رضا رنجبر
استرداد گوشی موبایل
باسلام
بنده سال 1400 یک عدد گوشی وهنذفری به ارزش 7/5میلیون برای همسرم خریدم. فاکتورخرید به اسم خودم وهمچنین رسید پرداخت پول گوشی رو هم دارم.اززمان خرید (سال۱۴۰۰) تا الان گوشی دستشون هست و استفاده میکنند .لازم به ذکره طی این چندسال زندگی مشترک داشتیم باهم .الان به اختلاف خوردیم.
آیا میتوانم طبق فاکتور و رسید پرداختی وشاهدم دارم که گوشی رو بنده خریدم. میتونم دادخواست استرداد گوشی یا استرداد مال امانی بدم و گوشی رو پس بگیرم؟
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
با سلام،
در مورد درخواست استرداد گوشی، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:
مالکیت و امانت: اگر بتوانید اثبات کنید که گوشی به صورت امانی در اختیار همسرتان بوده و مالکیت آن همچنان با شماست، میتوانید درخواست استرداد مال امانی را مطرح کنید. فاکتور خرید و رسید پرداخت میتواند به عنوان مدارک اثبات مالکیت شما مورد استفاده قرار گیرد.
شهادت شهود: اگر شاهدانی دارید که میتوانند شهادت دهند که گوشی به صورت امانی در اختیار همسرتان بوده، این موضوع میتواند به نفع شما در دادگاه باشد.
دادخواست استرداد مال: میتوانید با ارائه مدارک و شواهد خود، دادخواستی برای استرداد مال به دادگاه ارائه دهید. در این دادخواست باید توضیح دهید که گوشی به صورت امانی در اختیار همسرتان بوده و شما خواستار بازگشت آن هستید.
مشاوره با وکیل: پیشنهاد میشود با یک وکیل متخصص در امور حقوقی مشورت کنید تا شما را در تهیه و تنظیم دادخواست و پیگیری حقوقی راهنمایی کند.
توجه داشته باشید که نتیجه نهایی بستگی به بررسی دادگاه و ارائه مدارک و شواهد شما دارد.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
شاهین فراهانی
تاخیر در رای قاضی
بنده از فردی یک طلبی دارم که تاریخ 1404/4/22 طرح شکایت کردم و دادخواست دادم از اون تاریخ تا به امروز که تاریخ 1404/10/17 است یک جلسه رسیدگی شورای حل اختلاف داشتیم که طرفم نیومد و بعدش یک جلسه دادگاه داشتیم که باز نیومد تاریخ رسیدگی دادگاه 1404/8/18 بود و از تاریخ جلسه رسیدگی تا الان که دقیق دو ماه گذشته هنوز قاضی رای صادر نکرده میخواستم ببینم که این اتفاق و تاخیر کاملا طبیعیه و رواله ؟ اگر نه چکار میتونم انجام بدم در جهت تسریع در کار
اکرم عارضی
مشکل حقوقی ملکی
سلام سال ۸۵ ملکی مشاع داشتیم که تقسیم کردیم بین سه نفر بعد از گذشته ۱۵سال برام شکایت کردن که به تقسیم اعتراض دارن در دو شعبه حقوقی شکایت کردند هردو شعبه رای به نفع من دادن. الان دوباره برام اظهارنامه فرستادن که باید ۶۰ متر از ملکت رو به ما بدی من چه جوابی به اظهارنامه بدم
شهناز مومنی
ایمپلنت ناموفق
من اگر بخواهم از دکتر دندانپزشکی که ایمپلنت ناموفق برایم انجام داده شکایت کنم باید چکار کنم. بعد از درخواستهای مکرر بنده برای اصلاح آن، ایشان به جای اصلاح روکش دندان ایمپلنت شده تصمیم دارد دندان فک مقابل ایمپلنت شده را دستکاری کند و قبول ندارد که کار ایمپلنتشان مشکل دارد. چون من اجازه این کار را ندادم لج کرده و مشکل من را برطرف نمیکند. لطفا راهنمایی کنید.