پروفایل کاربر

سید جواد حسینی

کد کارگاهی و بیمه

بنده چندین کارگر دارم که به دلیل نقص در مدارک نمیتوانم کد کارگاهی جهت بیمه کردنشان بگیرم ولی حق بیمه را بهشون پرداخت میکنم چه باید کرد چه قراردادی باید نوشت که فردا روزی به مشکل نخوریم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

زهرا بیات

4 سال پیش

سلام

به موجب قانون کار پرداخت حق بیمه به کارگر وظیفه ی کارفرما است و عدم دریافت کد کارگاهی موجبی برای سلب مسئولیت از کارفرما نیست. پرداخت نقدی به کارگر حتی به موجب قرارداد، مسئولیت کارفرما برای پرداخت حق بیمه را از بین نمی برد و در صورت شکایت آن ها موظف به پرداخت حق بیمه هستید.


با احترام

تیم حقوقی وینداد


هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پلمپ دفاتر کل و روزنامه

با سلام و احترام
ما یک شرکت تازه تاسیس هستیم و تاریخ ثبت شرکت 1401/11/17 بوده است و از طرفی دفاتر ما برای سال 1401 نیز پلمپ شده و برای ما ارسال شده است که در اردیبشت به دست ما رسیده است و روی آن زده ماله ساله 1401. الان سال مالی اول شرکت ما میشه از 17 بهمن پارسال تا 17 بهمن امسال یا می شود از 17 بهمن پارسال تا 29 اسفند همان سال 1401؟
الان ما باید این دفاتر را همان اسفند پارسال تحویل میدادیم و برای امسال دوباره درخواست دفاتر را بدیم؟ الان جریمه ای شامل ما شده است؟
با تشکر فراوان

پروفایل کاربر

فاطیما آژیر

مالیات شرکت مواد غذایی

سلام ،اگر بخوایم برای فروش زعفران شرکت ثبت کنیم شرایط مالیات آن بر چه اساسی است؟!

پروفایل کاربر

سارا احمدی

مالیات فروش کالا در سایت خارجی

باسلام و روز به خیر. حوزه کاری من مدل سازی سه بعدی است. یعنی محصول و کالای فیزیکی تولید نمی کنم. درنهایت خروجی من فایلی است که می تواند دربرگیرنده یک مدل سه بعدی مانند مدل یک ساختمان باشد. مدتی است که درتلاشم مدل هایم را در یک سایت خارجی برای فروش بگذارم. البته به دلیل رقابت بسیار شدید در این حوزه و وجود تحریم ها ممکن است موفق نشوم. با این وجود سوال من این است که اگر بتوانم مدلی بفروشم باید به عنوان شخص حقیقی مالیات بپردازم؟ من مشکلی با دادن مالیات ندارم. مشکل من این است که خیلی در اینترنت سرچ کرده ام و می بینم اشخاص حقیقی که باید مالیات بپردازند کلی صورت حساب مالی و فاکتور و..... باید بتوانند صادر کنند و داشته باشند. من در نهایت تنها مدرکم بر میزان فروشم اطلاعات اکانتم در سایت خارجی است و هیچ مدرک مالی یا شرکت حقوقی و .... ندارم. خیلی ممنون می شوم مرا راهنمایی بفرمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به وینداد (عدل آفرینان وینا دادگر نوین) می‌باشد