پروفایل کاربر

فاطمه اسلامپور

1 سال پیش

حضانت

سلام وقت بخیر میخاستم بدونم شرایط و مدارک لازم برای لغو یا سلب حضانت از مادر چی هست و برای قاضی چه مدارکی مستند هست؟

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

سلام و وقت بخیر،


برای لغو یا سلب حضانت از مادر، باید دلایل و مدارک مستندی ارائه شود که نشان دهد مادر قادر به انجام وظایف حضانت نیست یا حضانت او به مصلحت کودک نیست. بر اساس ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی ایران، مواردی که می‌تواند منجر به سلب حضانت شود عبارتند از:



  1. اعتیاد زیان‌آور: اعتیاد به الکل، مواد مخدر و قمار که به سلامت جسمانی و تربیت اخلاقی کودک آسیب می‌زند.



  2. فساد اخلاقی و فحشاء: اشتهار به فساد اخلاقی و فحشاء.



  3. بیماری‌های روانی: ابتلا به بیماری‌های روانی که توسط پزشکی قانونی تشخیص داده شده باشد.



  4. سوء استفاده از کودک: سوء استفاده از کودک یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء، تکدی‌گری و قاچاق.



  5. خشونت و ضرب و جرح: تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.




برای ارائه این دلایل به دادگاه، مدارک مستند و معتبر مانند گزارش‌های پزشکی قانونی، شهادت شهود، گزارش‌های پلیس و سایر مدارک مرتبط می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. قاضی بر اساس این مدارک و با توجه به مصلحت کودک تصمیم‌گیری می‌کند.


پیشنهاد می‌شود با یک وکیل متخصص در امور خانواده مشورت کنید تا شما را در تهیه و ارائه مدارک لازم به دادگاه راهنمایی کند

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

اقبال رستگارنیا

2 سال پیش

جعل اسناد دولتی

مجازات جعل ۱۰۰۰ سند دولتی چیست

پروفایل کاربر

علی اکبری

10 ماه پیش

انتقال مثتثنیات دین

اگر زوج خانه ای که جز مستثنیات دین تلقی میشود و سند رسمی نداشته باشد مثل مسکن مهر و بعد مطالبه مهريه توقیف نشده باشد آنرا انتقال به والدین بدهد مشکلی ندارد یا معامله باطل میشود و به زوج بر میگردد و جز مثتثنیات دین تلقی میشود

پروفایل کاربر

سعید عزیزی

3 هفته پیش

فوش ناموسی

سلام .خانومی و بمدت یکسال صیغه کردم ،بعد از مدتی بخاطر اخلاق این خانوم میخواستم صیغه و باطل کنم .این خانوم قبول نکرد ،ایشون من تهدید می‌کرد که مدارک و به خانوم میده بابت مهریه در شروف طلاق بودم اما طلاق دادم ،عکسهای خصوصی هم بخش می‌کنه .چندین بار تهدید به خودکشی و اقدام به خودکشی داره همه اینها صورت جلسه شده توسط پلیس .محل کارم چند باز ابرو ریزی کرد باعث اخراجم شد با سابقه ۱۷سال.سری آخر در پارک با من شروع به دوا کرد این خانوم درست روزی که صیغه نامه تمام میشد ،شروع به خودزنی کرد ،به تمام اقوام درجه یک زنگ زده بود .کلا کارشه ،موقعه خودکشی زنگ میزد ‌.چون جنگ بود مأمور نیومد که صورت جلسه بشه .۱۸/۱۲/۱۴۰۴صیغه نامه تمام شد رفته بیمارستان از کبودی بدنش صورت جلسه کرده.
از من شکایت کرده بابت کتک زدنش و فوش ناموسی قذف آیا می‌تونه من و محکوم کنه ؟من ۲تااز خواهرانم شاهد بودم تو پارک ..
البته ما قبلاً باهم دوا میکردیم فوش ناموسی می‌دادیم تو پیامک‌ها.
لطفاً راهنمایی کنید