وراث وصیت را تایید واجازه کنند امکان تنفیذ آن وجود ندارد؟!! سوما با توجه به مطالب فوق چگونه میتوانم نسبت به لغو قیمومیت خود با توجه به اولویت وصایت برقیمومیت اقدام، تا نسبت به انجام امور محجور در قالب وصایت اقدام کنم ؟

پروفایل کاربر

رضا اکرمی

تهدید به شکایت بابت افشای کلاهبرداری

سلام وقت بخیر، ما یک مقاله درباره کلاهبرداری یک فروشگاه اینترنتی در سایت نوشتیم، مدارک خلف وعده موجوده و نظرات برخی از مشتریان رو هم منتشر کردیم، حال صاحب فروشگاه پیام داده و تهدید به شکایت و گرفتن خسارت ناشی از مقاله می‌کنه؟

آیا چنین شکایتی امکان طرح داره و به‌سرانجام می‌رسه؟ اگر نتونستم دلایل محکمه پسند ارائه بدیم، حداکثر مجازات برای ما چه خواهد بود؟ چطوری می‌تونیم نسبت به این مقاله سلب مسئولیت کنیم؟ طوری که امکان طرح شکایت وجود نداشته باشه؟ آیا درج عبارت سلب مسئولیت در انتهای مقاله و بیان این‌که این مطلب صرفاً نظرات مشتریان سابقه کفایت می‌کنه؟ پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد