پروفایل کاربر

مسعود نظام زاده

2 سال پیش

رفع محدودیت گواهینامه رانندگی

سلام ،بنده 27ساله گواهینامه رانندگی موتورسیکلت وماشین دارم،چند بار تمدید کردم،آخرین بار 10 ساله ومدرک نظام وظیفه نمی خواست ،العان که مراجعه کردم برای تمدیدبا توجه به اینکه معافیت پزشکی اعصاب وروان (افسردگی)داشتم ،من را فرستادن کمسیون پزشکی ،وپزشک که من را دیدن ،مشکل را پرسیدن،بنده هم گفتم این موضوع مربوط به همان موقع بده وبنده چند سالی هست هیچ مشکلی ندارم،العان که کارت گواهینامه برای من صادر شده با کد محدودیت 64صادر شده ،که میشه رانندگی با موتورسیکلت تا125سی سی بنده ساکن اصفهان هستم وبرای رفع این محدودیت راهنمایی کنید چگونه وکجا اقدام کنم.

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (0)

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حامی شهری

2 سال پیش

ابطال سند در فروش مال غیر

با سلام بنده یک آپارتمان ۵۴ متری پارسال خریداری کردم (که ۷ سال ساخت است). ۱ ماه بعد از ثبت رسمی سند بنام اینجانب و ساکن شدن در منزل، متوجه شدم که املاکی محل، این واحد را ۳.۵ سال پیش طی یک مبایعه نامه، از سازنده قولنامه کرده بوده و ۱۰ میلون تومان (که ۲ درصد از ارزش روز ملک بود را فی المجلس نقد داده ولی بعد از آن به علت فروش واحد به شخص ثالث، موضوع فروش به املاک محل دیگر پیش نرفته و باقی مبالغ هم طبعا توسط املاکی به سازنده پرداخت نشده).
نکته اینجاست که این واحد، از آن زمان ۳ دست چرخیده است و املاکی اخیرا پس از اینکه خانه بنام من شده است اقدام به شکایت کرده (آن هم فقط و فقط با پرداخت ۱۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت که ۳.۵ سال پیش داده بود).
شکایت در دادگاه کیفری به دلیل عدم حضور سازنده، به ضرر سازنده شده و حکم به ۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت در سکونت در تهران و رد مال (آپارتمان ۵۴ متری) برای سازنده صادر شده است.
حال از روی نتیجه این دادگاه کیفری، شاکی (املاکی) دادخواست حقوقی پر کرده و خواهان ابطال سند رسمی، ممنوعیت نقل و انتقال ملک و الزام تنظیم سند بنام خودش شده است.
لطفا بفرمایید آیا رد مال که در حکم کیفری آمده می تواند منتج به ابطال سند رسمی (آن هم پس از چند دست چرخیدن) شود؟
چون بنده از این موضوع بی اطلاع بودم و ۳.۵ سال از موضوع مبایعه نامه ای که فقط و فقط ۱۰ میلیون تومان (۲ درصد از ارزش روز خانه داده شده) گذشته و خانه تا بحال ۳ مالک با اسناد رسمی داشته است که آخرین مالک آن من هستم.
آیا موضوع شکایت املاکی شامل قانون مرور زمان نمیشود؟
به دلیل عدم دسترسی به سازنده، مطمئن نیستم که آیا همان ۱۰ میلیون تومان، در طی این ۳.۵ سال گذشته به املاکی بازگردانده شده یا خیر.
ولی در مبایعه نامه بین سازنده و املاکی، کلیه خیارات از جمله غیار غبن به استثنای خیار تدلیس اسقاط شده است.
لطفا توجه فرمایید که سازنده پس از ساخت، سندی بنام خود نداشته (ولی طبق توافق با صاحب زمین به عنوان مزد ساخت، این واحد را برای خود برداشته) که پس از انجام پایان کار و ...، سند واحدها (احتمالا با توافق سازنده و صاحب زمین که فامیل هم بودند) به نام صاحب زمین تنظیم شده بوده و در مدارک موجود، واحد از نام صاحب زمین به اولین خریدار منتقل شده بود (...

پروفایل کاربر

موس منصوری

6 ماه پیش

اعتراض به رای دادگاه

حکم بفروش داده ولب الان بیشتراز ۲۰ روز است خبری نیست

پروفایل کاربر

خدیجه خواجگی کاخکی

4 هفته پیش

مسدودی سیم کارت

خط ایرانسلم با یک نامه حقوقی از کلانتری 19قم مسدود شده و امکان آمدن به قم رو ندارم حداقل یک شماره درست از این کا
رانتری بدین