پروفایل کاربر

حسین سعادتی

4 سال پیش

قرارداد کار بین کارفرمای دارای شخصیت حقیقی با یک کارمند

با سلام  

۱. ایا برای اینکه بتوانیم یک کارمند را استخدام کنیم حتما باید شخصیت حقوقی داشته باشیم یا به عنوان یک شخص حقیقی هم می توانیم استخدام کنیم؟

۲. اگر ممکن است با داشتن شخصیت حقیقی کارمند استخدام کنیم ایا قوانین کار و غیره در مورد شخص حقیقی ( خودمان ) هم موضوعیت دارد ؟

۳. ایا قانون حق و حقوق یک شخص حقیقی ( مثلا تعهدنامه عدم افشا - تعهدنامه عدم رقابت - مالکیت معنوی و .... ) که کارمند استخدام کرده را هم حمایت کرده به رسمیت میشناسد ؟

لطفا موارد فوق را توضیح دهید. با سپاس

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

کارشناس حقوقی وینداد

4 سال پیش

باسلام؛

بله امکان استخدام و انعقاد قرارداد کار معین با کارمند به عنوان یک شخصیت حقیقی وجود دارد و شما می‌توانید از قراردادهای عدم افشا اطلاعات نیز در کنار قرارداد کار با مدت معین برای کارمند استفاده کنید.


بااحترام؛

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

شیراله جعفری

5 ماه پیش

عنوان شغلی

سلام من بالای25 سال است دریک شرکت کار می کنم برای شغل هایی که تاکنون داشتم ( کارگر، سرپرست کارگاه قالبسازی) از اداره کار حکم سختی کار گرفتم اما وقتی حکم را به بیمه دادم پس از بررسی مشخص گردیده کارفرما هم در درج عنوان شغل احکام شغلی پرونده پرسنلی و هم لیست ارسالی به بیمه خلاف واقع عمل نموده است، به همین خاطر برای رسیدگی موضوع پرونده به کمیته 1777 بیمه ارجاع شده اکنون پرونده پرسنلی به همراه عناوین شغلی مورد ادعای این جانب و نیز مستندات مانند نتایج آلایندسنجی وزیان آور بودن شغلی بنده، گزارش حادثه، نامه های داخلی امور محوله، فرم درخواست اصلاح عنوان شغلی که به تایید کارفرما رسیده، استشهادیه همکاران درحال بررسی دربیمه تامین اجتماعی هست می باشد، لطفا اگه امکان داره راهنماییهای لازم را مبذول فرمایید.
با تشکر

پروفایل کاربر

مهدی عادل

1 سال پیش

سنوات

با سلام و احترام آیا به بازنشستگانی که مجدداً به کار اشتغال یافته اند سنوات تعلق میگیرد؟ اگر بله طبق کدام ماده و بند قانون کار؟

پروفایل کاربر

سعید احمدی پور

1 سال پیش

نحوه پرداخت سنوات باتوجه به نوع قرارداد

من درشرکتی با30سال سابقه مشغول کارهستم چندسالیست که قراردادهای مابصورت موقت وسه ماهه تنظیم میشودولی درهیچیک ازقراردادها پس ازخاتمه تسویه حساب صورت نگرفته وکارفرماقبل ازخاتمه قراردادقراردادجدید را امضامینمایدوهرسال نیز بابت همان سال ذخیره سنوات درحسابها ثبت وبراساس آخرین پرداخت می نماید برطول خدمت دربرخی که نیازداشتم سنوات خودرادرخواست وگرفتم حال شرکت ان دریافتهارابعنوان تسویه حساب منظورنموده وازمحاسبه سنوات باقیمانده بعنوان طلب منظورمینمایدحال انکه ازنظرماچون هیچگونه تسویه حسابی وجودنداشته مبالغ پرداختی بایدبعنوان علی الحساب منظوروازکل سنوات که با اخرین حقوق محاسبه میگردد کسرشودلطفاراهنمایی نماییدمتشکرم

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد