ابوالفضل هدایتی
ارتباط نامشروع
سلام. من و دوستم در ماشین نشسته بودیم یهو ماشین کلانتری اومد و ازمون خواست پیاده شیم و میگفت "مارو در حال رابطه نامشروع مارو دیده" درحالی که ما فقط تو ماشین نشسته بودیم و قهوه میخوردیم و هرچه توضیح دادم که رابطه نامشروعی نبوده قبول نکرد. میخواستم بدونم من که جرمی نکردم و هیچ شاهدی وجود نداره، صرف اینکه خود مامور بگه مارو دیده جرم مشهود حساب میشه؟ و مامور به راحتی میتونه مارو بازداشت کنه؟
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
سلام و وقت بخیر،
در مورد سوال شما درباره وضعیت پیش آمده، باید به نکات زیر توجه کنید:
جرم مشهود: طبق ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود جرمی است که در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا ماموران بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند. بنابراین، صرف ادعای مامور بدون وجود شواهد و مدارک کافی نمیتواند به عنوان جرم مشهود تلقی شود.
بازداشت بدون دلیل کافی: ضابطان دادگستری نمیتوانند بدون دلایل و شواهد کافی و بدون رعایت مقررات قانونی، افراد را بازداشت کنند. اگر شما و دوستتان هیچ عمل مجرمانهای انجام ندادهاید و شواهدی نیز علیه شما وجود ندارد، بازداشت شما بدون دلیل قانونی میتواند نادرست باشد.
حقوق شما: در صورت مواجهه با چنین وضعیتی، شما حق دارید از ماموران بخواهید که دلایل و شواهد خود را ارائه دهند و همچنین میتوانید از حقوق قانونی خود دفاع کنید. در صورت نیاز، میتوانید با یک وکیل مشورت کنید تا به شما در پیگیری حقوقتان کمک کند.
پیشنهاد میشود در چنین مواردی آرامش خود را حفظ کرده و با احترام با ماموران صحبت کنید و در صورت نیاز به مشاوره حقوقی، با یک وکیل متخصص مشورت کنید.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
رضا بیک
فروش بیسیم
با سلام وقت بخیر بنده داخل دیوار یک جفت بیسیم برای فروش گذاشته بودم برای فروش یک نفر پیام داد که من میخوام ولی برام ارسال کنید کد رهگیری پست اومد برام هزینه رو جابه جا میکنم من ارسال کردم ولی هزینه رو جابه جا نکرد گوشی جوابگو نبود دیگه میخواستم بدونم برای بیسیم میشه شکایت کرد یا دردسر داره پای خودمم گیر میشه یک راهنمایی کامل کنید ممنون میشم اصل میشه شکایت کرد چون بسته بیسیم بوده
ف ح
سواستفاده از حساب بانکی
سلام وقتتون بخیر من از شهر زنجانم و حساب بلوبانکم از شهر خوزستان به دستور پلیس فتا مسدود شده و متوجه شدم از حسابم سواستفاده شده چیکار باید بکنم؟
سید مهدی فاطمی
تهمت به تیراندازی
سلام و عرض ادب
شخصی با من تماس گرفت
گفت که شما پسر بنده رو تهدید به آبروریزی کردید و دو روز بعد تهدید شما به سمت درب منزل ما تیراندازی شده و چندبار از من خواسته که با حضور در منزلشون معذرت خواهی کنم ...
در جواب بهشون گفتم که مدرکی دال بر تهدید بنده به آبروریزی و تیراندازی موجود هست؟
که گفتند شما در پیامرسان واتساپ پیام داده بودید و پیام رو پاک کردید
الان هم چندین بار دارند از طریق تماس اعلام میکنند که بیایید معذرت خواهی کنید