علی شمسی
قانونی برای بستن قرارداد داعم
بنده کارگر انجام کارمعین معدن زغالسنگ کرمان هستم مدت ۱۰سال سابقه کار داریم.متاسفانه هرسال قرارداد یکساله بامن بسته شرکت.ایاباتوجه به مستمر بودن کار ودولتی بودن شرکت که کارفرماست,قانونی هست قرارداد داعم بسته شود ؟
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
بدون نام
قرارداد بدون بیمه
با سلام من با کارم به مشکل خوردم و جدا شدم اما قرارداد یکساله بسته بودیم و بدون بیمه خواستم بدونم قرارداد بدون بیمه معتبره؟؟
محمد اهدائی
بیمه بی کاری
به نام خدا
سلام
در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم و قرارداد یکساله (ابتدای 98 تا انتهای 98) دارم. شرکت گفته است از ابتدای 99 به من نیازی ندارد و قرارداد جدیدی با من نمی بندد. میخواهم بدانم مبلغ بیمه بیکاری که سازمان تامین اجتماعی به من پرداخت می کند به طور خالص ماهیانه چقدر می شود؟
من 75 ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و حقوق امسال من ماهیانه 8 میلیون تومان بوده و حق بیمه واقعی هم برای آن پرداخت می شود. ضمنا همسر و یک فرزند دارم.
متشکرم
علی ایمانی
نحوه محاسبه سنوات در شرکت خصوصی
با سلام، من 8 سال هست در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم و الان قراردادم سالانهم به پایان رسیده و دیگه با شرکت تمدید قرارداد نکردم.
در قراردادهایی که با این شرکت داشتم حقوق و مزایا به این صورت بوده که یه حقوق ثابت وزارت کاری داشتم + یک متمم حقوق، مثلا در سال 1402 حقوق پایه وزارت کارم 6 میلیون و 20 میلیون هم متمم حقوقم بوده و مجموع دریافتم 26 میلیون بوده.
حال با توجه به این توضیحات نحوه محاسبه سنوات من به چه صورت هست؟ بر اساس حقوق 26 میلیونی محاسبه میشه یا بر اساس حقوق پایه 6 میلیونی؟ کارفرما میخواهد بر اساس حقوق پایه 6 میلیونی سنوات من را محاسبه کند، آیا میتوان از طریق شکایت به وزرات کار درخواست سنوات بر اساس مجموع حقوق دریافتی یعنی 26 میلیون تومان را بدهم؟