پروفایل کاربر

مهسا یزدانی

1 سال پیش

مدیر ساختمان فاکتور هزینه ارائه نمیکند

در یک ساختمان ۱۲ واحدی مدیر ساختمان بابت هزینه ها فاکتور ارائه نمی‌دهد و فقط سهم واحدها رو مشخص میکند، در خواست فاکتور کردم تا وجه را بپردازم ولی ایشان خودداری می‌کند و می‌گوید از شما شکایت خواهم کرد.در ضمن ایشان با همکاری چند واحد دیگر برای بقیه خرج تراشی می‌کند و به عناوین مختلف هزینه ایجاد می‌کند آن هم بدون ارائه‌ فاکتور. آیا حرف ایشان از نظر قانونی قابل قبول است؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

با سلام و احترام،

با توجه به توضیحات شما در مورد مدیر ساختمان و عدم ارائه فاکتور، نکات حقوقی زیر را مدنظر قرار دهید:


۱. وظایف مدیر ساختمان

بر اساس ماده ۷ قانون تملک آپارتمان‌ها، مدیر ساختمان موظف است صورت‌حساب هزینه‌ها را به همراه فاکتورهای مربوطه به مالکین ارائه دهد.

مدیر ساختمان باید شفافیت کامل در هزینه‌ها داشته باشد و هرگونه هزینه‌ای را با مدرک معتبر (مانند فاکتور) به مالکین اثبات کند.

۲. حق مالکین در دریافت فاکتور

شما به عنوان مالک، حق دارید فاکتور و جزئیات هزینه‌ها را از مدیر ساختمان دریافت کنید.

اگر مدیر ساختمان از ارائه فاکتور خودداری کند، این اقدام خلاف قانون است و می‌توانید از او شکایت کنید.

۳. هزینه‌های غیرمنطقی و خرج‌تراشی

اگر مدیر ساختمان هزینه‌های غیرمنطقی یا خرج‌تراشی می‌کند، می‌توانید این موضوع را به مجمع عمومی مالکین اطلاع دهید.

بر اساس ماده ۶ قانون تملک آپارتمان‌ها، تصمیمات مربوط به هزینه‌ها باید با اکثریت آراء مالکین گرفته شود.

۴. اقدامات پیشنهادی

درخواست کتبی:

درخواست کتبی خود را برای دریافت فاکتور و جزئیات هزینه‌ها به مدیر ساختمان ارائه دهید.

تشکیل مجمع عمومی:

در صورت ادامه خودداری مدیر ساختمان، مجمع عمومی مالکین را تشکیل دهید و موضوع را مطرح کنید.

شکایت به مراجع قضایی:

اگر مدیر ساختمان به درخواست‌های شما توجه نکرد، می‌توانید از او به دادگاه حقوقی شکایت کنید.

۵. مشاوره حقوقی تخصصی

برای بررسی دقیق‌تر پرونده و ارائه راهکارهای حقوقی مناسب، پیشنهاد می‌کنم از خدمات مشاوره حقوقی تخصصی استفاده کنید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره دقیق‌تر و تهیه لایحه دفاعیه به پلتفرم حقوقی وینداد مراجعه کنید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

هادی محمدی

1 ماه پیش

وام ازدواج

سلام یک وام ازدواجی دخترم که من ولی قانونی بودم کارمند بانک وام را کامل به اسم من زده وهیچ نامی از دخترم نبرده ودخترم اقدام به واگذاری وام به ضامن اول شده والان ضامن اقساط را پرداخت نکرده ۱۵۰ میلیون ومن محکوم به پرداخت وکلیه حساب من مسدود شده ومبلغ کامل به حساب ضامن انتقال داده شده الان من باید چکار کنم خواهشن راهنمایی کنید

پروفایل کاربر

یعقوب علیپور

2 سال پیش

تعهدات مستاجر ومجر

سلام آیا بعد عقد اجاره نامه که در سمت توضیحات نوشته میشود که بعد از اتمام یکساله برای سال دوم وسوم 30درصدافزایش اجاره و رهن خواهد بودوعدم تمدید از سوی هردوطرف مبلغ 200میلیون بعنوان وجه التزام برای هر دو طرف تعیین گردد آیا در صورت تخلیه مستاجر موجر میتواند مبلغ وجه التزام را بگیرد یا نه دوم اینکه در صورت ثبت عدم تمدید از سوی مستاجرویا تخلیه مبلغ رهنی مستاجر بعد از 3سال در تاریخ معین پرداخت خواهد شدوهردوطرف امضا نمایند میشود درصورت تخلیه مبلغ رهنی در تاریخ ثبت شده پرداخت شود لطفاً به هردو سوالم جواب دهید ممنون

پروفایل کاربر

ابوالفضل رضائی

1 سال پیش

اعسار

با سلام اگر خواهان اعسار لیست نقل و انتقالات یک سال خود را به دادگاه ارائه ندهد و خوانده مدارکی ارائه کند که خواهان کمتر از یک سال نقل و انتقالات انجام داده همزمان با روز صدور رای قطعی نه ابلاغ رای

آیا به دلیل اعلام نکردن نقل و انتقالات اعسارش رد می‌شود یا خیر

نقل و انتقالی که انجام داده یه خودرو و یه موتور سیکلت بوده