پروفایل کاربر

پژمان رضایی

آیا نوه با وجود فرزندان (دایی، خاله)، وارث محسوب میشود؟

با سلام



پدربزرگ بنده ۱۰ سال قبل و مادربزرگ بنده ۱ ماه قبل فوت نموده اند. فرزندان عبارتند از ۲ دختر و ۳ پسر. مادر بنده نیز که جزء فرزندان محسوب میشد، ۲۰ سال قبل فوت نموده.



سوال بنده این است که آیا بنده که نوه محسوب میشوم جزئی از وارثین قرار میگیرم یا خیر؟



سپاس

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

Mohammed Ehsan

3 سال پیش

عرض سلام و احترام 
و همچنین عرض تسلیت 
بله سهم مادر شما از میزان ارث خودشون بین فرزندانشان تقسیم میشود

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

فرزان فتحی

اعاده حیثیت

شخص حقوقی شرکت بعد از اخراجم(در غیابم در کمیته انضباطی) علیه من شکایت کرده با 2 اتهام: تبلیغ علیه نظام و اهانت به مقدسات اسلام
مدیر حقوقی شرکت به نمایندگی از شخص حقوقی شرکت ازم شکایت کرده.
بنده استخدام رسمی بودم و الان هم دوباره با همون وضعیت استخدام رسمی به کارم برگشتم.
با توجه به ساختگی بودن صفحه اینستاگرام مطروحه در پرونده، بازپرس بار اول قرار موقوفی تعقیب زده و بعد از اعتراض شرکت، بار دوم هم قرار منع تعقیب صادر کرده. چند وقت پیش با حکم قضایی به کارم برگشتم. منتهی الان دوباره به منع تعقیب اعتراض کردن.
اگه قرار قطعی تبرئه‌ی من صادر شد، می‌تونم عیله شخص حقوقی اعاده حیثیت بکنم یا خیر؟ یا اینکه فقط می‌تونم علیه اون اشخاصی که در کمیته انضباطی اون اتهام واهی رو مسجل دونستن و حکم اخراجم رو امضا کردن اعاده حیثیت بکنم؟ و اینکه اگر از شخص حقوقی شکایت بکنم، می‌تونم در قبال رضایتم ازشون خواسته‌های مالی بکنم؟

پروفایل کاربر

محمد یاسین احمدی

تخریب وسایل کشاورزی

باسلام و احترام
امروز در دادگاه وقت رسیدگی داشتم .
یکی از شرکا به استناد فیلم و شاهد علیه اینجانب به اتهام تخریب ( قطره‌های آبیاری ) شکایت کرده است.
اینجانب در دفاع گفتم : بنده در حضور برادر شاکی فقط مقداری از قطره‌های آبیاری را که در محدوده زمین کشاورزی ما پهن کرده بود را بلند کردم و گفتم به داخل زمین خودتان ببرید که برادرم آمد و قطره‌های آبیاری را جمع کرد و به داخل زمین خودشان گذاشت. و در فیلم و تصاویر مشاهد می شود که فقط قطره‌های آبیاری توسط برادر بنده جابجا می شود و هیچ تخریبی انجام نشده شاهد هم دارم و اینجانب حاضرم قسم بخورم تخریبی صورت نگرفته است.
فیلم مورد استناد خارج نویسی شده و چیزی علیه بنده وجود نداشت ولی شاهد که برادر شاکی است قسم خورده که قطره های آبیاری متعلق به برادرش است و بنده تخریب کرده ام.
نقطه جالب توجه این است که خود شاهد شاکی نیز علیه اینجانب و برادرم به اتهام سرقت همین قطره‌های آبیاری شکایت مطرح کرده است و از طرف دیگر اینجانب از شاهد شاکی فیلم دارم که به صراحت بیان میکند که قطره‌های آبیاری متعلق به خودش است.و شهادت دروغ داده..ضمنا قاضی از من کفیل نخواست.
شاکی تامین دلیل نکرده...
از دادگاه درخواست بازبینی میدانی محل اختلاف کردم بررسی نشد.. گفتم قسم میخورم گفتن نمیشه..
از شهود بنده تحقیق نشده..
فیلم مورد استناد بنده خارج نویسی نشده..
سوال..
۱.. بنظر شما بزرگواران قاضی چه رای صادر می‌کند؟
۲.. آیا این کار بنده تخریب است؟
۳.ایا قاضی بدون نظریه کارشناس می‌تواند حکم محکومیت بدهد؟
بسیار ممنون و سپاسگزارم. خداقوت.

پروفایل کاربر

رضا دارخانی

زنا محسنه

بنده خانوم بهم خیانت کرده متوجه موضوع شدم و این وسط یه بچه ۵ماهه هم داشتم که به بچه هم شک پیدا کردم وبچه رو بردم آزمایش ژنتیک جواب آزمایش اومد مال من نیست حالا شکایت هم کردم بازم ازطریق قانون بچه رو بردم پزشکی قانونی برای انجام آزمایش ژنتیک باز جواب اومد مال من نیست حالا خانوم گفته احتمالا یا بچه تو بیمارستان عوض شده یا شوهرم بچه ای که برده آزمایش بچه ما نبوده حالا ۳نفر باز قاضی فرستاده آزمایش که جلو چش هم آزمایش بدیم الان نزدیک ۳ماه جواب آزمایش هم نیومده به نظر شما چقدر طول میکشه جواب آزمایش بیاد و اگر اثبات بشه بچه از شکم زنم بوده ومال من نیست جرمش چیه باتشکر از وکلای محترم وعزیز

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد