حسن عطايي
استرداد پول
سلام
چند وقت پيش مبلغ ١٢٠ ميليون به شخصي قرض دادم منتهى أين پول نه از حساب خودم بلكه از حساب شخص ديگري واريز شده است. حال آن شخص پول بنده را نميدهد و شخص وايز كننده هم به دادگاه برأي شكايت نميآيد گفته از تو كاغذ مينويسم پول برأي تو است اما به دادگاه براي شكايت نميآيم
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
با سلام،
در شرایطی که مبلغی را به شخصی قرض دادهاید و این مبلغ از حساب شخص دیگری واریز شده است، و اکنون با مشکل عدم بازپرداخت مواجه هستید، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:
جمعآوری مدارک و مستندات: ابتدا تمامی مدارک و مستندات مربوط به واریز مبلغ و توافقات انجام شده را جمعآوری کنید. این مدارک میتواند شامل رسید واریز، پیامکها، ایمیلها و هرگونه مکاتبهای باشد که نشاندهنده توافق شما با بدهکار است.
دریافت تأییدیه کتبی: از شخصی که مبلغ را از حساب او واریز کردهاید، تأییدیه کتبی دریافت کنید که این مبلغ به عنوان قرض به شخص مورد نظر شما داده شده است و او هیچ ادعایی نسبت به این مبلغ ندارد.
مشاوره با وکیل: با یک وکیل متخصص در امور حقوقی و مالی مشورت کنید تا شما را در تهیه دادخواست و پیگیری قانونی راهنمایی کند.
طرح دعوا در دادگاه: با توجه به مدارک و مستندات جمعآوری شده، میتوانید دادخواستی برای مطالبه وجه به دادگاه ارائه دهید. در این دادخواست میتوانید به تأییدیه کتبی شخص واریزکننده نیز استناد کنید.
پیگیری قانونی: پس از ارائه دادخواست، پیگیریهای لازم را از طریق وکیل خود انجام دهید تا بتوانید حق خود را از طریق مراجع قانونی دریافت کنید.
توجه داشته باشید که حضور شخص واریزکننده در دادگاه میتواند به تقویت پرونده شما کمک کند، اما در صورت عدم حضور او، تأییدیه کتبی و سایر مدارک میتواند به عنوان مستندات کافی مورد استفاده قرار گیرد.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
میترا شاهین
پیامک
سلام
اگر برای اثبات خیانت زوج پیامک اسکرین داشته باشیم از ایتا و در این پیامک حرفهای زشتی زده شده و قرار گذاشته باشند و همچنین زوج عکس خود را (عکس از چشم و ابرو و سر به بالا, مشخصه که عکس خودش هست )برای آن زن متاهل فرستاده باشد به عنوان مدرک برای اثبات خیانت قابل قبول دادگاه هست یا خیر؟
متشکرم
سپیده یاری
قانون حقوق مستمری بگیر
با سلام
پدربزرگ بنده کارمند شرکت نفت بوده اند
پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند بعد از فوت پدربزرگم حقوق ایشان را عمه ام دریافت میکنند در حال حاضر پدر بنده که فرزند پسری ایشان میباشد فوت کرده اند و خودم هم از همسرم طلاق گرفتم و هیچگونه شغل و درآمدی به جز یارانه که دهک 3 هستم ندارم آیا حقوق پدربزرگم به بنده که نوه پسری ایشان هستم تعلق میگیرد ؟؟
زینب حیدری
مستاجر
سلام.
سه سال پیش درجایی مستاجرشدیم.بعد از سه سال جایی دیگر رااجاره کردیم و الان نشستیم.اما صاحبخانه قبلی هنوز پول ما را نداده. و میگوید تا مستاجر نیاد پول شمارا ندارم بدم.ما مدتی به او وقت دادیم اما علیرغم تماسهای فراوان او پول ما را نداده.راهی هست غیر از شکایت سریع به پولمون برسیم؟
اگه لازمه شکایت کنیم این پروسه چقدر زمان بره؟