پروفایل کاربر

پژمان رضایی

آیا نوه با وجود فرزندان (دایی، خاله)، وارث محسوب میشود؟

با سلام



پدربزرگ بنده ۱۰ سال قبل و مادربزرگ بنده ۱ ماه قبل فوت نموده اند. فرزندان عبارتند از ۲ دختر و ۳ پسر. مادر بنده نیز که جزء فرزندان محسوب میشد، ۲۰ سال قبل فوت نموده.



سوال بنده این است که آیا بنده که نوه محسوب میشوم جزئی از وارثین قرار میگیرم یا خیر؟



سپاس

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

Mohammed Ehsan

5 سال پیش

عرض سلام و احترام 
و همچنین عرض تسلیت 
بله سهم مادر شما از میزان ارث خودشون بین فرزندانشان تقسیم میشود

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

علی بابایی

سوال حقوقی

سلام من ملکی را بنام زنم قولنامه دادم به جای مهرش و اونم رفته از طریق قانونی اقدام کرده که من باید این ملکو تحویلش بدم الان من می‌خوام این ملکو تحویل بدم اما در حظور قانون که فردا قانونی باشه الان باید چکار کنم از طریق چه تقاضایی به کجا باید بدم که حظور مامور قانون و رو دست قانون این کار انجام بشه

پروفایل کاربر

امیر ایزدی

جعل امضا و خیانت در امانت

سلام من ماشینم رو به شخصی فروختم و در قبال آن ۴ عدد چک دریافت کردم و در قولنامه ذکر کردم که گر هر کدام از چک‌ها برگه شود معامله منفسخ محسوب می‌شود و پس از برگه شدن تمامی چک‌ها به خریدار متعدد و مکرر پیام دادم که ماشین را پس بیاورد اما خریدار امتناع کرده با دیرکرد پول‌ها را به حساب من واریز کرده و در زمان سررسید ک‌ها به دلیل عدم موجودی و عدم تطابق امضا برگه شد و حالا برای من ابلاغیه الزام به تنظیم سند آمده و من از خریدار شکایت کردم شکایت خیانت در امانت و جعل امضا سوال من این است که چه می‌شود

پروفایل کاربر

رضا رجبی

بردن اب از لوله کشی برای ابیاری مزارع کشاورزی

با سلام احترام
جهاد کشاورزی برای هدر نرفتن اب از مظهر قنات اقدام به لوله کشی اب برای مزارع کشاورزی نموده است جهاد کشاورزی بودجه لازم برای اجرای طرح را ۸۵ درصد تامین کرده که شامل خرید لوله و فلکه اب و نقشه برداری و نصب لوله ها و مشاره فنیبوده است مابقی ۱۵ درصد هزینه ان که شامل کندن زمین برای نصب لوله بوده است باید توسط مالکین قنات بصورت خودیاری تامین شود برای لوله کشی اب برای مزارع کشاورزی لوله از زمین تعدادی از مالکین عبور کرده از جمله از زمین ما هم عبور کرده است و قرار بوده است از زمینهایی که لوله عبور مکند از مالکین انها هیچ مبلغی گرفته نشود اما صورت جلسه ای در این باره نوشته نشده اما رضایت نامه ای به امضا مالکین زمین هایی که لوله از ان عبور کرده است رسیده است و ما ان رضایت نامه را امضا نکردیم حا لا که لوله کشی انجام شده فردی از بردن اب از لوله کشی توسط ما جلوگیری میکند و نمیگذارد ما اب از لوله ببریم و میگوید سهم شما ۴۰ میلیون تومان میشود باید بدهید وگرنه حق بردن اب ندارید بابت خودیاری مالکین ساعتی یک میلیون تومان از اهالی روستا جمع اوری شده است که ما دوساعت اب داریم میشود دو میلیون تومان با توجه حرف نادرستی که فرد میزند ما ازدادن مبلغ خوداری کردیم و اصلا قراربود چون لوله از زمین ما عبور میکند ما پولی ندهیم فردی که از بردن اب از لوله توسط ما جلوگیری میکند هیچگونه مالکیتی از قنات فوق ندارد حالا سوالم این است که لوله با هزینه ۸۵ درصد توسط دولت انجام شده است و چون قسمتی از ان نوسط دولت اجرا شده حالت عمومی پیدا میکند و فرد مورد نظر مالکیتی از قنات ندارد میتواند از بردن اب از لوله توسط ما جلوگیری کند برای احقاق حق به چه مواد قانونی میتوانیم استناد کنیم