پروفایل کاربر

Mehdi

6 سال پیش

وکالت مدت دار

سلام در فروش وسیله نقیله که به خریدار وکالت مدت دار داده شده و همچنین حق توکیل به غیر نیز داده شده آیا خریدار میتواند به شخص ثالثی وکالتی دهد که از مدت وکالت نامه خودش بیشتر باشد. برای مثال اگر وکالت 20 روزه باشد در این مدت وکیل یا خریدار میتواند برای خود یا شخص دیگری وکالت 60 روزه تنظیم نماید؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

6 سال پیش

سلام

خیر، وکیل برابر قرارداد وکالت از اختیاراتی برخوردار است، این اختیارات می تواند از جهات مختلفی محدود گردد، یکی از این محدودیت ها زمان است. پس از گذشت مدت زمانی که برای وکالت تعیین شده است، وکیل دیگر اختیاراتی نخواهد داشت، طبیعی است که وکیل اختیاراتی که خود از آن برخوردار نیست ( همان اختیار عمل به وکالت پس از 20 روز) ،  به دیگری نیز نمی تواند توکیل  کند.


با احترام

تیم حقوقی وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حسن اکبری

2 سال پیش

فروش زمین باکلاهبرداری

باعرض سلام وادب بنده یک زمین 160متری ازپدرمرحومم بعنوان تنها ارث بهم رسید بنده هفت سال پیش زمین چون چسبیده به باغ پدریمان بوده وهست ولی کاربری کشاورزی بود شخصی به اصطلاح خیر وساکن شهراصفهان یکی ازاقوام خودش که ساکن روستامونم هست جلوانداخت وبا اعلام اینکه ایشان فرد میلیاردروخیری هست زمینت را بیشترازقیمت خریده وازوضع وبضاعت مالی توهم خبردارد کمکت هم میکند بنده ان زمان معتادوبیکاروچون متاهل ودارای دوفرزندپسربودم به خاطراعتیادلعنتی فریب خورده وحق زن وبچه های بدبختم را تباه کردم الان شکرخدا شش سال است به کمک خداوشکرانه اش ازاعتیادپاک گشته ولی به علت بیماری تشنج که بیست سال متوالی است دچارصرع وتشنج بوده وهستم ازلحاظ مالی دهک اول وتحت پوشش کمیته امداد هم میباشم شرمنده سرتان دردنمیاورم کلی کامل جریان میگم راهنمایی ام فرمایید بنده شش سال قبل زمینی که همان روز هم مصدق وقت که زنده هم هست قیمت کردچهارده ملیون تومان ولی ایشان شبانه مرادعوت خانه فامیل شون کردوباکلی وعده ووعید قولنامه نوشته شدزمین معامله گردیدبه مبلغ پنج ملیون تومان که دوملیون انرا نقدا پرداخت وخداییش هم دوتومن نقدی داد ومابقی طی چک شماره جاش توقولنامه خالی است فرداش که رفتم‌ چک رابگیرم سه دفعه مراجعه کردم هردفعه هم چون ازاعتیادووضعیتم کامل خبرداشت دوسری با دادن مبلغ صدهزارتومان ویکبارهم دویست هزارتومن به بنده میداد وازمن امضا میگرفت که قول میدهم تا یکماه دیگه پروانه ساخت زمین رابگیرم وبعدچکم را بهم بدهد درغیرتینصورت باید روزانه مبلغ سی هزارتومان بعنوان دیرکرد به ایشان بدهم وقتی ایشان باخریدچندزمین وباغ ازروستا مشهوربه کلاهبرداری ومفت خری شدوبنده هم فهمیدم وپاک شدم عقلم رسید گفت بیاچک سه تومن رابگیرتاوارد قولنامه کنیم اگه نه چندسال صبرمیکنم تادیرکرد پولهات ازبدهی منم بیشترشود منم اون موقع فردی دهاتی وحتی معتادومریض روستامونم که مثل اکثرروستاها زمین های کشاورزی ومسکونی اش بقل هم منم اصلا نمیدونستم کاربری کشاورری ومسکونی چی هست بخدا ازچندنفرم پرسیدم گفتندنمیتونی پس بگیری ومحکومی ولی وقتی همون سال اول امدبلوکهای جلوزمین جمع وشروع به ساختن کنه برادرهام با دعوا مانع ازساخت وسازش شدند الان میگن اگه محکوم نمیشدوحق داشت فردی نبودکه تاالان صبرکنه خواهشمندم شمارا بخدا بنده را راهنمایی فرمایید که ایا میتوانم زمین را پس یا به...

پروفایل کاربر

میلاد سلیمانی

2 سال پیش

پیامک با سر پیامک ADLIRAN

سوال کاربر:
با سلام برای من پیامکی با مضمون زیر اومده آقاي ..... پرونده شما به شماره ........ و شماره بايگاني ......... به شعبه1 عمومي- ..... ارجاع شد در صورت نياز به حضور، ابلاغ خواهد شد در صورتیکه هیچ شکایتی نداشتم . به سامانه ثنا هم رفتم روی شملره پرونده میزنم این پیام میاد « اطلاع رسانی در این پرونده فقط به اشخاص ذی سمت و نمایندگان قانونی مجاز است. لطفا به شعبه مراجعه کنید» میخوام بدونم ایا از من شکایتی ثبت شده و من اطلاع ندارم ؟ ممکنه بخاطر ضمانتی باشه که چندروز قبل توی دادگاه کردم ؟

پروفایل کاربر

هادی بیرانوند

4 سال پیش

خرید ماشین

من دوسال پیش از دوست خودم یه ماشین خریدم بدون قولنامه فقط تعویض پلاک کردیم به عنوان کامل رنگ ولی عقب و جلو پلمب حالا بعد دوسال ماشینو فروختم طرف برد کارشناسی متوجه شده ک ماشین به شاسیش کاملا تعویض شده و استوک افتاده و ماشینو پس اورده آیا من میتونم از فروشنده شکایت کنم و آیا چیزی دستگیرم میشه این وسط یا شکایتم الکیه؟؟توروخدا جواب بدید خیلیییی الزامیه