پروفایل کاربر

اقای سوارانی

پرونده مالیاتی مربوط به فروش در دیجی کالا

سلام
در دیجی کالا به عنوان فروشنده شروع به اجناس خود نموده ام. می خواستم بدونم باید پروده مالیاتی باید تکشیل بدهم؟ و اینکه چقدر مالیات حساب می شود. به مدت 4 ماه هست فعالیت انجام می دهم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (3)

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است جهت پیگیری امور مالیاتی خود باید به اداره مالیات محل کسب خود مراجعه و از آن اداره استعلام بدهی مالیاتی و همچنین صورت وضعیت عملکرد خود را درخواست نمایید.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد.

اقای سوارانی

5 سال پیش

برای پیگری امور مربوط به مالیات الان من چه کارهایی باید انجام بدم؟ 

کارشناس حقوقی وینداد

5 سال پیش

با سلام:

در پاسخ به سوال مطروحه لازم به ذکر است در قرارداد تامین کنندگی سایت های مارکت پلیس مشابه سایتی که شما اسم بردید تعهد درج می گردد که فاکتور فروش به نام فروشنده تنظیم می گردد و از جهتی وکالت از فروشنده گرفته میشود جهت تشکیل پرونده مالیاتی به نام فروشنده.

این گونه سایته ها فاکتورهای شما را به عنوان فروشنده به اداره مالیات ارائه می نماید و قاعدتاً بر اساس میزان فروش برای شما مالیات محاسبه خواهد گردید.

با احترام؛

تیم حقوقی وینداد.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

قائم امیدی

مالیات فروش در دیجی کالا

سلام
من میخوام کیت های الکترونیکی در دیجی کالا بفروشم.
به این صورت که قطعات الکترونیکی رو خریداری می کنم و بسته بندی میکنم و به همراه یک آموزش می فروشم.
من تامین کننده اون قطعات نیستم و وارد نمیکنم و فقط اونا رو میخرم و اینکه اون هزینه ای که برای خرید قطعات میدم مالیات بر ارزش افزوده رو شامل میشه.
با این حال آیا برای فروش کیت ها باید مالیات پرداخت کنم؟

پروفایل کاربر

مرتضی خسرویان

وکالت دادن به شخص برای حضور در اداره کار .اداره بیمه .وحضور برای جواب دهی به اشخاصی که ازمن

ایا من میتونم به شخصی برای حضور در اداره کاره.اداره بیمه.وحضور برای جواب دهی به کارگرهای خودم در شعبهای قضای واشخاصی که در مورد خرید وفروش اجناس شکایت دارن وکالت بدهم .درضمت ایشان همکار بنده هستن.اما وکیل دادگستری نیستن

عدم باز کردن دفتر مالیاتی پس از ثبت شرکت

سلام
ما 3 سال پیش دو نفری یه شرکت با مسئولیت محدود در زمینه کارهای کامپیوتری و اینترنتی برای طراحی سایت و اپ و ... ثبت کردیم ولی بعد از مرحله ثبت شرکت، هیچ چیز دیگه ای انجام ندادیم. یعنی نه دنبال مجوز رفتیم و نه دفتر مالیاتی باز کردیم و نه بیمه پرداخت کردیم. یعنی اون زمون نمی دونستیم باید این کار رو بکنیم.
یکی از این دو نفر هم توی این 2 سال سرباز بوده. کار خیلی زیادی هم انجام ندادیم و اگر هم بوده قرارداد به اسم شخص من بسته شده و بعضی از مشتری ها هم عموما طوری نبوده که این قراردادها رو به اداره مالیات ارسال کنند مثلا دانشجو بودن یا پروژه اینترنتی بوده. درآمدش هم طوری نبوده که فکر کنم اصلا مشمول مالیات می شده.

می خواستم راهنمایی کنید که الان باید چی کار کنیم که درست باشه؟
الان بریم دفتر مالیاتی باز کنیم جریمه می شیم؟! بریم بگیم توی این مدت کار نکردیم و درخواست جمع کردن شرکت رو بدیم تا جریمه نشیم؟ تکلیف این مدت چی می شه؟ کار درست و منطقی چی هست؟

یه سوال دیگه هم در مورد بیمه داشتم. می تونیم برای این مدت هزینه بیمه بازنشستگی هم پرداخت کنیم و خودمون رو بیمه کنیم تا سابقه کار این 3 سال از بین نره؟ راستش چون شروع کار بود و معلوم نبود درآمدزایی مون چطور بشه، این جور موارد رو پیگیری نکردیم. ولی الان توی این شرایط اقتصادی ایران کار دیگه ای به جز این کار نیست و مجبوریم همین کار رو ادامه بدیم.
ممنون می شم راهنمایی کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد