پروفایل کاربر

Mehdi

4 سال پیش

وکالت مدت دار

سلام در فروش وسیله نقیله که به خریدار وکالت مدت دار داده شده و همچنین حق توکیل به غیر نیز داده شده آیا خریدار میتواند به شخص ثالثی وکالتی دهد که از مدت وکالت نامه خودش بیشتر باشد. برای مثال اگر وکالت 20 روزه باشد در این مدت وکیل یا خریدار میتواند برای خود یا شخص دیگری وکالت 60 روزه تنظیم نماید؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

خیر، وکیل برابر قرارداد وکالت از اختیاراتی برخوردار است، این اختیارات می تواند از جهات مختلفی محدود گردد، یکی از این محدودیت ها زمان است. پس از گذشت مدت زمانی که برای وکالت تعیین شده است، وکیل دیگر اختیاراتی نخواهد داشت، طبیعی است که وکیل اختیاراتی که خود از آن برخوردار نیست ( همان اختیار عمل به وکالت پس از 20 روز) ،  به دیگری نیز نمی تواند توکیل  کند.


با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

فاطمه محمدی

5 ماه پیش

مشکل خانوادگی

متاهل هستم و با یه اقای متاهل رابطه داشتم همسرامون متوجه شدن آیا من قبول کنم که رابطه داشتم یا به اونا بگم ثابت کنید و شکایت کنید

پروفایل کاربر

محمدرضا حسینی

9 ماه پیش

تاخیر تادیه چک

سلام بر اساتید محترم آیا چکی که از تاریخ سررسید آن بیش از پنج سال گذشته و بعد از پنج سال اقدام قضایی شود تاخیر تادیه از زمان تاریخ چک‌ محاسبه میشود یا تاریخ تقدیم دادخواست آیا ماده ۳۱۸ قانون تجارت ملاک است یا ماده ۵۲۲ یا وحدت رویه ۸۱۲ مبنای محاسبه خسارت تاخیر تادیه کدام قانون است ؟ به نظر اساتید محترم خسارت تاخیر از زمان تاریخ چک محاسبه میشود یا تاریخ تقدیم دادخواست؟؟

پروفایل کاربر

عاطفه شقاقی

7 ماه پیش

انصراف ازشکایت

با سلام اعاده حیثیت کردم از همسایه ای میخواستم بدونم حالا پشیمون شدم چون این آقا خیلی مسن هست و نمیخوام درگیر بشم باهاش میخوام بدونم تا چه زمانی مهلت دارم انصراف بدم وازچه طریقی اینکارو کنم؟واگر درجلسه حاضر نشم چه اتفاقی نیفته
موضوع دعوا هم توهین تهدید تخریب بوده که من هیچکدام رو انجام ندادم ممنون میشم پاسخ بدین

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد