پروفایل کاربر

مهدی نیکخواه

مطالبه طلب

سلام و وقت بخیر خدمت کارشناسان عزیز

من طی ۱ سال به دوستم نزدیک ۱۴ میلیون به صورت خورد خورد پول دادم حالا بعد از ۲ سال ک یکجا طلب خود را مطالبه میکنم ،سر باز زده و پس نمی‌دهند، چطور میتونم شکایت کنم؟ البته دوستم الان استان دیگه ای هستن و من ی استان دیگه

راهی برای شکایت هست ؟ چطور میتونم حسابش رو ببندم تا زودتر به پولم برسم

ممنون میشم راهنمایی کنید

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

دیانا حیدری

2 سال پیش

سلام وقت بخیر 

مطابق قانون مدنی پرداخت پول به منزله ادای دین است بنابراین جهت پرداخت پول یا اعطای قرض به شخص دیگر توصیه می گردد حتما سندی میان شما و طرف مقابل امضا گردد. 

با تشکر 

وینداد

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

سجاد زمانی

ابطال اجراییه چک

سلام
دوفقره چک بابت ضمانت قراردادی به یک شرکت دادم ولی مدیر عامل اون شرکت چک هارو به شخص ثالث‌ بابت بدهی خودش داده و شخص ثالث نیز چک هارو برگشت زده و اجراییه گرفته،پس از شکایت از مدیر اون شرکت محکوم به خیانت در امانت شد و رای قطعی نیز صادر شده است.حال جهت ابطال اجراییه چه کاری باید انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنید…

پروفایل کاربر

اصغر فرهادی

مزاحمت درب منزل

سلام وقت بخیر
سه ماه پیش یکی از همسایگان به درب منزل لگد میزد و داد و بیداد و فحاشی انجام میداد ایشون فحش ناموسی دادند و همچنین گفتند که این محله یا جای منه یا جای شماها(ایا این یک تهدید حساب میشه) من و مادرم و داداش کوچیکم(زیر18 سال) و پدرم خونه بودیم و از بالا هم کامل فیلم گرفتیم(بجز قسمت لگد زدن به در) ایا با این شواهد میشه شکایت کرد و به نتیجه رسوند؟یا بهتره شکایت نکنم چون مدارک قوی ندارم و بعدا ایشون میتونن اعاده حیثیت کنن؟

پروفایل کاربر

امیر مومنی

مهریه

با توجه به اینکه بنده موقع عقد قبول کردم که از زمان عقد کلیه اموالی که به دست میاورم نصف بشه و این شرط جزو شرایط ضمن عقد ثبت شد میخواستم بدونم هر چیزی که بنده خریداری میکنم مثل خونه اگر خودم نصفشو به نام زنم کنم بعد زنم میتونه نسبت به نصفه خودم هم اداعا کنه؟