حافظ عزتی بجگان
گرفتن یک زمین مسکونی
من سال 92فطعه زمین در شهرک بالی روستا گرفت نمودمو پی ریزی آن را انجام دادم یک خانواده که وضع مالی خوبی دارن شبانه رفتن روی همان پی ریزی بلوکچینی کردن منم بخاطر عوارض جنگ اعصاب ندارم رفتم دیوار را خرابدر ضمن همه اهالی میدانند که این خانواده زیاد زمین گرفته اند خلاصه شکایت من کردن منم جلو دادستان گفتم تا نمیرم طلمراقبول نمیکنم بخاطر فامیل بودن دادگاه رضایت بدون قید شرط و شروط رضایت دادن حکم دادگاه هست حالا بعد از ده کهبرادر شکایتی ملکی با آنها مطرح کرده دوباره بمن گیر میدن که برادرم از شکایت بگذره
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
با توجه به توضیحات شما، به نظر میرسد که شما با یک مشکل حقوقی پیچیده مواجه هستید که شامل مسائل مربوط به مالکیت زمین و اختلافات خانوادگی است. در اینجا چند نکته و راهکار کلی ارائه میشود:
مالکیت زمین: اگر شما مالک قانونی زمین هستید و مدارک مالکیت معتبر دارید، میتوانید از طریق مراجع قانونی برای احقاق حقوق خود اقدام کنید. در این مورد، ارائه مدارک مالکیت و شواهدی که نشاندهنده مالکیت شما بر زمین است، بسیار مهم است.
شکایت و پیگیری قانونی: اگر خانوادهای که به زمین شما تجاوز کردهاند، شکایتی علیه شما مطرح کردهاند، میتوانید با ارائه مدارک و شواهد خود در دادگاه از خود دفاع کنید. همچنین، میتوانید با مشاوره یک وکیل متخصص در امور ملکی، بهترین راهکارهای قانونی را برای پیگیری موضوع دریافت کنید.
توافق و مصالحه: در صورتی که امکان توافق و مصالحه با طرف مقابل وجود دارد، میتوانید از این راهکار برای حل و فصل اختلافات استفاده کنید. این روش میتواند زمان و هزینههای قانونی را کاهش دهد.
مشاوره حقوقی: پیشنهاد میشود با یک وکیل متخصص در امور ملکی و حقوقی مشورت کنید تا بهترین راهکارها و مشاورههای قانونی را برای حل مشکل خود دریافت کنید.
در مورد فشارهایی که به شما وارد میشود تا برادرتان از شکایت خود بگذرد، باید توجه داشته باشید که هر فردی حق دارد از حقوق قانونی خود دفاع کند و هیچکس نمیتواند شما را مجبور به انجام کاری کند که مخالف میل و حقوق قانونی شما باشد.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
محمد جواد شبانی
پیدا شدن انگشتر دزدیده شده
سلام وقت بخیر انگشتر یه مدت خیلی گم کردم .بعد مدتی حالا یکیشونو یکی از دوستان دست یک نفر دیده و پیدا شده حالا من چطوری ثابت کنم انگشتر مال منع از اون آقای بگیرمش و بعد دزد اصلی و پیدا کنم ؟
سید مصطفی بالغصفت
دریافت خسارت
سلام من اردیبهشت ۱۴۰۴ تصادف کردم و چون ماشین به تشخیص افسر عمدا مرا زیر گرفته بود کروکی نکشید و بدلیل توهین و ضرب و جرح بازداشت شد و در دادگاه قرار شد خسارت خودم و موتورم را بده که قاضی قبول نکرد و گفت بین خودتون قرار بذارید و رضایت بی قید و شرط باید بدهی که ۵۰ میلیون چک در وجه من داد و قرار شد بعد از رضایت ۵۰ تومن دیگه بده که نداد ایا میتوان به استناد چک دریافتی الباقی رو بگیرم و اینکه از بیمه میتوانم با برگه پزشک قانوني که گرفتم خسارات جسمی و موتورم رو بگیرم؟
حامد شفقت
نصب دوربین مداربسته
سلام بنده برای امنیت خودم و اموالم میخواستم در پارکینگ آپارتمان 4 طبقه که ما ساکن طبقه دوم هستیم دوربین مداربسته نصب کنم آیا میشود در صورتی که ساکنین ساختمان راضی نباشند به نصب دوربین بنده با مجوز از نیروی انتظامی و مراجع قضایی اقدام به نصب دوربین کنم؟؟؟؟؟