محمد رضا
خرید با پول سرقتی
باسلام و احترام
بنده قصد فروش یک کنسول بازی داشتم. در دیوار آگهی کردم. شخصی تماس گرفت و گفت برای من نگهدار تا شب براتون مبلغ دستگاه رو میزنم و شما کالا رو به راننده اسنپی که میفرستم تحویل بدید. بنده هم گفتم چشم.
علاوه بر تماس به صورت پیامکی هم تا شب صحبت کردن برای تخفیف و قیمت.
همچنین در نهایت برای گرفتن آدرس منزل ما از واتس اپ هم پیام دادند و گفتن فلان ماشین با این پلاک مشخص میاد و از شما تحویل میگیره. قبل رسیدن ماشین مبلغ رو برای من واریز کردند چون زیاد بود و کارت به کارت نمیشد.
ماشین آمد و من هم از پلاک خودرو عکس گرفتم و براشون فرستادم که کالای شما تحویل شد.
تشکر کرد و تمام.
بعد از 2 هفته الان رفتم بانک دیدم حسابم مسدود شده به مفدار همون پول.
رفتم پلیس فتا گفتن از شما شکایت شده اون پولی که به حساب شما اومده سرقتی بوده.
در واقع اون خریدار حساب من رو نمیدونم به چه منظوری به شخص دیگری داده بوده و الان اون ادعا کرده که من پول واریزی خودم رو میخوام.
آیا بنده تقصیر کار در دادگاه شناسایی میشم؟
من هم مثل اون فریب خوردم و الان دستگاهی که فروختمو از دست دادم.
چه کار کنم؟ من اصلا نمیدونم اون کیه و چی شده. حساب واریزی حقوق من هم هست و بهش نیاز دارم.
خودم کارمند هستم و هیچ سابقه ای در خانواده هم نداریم.
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (2)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
با سلام و احترام،
در مورد وضعیت شما، باید به چند نکته توجه کنید:
مسئولیت کیفری: در صورتی که شما به عنوان فروشنده، بدون اطلاع از منبع پول واریزی، کالای خود را فروختهاید و هیچ گونه قصد یا علم به سرقتی بودن پول نداشتهاید، به طور کلی مسئولیت کیفری متوجه شما نخواهد بود. اما باید در دادگاه این موضوع را اثبات کنید.
اثبات حسن نیت: شما باید در دادگاه نشان دهید که هیچ اطلاعی از سرقتی بودن پول نداشتهاید و تمامی مراحل فروش را به صورت قانونی و با حسن نیت انجام دادهاید. مدارکی مانند پیامهای واتساپ و رسیدهای بانکی میتواند به شما کمک کند.
مشاوره حقوقی: پیشنهاد میشود با یک وکیل متخصص در امور کیفری مشورت کنید تا بهترین راهکار حقوقی را برای دفاع از خود انتخاب کنید.
پیگیری حقوقی: شما میتوانید از فردی که پول را به حساب شما واریز کرده و باعث این مشکل شده است، شکایت کنید و درخواست جبران خسارت نمایید.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
مریم علیزاده
مهریه و ابطال تهاتر
سلام خسته نباشید برای ابطال تهاتر که خدمتتات عرض کردم به کجا اعتراضم را بفرستم.به شعبه خانواده که مهریه ام را قسطی کرده یا به دیوان عالی کشور یا به دادگاه قضات...؟
ممنون
اصغر صادقی
الزام به تنضیم سند توسط فردشنده ملک
سلام خلاصه عرض کنم، چند سال قبل پدری به یک فرزند خودش قسمتی از یک ملک بعنوان مغازه با قولنامه میفروشه با مالکیت و حق ساخت بنا بالای مغازه. این پسر این پول رو بمن میفروشه و بناحق ساخت و مالکیت بصورت قولنامه ای خریدم . بعد از مدتی برای این تیکه از ملک سند تفکیکی میگیرند و از سند مادر جدا میکنن به نام پدر سند تک برگ گرفته میشه و حالا باید بنام من زده بشه تا طبق مندرجات قولنامه مغازه من سند دار بشه . بخاطر خرج سند و مالیات انتقال ازین کار امتناع کردن الان خودم میخوام اقدام کنم . در کدام سامانه اقدام کنم سامانه کاتب ؟ یا ثبت من ؟ یا نه باید بدم طرح دعوی و اضهارنامه الزام به سند پر کنم . در ضمن الان ۲ سال هست پدر آن شخص مرده . سند تک برگ بنام مالک رو دارم دوتا قولنامه رو دارم و نقشه و پروانه شهرداری و سیامک و همه چیز را دارم . میخوام به خرج خودم اقدام کنم و سند دار کنم ملکم رو که مغازه هست در رشت بخش سنگر
مجید قربانی
قانون کار
از آبان ۴۰۳ تو ی مجموعه شروع ب کار کردم
تا ۳۱ اردیبهشت ۴۰۵
تازه امسال برام بیمه رد کردن
منتهی از روزی که اسم بیمه رو آوردم، اذیتمکردن
در واقع مدیریت اصلی فرد دیگه ای هست
و گرداننده ی شعبه فرد دیگه
و همیت گرداننده تو طول مدتی که کار کردم همش منت دانشجویی ب سرم گذاشته
در حالیکه اگر روزی یک ساعت دیر رفته، فرداش ۲ ساعت اضافه کار داشتم
ثبت ورود و خروج ها دفتری هست
و فکر کنم برای اون ماهی که من رفتم هنوز داخل کشو باشه
اخر هر ماه امضایی تحت عنوان اینکه منه کارگر تمام حقمو گرفتم( سنوات و...)
قراردادی بینمون نبوده
یعنی کتبی هیچی نیست
اولین حقوق رسمی که واریز شده باشه آذر ۴۰۳ هست
و هنوز حقوق اردیبهشت رو واریز نکردن
از برای اثبات حضورمم همون دفتر هست، اگر باشه دوربین های مداربسته، همکارام، و چون بیمه امسال یک ماه برام رد شده، خوده اون بیمه هم هست، یه سری تصاویر و عکس هم دارم که لباس فرم اونجا تنمه، مشتریا
صحبت کرده بودیم ۲ روز در ماه مرخصی با حقوق
که یک روز اجازه مرخصی میدادن و اگه ۲ روز میشد، کسر میکردن
هر روز هفته ۱۷ تا ۲۴ اونجا بودم
حتی جمعه ها
گاهیم ۲ شیفت رفتم یعنی از ۱۱ تا ۱۵
۲ ساعت استراحت و از ۱۷ تا ۲۴
ولی آمار اینارو فقط تو دفتر حضور و غیاب دارم و البته اگه قابل استناد باشه، تاریخچه سفرهای اسنپم