پروفایل کاربر

خدیجه منوچهری

1 سال پیش

خرید خوردوی دسته دوم

سلام.وقت بخیر .من دو روزه خودروی پراید دسته دوم خریداری کردم به محض خرید خودرو و خارج شدن از پارکینگ خوردو نقص فنی زیادی داشت و خوردو تصادفی شدید میباشد .از لحاظ قانونی میتونم حق فسخ یا هزینه تعمیرات رو بگیرم

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

با سلام و احترام،


در مورد خرید خودروی دست دوم و مشکلاتی که پس از خرید با آن مواجه شده‌اید، می‌توانید بر اساس قوانین و مقررات مربوط به معاملات خودرو اقدام کنید. در این خصوص، نکات زیر را در نظر بگیرید:



  1. حق فسخ معامله: بر اساس ماده 422 قانون مدنی ایران، اگر پس از خرید خودرو مشخص شود که خودرو دارای عیب و نقصی است که در زمان معامله به شما اعلام نشده بود، شما می‌توانید معامله را فسخ کنید. این حق به عنوان "خیار عیب" شناخته می‌شود.



  2. مطالبه هزینه تعمیرات: اگر تصمیم به فسخ معامله ندارید، می‌توانید هزینه تعمیرات را از فروشنده مطالبه کنید. این موضوع نیز بر اساس خیار عیب قابل پیگیری است.



  3. اقدامات قانونی: برای پیگیری حقوقی موضوع، می‌توانید به دادگاه صالح مراجعه کرده و دادخواستی برای فسخ معامله یا مطالبه هزینه تعمیرات ارائه دهید. همچنین، مشاوره با یک وکیل متخصص در امور قراردادها و معاملات خودرو می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.



  4. مدارک و شواهد: تمامی مدارک و شواهدی که نشان‌دهنده عیب و نقص خودرو هستند را جمع‌آوری کنید. این مدارک می‌توانند شامل گزارش‌های فنی، عکس‌ها و هرگونه مستندات دیگری باشند که به شما در اثبات ادعای خود کمک می‌کنند.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

رسول موسی نسب

2 هفته پیش

تنظیم سند رسمی

باسلام وخسته نباشید
بنده یک آپارتمان ۴ طبقه ساخته وفروخته ام
قرار بر این بود ۱۴۰۴/۱۰/۳۰به خریداران سند هر طبقه را انتقال دهم به نام خریداران
متاسفانه با شرایط مملکت وجنگ ودوندگیهای فراوان در ثبت اسناد وشهرداری این امر ۵ ماه اضاف طول کشیده الان خریداران طبق مبایعه نامه عادی که بینمون هست روزانه مبلغ پانصد هزار تومان از من خسارت میخوان چکار کنم

پروفایل کاربر

رویا احمدی

1 ماه پیش

شکایت

من بیست روز پیش یکی گفت بخاطر سه تماس و چهار پیامک ازتون شکایت میکنم.بیست روز گذشته وسامانه ثنا هم دارم .ولی هیچ ابلاغیه ای نیومده

پروفایل کاربر

مسعود صالحی

2 سال پیش

نصب پکیج

سلام روزتون به خیر
بنده مالک یک واحد از مجتمع 7واحدی قدیمی هستم، از دوماه گذشته لوله شوفاژ در قسمت جنوبی بعلت فرسودگی، دچار نشتی شدید شده، بعد از تشکیل مجمع مقررگردید به منظور پیشگیری از احتمال خرابی ونشتی بطور کلی لوله های سمت جنوبی وشمالی همزمان تعویض گردد.
اینک یکی از واحدهای جنوبی اعلام کرده نگهداری موتورخانه شوفاژ وتعمیرات صرفه اقتصادی ندارد وبایدجمع آوری شود،وهمه پکیج نصب کنند، لذا درتامین هزینه تعویض لوله های شوفاژ مشارکت نمی نماید، و درحال نصب پکیج برای واحد خودشان میباشد.
لطفا بفرمایید:
1-آیا ایشان با نصب پکیج، درقبال پرداخت هزینه فعلی تعویض لوله ها وهمچنین مخارج بعدی موتورخانه مسئولیتی نخواهد داشت؟
2-آیا اصولا برای جمع آوری موتورخانه، همه باید توافق کنند؟ یا رای اکثریت قابل اجراست؟
بااحترام وتشکر از وکلای گرامی