پروفایل کاربر

ساواش امیدی

خلع ید از زمین کشاورزی

با سلام

بیش از ۶۰‌سال زندگی و کشاورزی رو ۷ هکتار زمین کشاورزیمان صرفا چون سند به اسم عموم بود بعد فوتش پسر عموم حکم خلع ید مارو گرفت. این زمین چون روستای ما دو ارباب داشت هر کدوم یک سند مشاع به کل زارعین دادن. سند شماره ۱۰ و ۱۲ اصلاحات ارضی. تو حکم خلع ید صرفا اسم سند شماره ۱۰‌ برده شده. آیا این حکم درست است ؟ یا باید شماره ۱۲ هم‌ذکر میشد؟ تشکر

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

سلام،


در مورد سوال شما درباره حکم خلع ید و ذکر شماره سند، نکات زیر را در نظر بگیرید:



  1. مشاع بودن سند: اگر زمین مورد نظر دارای دو سند مشاع (شماره ۱۰ و ۱۲) باشد و هر دو سند به کل زارعین تعلق داشته باشد، در حکم خلع ید باید به تمامی اسناد مرتبط اشاره شود. اگر در حکم خلع ید تنها به یکی از اسناد اشاره شده باشد، ممکن است این حکم ناقص باشد.



  2. بررسی حقوقی: پیشنهاد می‌شود که با یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت کنید تا اسناد و مدارک شما را بررسی کند و در صورت لزوم، اعتراض به حکم خلع ید را تنظیم کند. وکیل می‌تواند با بررسی دقیق اسناد و مدارک، شما را در این زمینه به طور دقیق‌تر راهنمایی کند.



  3. اعتراض به حکم: اگر معتقدید که حکم خلع ید ناقص یا نادرست است، می‌توانید به آن اعتراض کنید. برای این کار، باید دلایل و مدارک خود را به دادگاه ارائه دهید.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

امیر حسین صفری

جای پارک ماشین

سلام ما یک همسایه داریم یکی دوبار گفتیم ماشین رو جلوی خونه ما نزار میگه شما حقی ندارید کوچه مال همه است پلیس هم اومد حق داد به اون یکی از فامیل ها گفت پل بزنید دیگه حقی ندارد

پروفایل کاربر

امین محمدی

طرح دعوی از وکیل دفترخانه ای

ایا وکیل دفترخانه ای میتواند به جای موکل خود شکایت نماید؟؟

پروفایل کاربر

مهدی مهدی

دریافت سنوات و تسویه حساب با محل کار بدلیل پایان قرارداد

سلام
دقیقاً ۶ ماه از پایان قرارداد کار با یک شرکت خصوصی میگذره. چندین مرتبه برای دریافت مطالبات مراجعه کردیم و گفتن بهتون میدیم ولی باید صبر کنید. جمع آخرین دریافتی حقوق من ۳۵ میلیون تومان بوده و حقوق ثابت من تقریبا ۲۰ میلیون تومان بود. ابتدا راهنمایی کنید مبنای محاسبه کدام مبلغ هست و برای دیرکرد پرداخت مطالبات چه کار کنم؟
سپاس از راهنمایی شما