پروفایل کاربر

هادی کشت کار

اثبات مالکیت

قاضی درصدور رای ابطال دادخواست به دلیل عدم پرداخت هزینه کارشناسی نموده ولی نظریه کارشناس موجود است و خوانده اعتراض نموده و هزینه کارشناس پرداخت ننموده و قاضی اشتباها خواهان محکوم قرار داده آیا میشودرمطابق ماده 309قانون مدنی درخواست اصلاح صدور رای نمود و نیاز به تجدید نظر خواهی نباشد.ممنون (درضمن نظریه کارشناس و اثبات شهود پرونده موجود است)

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

با توجه به توضیحات شما، به نظر می‌رسد که در این مورد، قاضی به اشتباه خواهان را به دلیل عدم پرداخت هزینه کارشناسی محکوم کرده است، در حالی که این وظیفه بر عهده خوانده بوده است. در چنین شرایطی، می‌توانید از ماده ۳۰۹ قانون آیین دادرسی مدنی استفاده کنید.


ماده ۳۰۹ قانون آیین دادرسی مدنی


این ماده به قاضی اجازه می‌دهد که در صورت وجود اشتباه در صدور رأی، آن را اصلاح کند. بنابراین، شما می‌توانید درخواست اصلاح رأی را به دادگاه ارائه دهید و توضیح دهید که اشتباه در صدور رأی رخ داده است.


مراحل پیشنهادی:



  1. تهیه درخواست اصلاح رأی: درخواست خود را به صورت کتبی تهیه کنید و در آن به اشتباه رخ داده اشاره کنید.

  2. ارائه مدارک و شواهد: مدارک و شواهدی که نشان‌دهنده اشتباه قاضی است، مانند نظریه کارشناس و شهادت شهود، را به درخواست خود ضمیمه کنید.

  3. ارائه درخواست به دادگاه: درخواست خود را به دادگاه صادرکننده رأی ارائه دهید و از قاضی بخواهید که رأی را بر اساس ماده ۳۰۹ اصلاح کند.


در صورتی که دادگاه درخواست شما را نپذیرد، ممکن است نیاز به تجدیدنظرخواهی داشته باشید. پیشنهاد می‌شود با یک وکیل مشورت کنید تا بهترین راهکار را برای پیگیری موضوع انتخاب کنید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

حمیدرضا بکرانی

دریافت رهن از موجر

سلام
سه ماه از قرارداد مغازه گذشته در خواست فسخ قرارداد دادم
در قرارداد قید شده مستاجر در صورت فسخ یا ماه زودتر به موجر اعلام کند
یک ماه قبل به موجر بصورت پیامکی و تلفتی اعلام کردم
و سر یک ماه موجر جواب نداد
اظهاریه برای موجر ارسال کردم
و مغازه تخلیه کردم
با توجه به اینکه در قرارداد قید شده تا 2 ماه اجاره پرداخت نشد موجر چک وصول کند
آیا موجر می توانم چک اجاره برگشت بزند

پروفایل کاربر

معصومه معصومه

مسدودیت حساب

سلام حدود ۳ ماه هست حساب بنده توسط پلیس فتا هرمزگان بسته شده

خودم ۲ هزار کیلومتر از اونجا فاصله دارم و یه دختر ۲۰ ساله ام نمیتونم برم هرمزگان

و پلیس فتا شهر خودمونم جواب گو نیست و میگند از یه شهر دیگس به اینجا مربوط نیست

می‌گویند شاکی داری که حسابت بستس

هر چقدر تو این ۳ ماه از طریق تماس از مسئول پروندم که حسابم رو مسدود کرده پیگیری کردم می‌گویند ما شماره شاکی بهتون نمیدیم و پرونده رو می‌فرستیم دادگاه

الان من چند تا سوال برام پیش اومده

یک:ساعت کاری فتا تا چه ساعتیه؟چون من حتی شبم تماس میگیرم این آقا فقط جواب میدن و اگرم شخص دگر جواب بده میگه مسئول پرونده فلانیه وصلم میکنم باز به همون آقا

دو:آیا میتونن شماره ساکی رو جهت رضایت گرفتن بهم ندن؟

سه:وقتی شاکیم تو هرمزگانه وقتی پرونده بره دادگاه من دو هزار کیلومتر دورم چجور باید پیگیری کنم.

پروفایل کاربر

عبدالعلی حیدری

اعتراض به رای طلاق به درخواست زوجه

با سلام زوجه دادخواست طلاق یکطرفه داده و دادگاه بدوی با درخواست زوجه موافقت کرده و بنده نسبت به رای تجدیدنظر خواهی کردم و دادگاه بدوی طی ابلاغیه ای تجدیدنظر خواهی بنده را رد کرد بخاطر اینکه یکروز دیرتر از مهلت قانونی تجدیدنظر خواهی کردم و الان باز ۲۰ روز مهلت تجدیدنظر خواهی داده،با این تفاسیر بنده باید چیکار بکنم ،آیا مجدد میشود تجدیدنظر خواهی بکنم یا باید فرجام خواهی بکنم نسبت به رای دادگاه بدوی،