پروفایل کاربر

مسعود شاه بختی

1 سال پیش

ضمانت وام گیرنده بانکی و عدم پرداخت اقساط توسط وام میرنده

با سلام و خداقوت

بنپه بازنشسته هستم و از اواخر سال قبل دوستی داشتم ک در استان دیگه زندگیمیکنه بهم گفت مشکل دارم و وامی بین 400 میلیون تا 500 میلیون بانک سپه میخواد بهم بده و پنج ضامن میخواد اگه بتونی ضامنم بشی کمک بزرگی بهم کردی منم گفتم باشه ولی من نه نامه اداری کسر حقوق میتونم بیارم ونه چک دارم ک بدم و نمیتونم 400 کیلومتر شهر شما بیام،

دوستم بعد از چند روز اومدذشهرستان ما و با کلی برگه گفت ریسبانک آشنا بوده و برگه ها داده گفته ببر رفیقت ک راهش دوره امضا کنه منم بهش گفتم این خیلی برگه هست گفت والا همین بهم داده منم امضا کردم و دادم بهش و رفت بعد از شش ماه از شهریور امسال بانک سپه اون استان بهم زنگ زد و گفت وام گیرنده ک ضامنش هستی هیچ قسطی نداده و ما حساب تو را مسدود کردیم و از این ماه از تو برداشت میکنیم از کارمند بانک پرسیدم چقد وام گرفته گفت 950 میلیون گفتم پس این اسم خانم چیه من ک ضامن این خانم نبودم کارمند بانک گفت باریس بانک با هم فامیل بودن وام سه قسمت کردهبنام خودش و خانمش و پسرش جمعا 950 گرفته و تو ضامن خودش خستی و خانمش و از برج شش امسال کل حقوق من رابانک سپه صفر میکنه و ازاین ماه یارانه و دیگر حسابهایم که ربطی به ضمانت نداشته و حقوقی نیستن را برداشت کردند از بانک پرسیدم مگر شما پنج ضامن نگرفتید برای وام دوستم میگه چرا گفتم پس از اونها چرا کم نمیکنید و فقط از حساب من برداشت میکنید گفت شما چون حقوق بگیر سپه هستید خیلی راحته و اونها یا حقوق بگیر بانک دیگه هستن و سه نفر دیگه ضامنین هم بازاری هستن،

حالا سوال من از وکلای محترم اینست با عنایت به مشکلات مطروحه فوق و ایرادات در اخذ ضمانت بانک از طرف مقابل ایا بانک میتونه کلیه حقوق ضامن را برداشت کنه مگه ضامن خونواده و خرجی نداره یا با دو پنج کسر کند و از اینکه بدون اطلاع من ضامن شخص دیگه شدم ایا بانک نباید جوابگو باشد در ضمن برای ضمانت من فقط فیش حقوقیو کپی کارت ملی یدوستم دادم و نه پشت سفته امضا کردم و نه چک و نه نامه کسرحقوق داده ام

لطفا در صورت امکان مرا راهنمایی کن سپاسگذارم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

با سلام و احترام،


در مورد مسئله‌ای که مطرح کرده‌اید، نکات زیر قابل توجه است:



  1. مسئولیت ضامن: به طور کلی، ضامن مسئول پرداخت بدهی وام‌گیرنده است در صورتی که وام‌گیرنده از پرداخت اقساط خودداری کند. اما این مسئولیت باید بر اساس شرایط و مدارکی که امضا کرده‌اید، تعیین شود.



  2. امضای مدارک: اگر شما مدارکی را امضا کرده‌اید که به موجب آن ضامن وام‌گیرنده شده‌اید، حتی اگر به طور کامل از جزئیات آن آگاه نبوده‌اید، ممکن است همچنان مسئولیت قانونی داشته باشید. اما اگر مدارک به نحوی تهیه شده‌اند که شما را بدون اطلاع ضامن شخص دیگری کرده‌اند، این موضوع می‌تواند به عنوان یک تخلف یا تقلب مطرح شود.



  3. اقدامات قانونی: شما می‌توانید به دلایل زیر اقدام قانونی کنید:



    • اعتراض به بانک: ابتدا می‌توانید به بانک مراجعه کرده و اعتراض خود را به صورت کتبی ثبت کنید. درخواست کنید که مدارک مربوط به ضمانت و شرایط آن را به شما ارائه دهند.

    • شکایت به مراجع قضایی: اگر احساس می‌کنید که در این فرآیند تقلب یا تخلفی صورت گرفته است، می‌توانید به مراجع قضایی شکایت کنید. این شکایت می‌تواند شامل اعتراض به نحوه اخذ ضمانت و برداشت از حساب‌های شما باشد.



  4. مشاوره حقوقی: توصیه می‌شود با یک وکیل متخصص در امور بانکی و مالی مشورت کنید تا بتوانید بهترین راهکار را برای شرایط خاص خود پیدا کنید و از حقوق خود دفاع کنید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

عسل طهماسبی

9 ماه پیش

مختومه شدن پرونده در شورای حل اختلاف

با سلام.یک نفر از بنده سکایت کرده و پرونده به شورای حلداختلاف رفته بود که اینجانب در جلسه شورا حاضر نشدم.الان نوشته پرونده در شورا مختومه شده است.این یعنی چه؟یعنی قرار است به دادگاه برود یا رد شده است

پروفایل کاربر

فرهاد زا

1 سال پیش

دعوای زن و شوهری

اگر زن با شوهرش مشکل پیدا بکنه و ماشین شوهرش رو برداره و جایی پنهان کنه آیا شوهر می‌تونه به عنوان سرقت از زن شکایت کنه؟

پروفایل کاربر

طالب طالب

5 ماه پیش

دیه و شورا حل اختلاف

سلام وقت بخیر
ببخشید من ی پرونده قتل داشتم ک طرف محکوم شد زندان و دیه ..الان دیه اش مونده ی میلیارد ..
بعد هشت سال دادگاه پرونده رو فرستاده شورا حل اختلاف وفاق ..زندان ..طرف زندانه واس دیه
خاستم بدونم چرا پرونده رفته شورا اصلا ..
ک چی بشه
بعد این همه سال چرا الان رفته
و اینکه طرف درخواست اعسار از پرداخت محکوم به داده جدیدا
طرف چیزی نداره ک بده تکلیف مابقی دیه چی میشه ؟؟؟