پروفایل کاربر

جلال دهقانی

3 سال پیش

مزایده ملک ورثه ایی

با سلام
پدرم پارسال فوت شده و همسر دوم پدرم تو چهار سال آخر عمر پدرم که الزایمر گرفته بود سوءاستفاده های زیادی ازش کرده بود بعد از صدور حکم حجر پدرم به ما اعلام کرد که فقط در صورتی باما در سر تقسیم ترکه همکاری میکنه که ما پیگیر کارایی که کرده نباشیم که ما قبول نکردیم
تو جلسه تقسیم ماترک به قاضی اعلام کرد که من با اینا سازش ندارم قاضیم حکمبه مزایده ملک ورثه ایی داد
چجوری میتونیم از مزایده رفتن ملک جلوگیری کنیم چون اون خونه کلی خاطره برامون داره از طرفی از نظر مالی اقدرت شرکت تو مزایده رو نداریم
ممنون

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (0)

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

ساسان منفرد

3 هفته پیش

مطالبە ثمن وفروش مال غیر

باسلام




داستان از این قرارە کە
بعداز مدتها باکارگری پدرم یک خاک تو مریوان خرید، یک روز سرزدیدیم دیدیم کە یک ملک توش ساختە شدە، یک کلاهبردار کە کارش همینە دوبار خاک رو فروختە، ماهم شکایت کیفری کردیم هم از متصرف و هم از کسی کە دوبار خاک روفروختە بود
و کسی کە خاک رو دوبار فروختە بود، جرم را بە گردن کسی دیگەای انداخت کە مردە بود، گویا قبل از مرگش اون ملک رو ازش پس گرفتە و بە جای اون ملک یک زمین دیگەای بەاو دادە (یک تکە کاغذ عادی مدرکشون بوده بە تاریخی قبل کەعلیرغم اینکە بنچاق ومدارک پیش مابود ولی دادگاە بە نفع اونا قرار صادرکرد]خلاصە
درشکایت کیفری بنابە نبود ادلە کافی پروندە بە قرار منع تعقیب بستە شد و بازم شکایت حقوقی نمودیم ولی در شکایت حقوقی اثبات مالکیت کردیم کە نفع ما بودرای بە جبران خسارت صادر شد ولی
کلاهبردارە بهانە اوردە کە قرار کیفری ما محکم تر از رای حقوقی شماست و
ماهم وکیل نداشتیم واون و متصرف وکیل داشتند و تو تجدید نظر حقوقی قرار منع استماع بە نفع خودشون بازم صادرگشت و رای اثبات مالکیتی کە بەنفع مابود دیگە هیچ....

  چون همانطور کە گفم کلاهبردارە یک کاغذ سادەدستی هم بەعنوان مدرک دارە کە تقصیر رو گردن کس دیگەای میزاره و میگە اون نفر زمین رو دوبار فروختە، ن من...ولی اون نفر حالامردە و وارثاشم کمتر دردسترس هستند،


[گفتند از متصرف و کسی کە دوبار خاک رو فروختە شکایت کنید زودتر به نتیجە میرسید نە فروشندە]

حالا میگن دوراە حل ووجوددارە
یا باید همون شکایتی که بە قرار عدم استماع قطعی ختم شدە رو با دلایل دیگر ادامە بدید؟
یا باید برید از کسی کە خاک رو بهتون دادە شکایت کنید
مشکل اینە کە اونم از نفری دیگر خریدە و نفر دیگر هم از نفردیگر...یعنی ایادی از طرف ما چهار پنج نفر هستند کە یکیشون مردە و الان تقصیر روگردن مردەهە میگذارند.

ایادی از طرف متصرف هم چند نفر اند.

حالا ایا بریم فقط از فروشندە شکایت کنیم؟
ایادی چ میشن؟ مدارک هم دست ماست اونا چیزی ندارند؟
ایا فروش مال غیر انجام دادە؟
نتیجە بخشە اینگونە پروندەها؟

بهترە کە شکایت مطالبە ثمن معاملە بە نرخ روز وغرامات وتا...

پروفایل کاربر

ناشناس ناشناس

10 ماه پیش

استفاده و استعلام مدرک کپی در سازمان ها دولتی

با سلام و درود. از بنده شکایتی شده است و برای اثبات بی گناهی خودم نیاز به مدرک دارم و از طرفی شاکی تمامی مدارک مربوطه را از بین برده است تا من نتوانم دسترسی به انها داشته باشم تا بی گناهی خود را اثبات کنم. اما با جست و جو متوجه شدم که خود شاکی کپی ان مدارک را خودش به اداره جهادکشاورزی داده است و ان مدارک کپی در پرونده خودش در ان اداره دولتی ثبت شده است ان مدارک کپی صورت جلسه تعیین سهم و هیت مدیره شرکت بوده که نام و امضای من هم در ان بوده است تا بتوانم ادعای خودم را اثبات کنم که در ان شرکت بوده ام زیرا مدیرعامل شرکت ان صورت جلسه را از عمد به اداره ثبت شرکت ها ارسال و ثبت نکرده است زیرا در همان مدرک ذکر شده که ما به مدیر عامل وکالت میدهیم که این صورت جلسه را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برساند . حال با انکه ان مدارک کپی میباشد اما چون خود شخص ان مدارک را به ان اداره داده میتوانم از دادگاه بخواهم تا از ان اداره و سازمان دولتی ان مدرک که در پرونده شاکی هست استعلام کند تا بتوانم بر علیه خودش استفاده کنم و بی گناهی خودم را اثبات کنم؟! ایا ان کپی مدارک ارزش اثباتی برای دادگاه دارد یا خیر؟ حتی در حد اقرار ضمنی میتوان به ان اشاره کرد؟!



ممنون میشوم راهنمایی کنید، باتشکر

پروفایل کاربر

شیلان اسیوند

6 ماه پیش

فروش مال غیر

سلام وقت بخیر من فردا یک جلسه دادگاه کیفری دارم با عنوان فروش مال غیر، شخصی با ما قراداد خرید آهن آلات حاصل از تخریب یک ساختمان 3 طبقه بسته بود ک کل بار رو برده ولی عنوان کرده ک نبردم فقط نصف بار رو بردم و بعد شکایت میکنه و منع تعقیب در دادسرا صادر میشه و بعد از اعتراض در دادگاه کیفری 2 من متهم به فروش شدم 

، قرارداد هم تا کف ساختمان بوده نه فنداسیون اما بعد قاضی دستور کارشناسی میده و کارشناس کل تناز آهن رو میگه که 20 تن بوده که دروغ هست چون ساختمان بعلت عدم استحکام بنا رای به تخریب میخوره و تناژ کل ساختمان 14تن  بوده که خریدار برده و به دروغ گفته نبردم، حالا من چطور میتونم ثابت کنم کل بار رو برده شاهد هم دارم همسایه دیدن که کل بار رو برده و حتی علاوه بر اون مابقی وسایل مارو هم برده