پروفایل کاربر

احمد شفیعی

1 سال پیش

نشر آگهی در روزنامه برای دعوت مالکین در مجمع عمومی ساختمان لازم است ایا

سلام آیا نشر آگهی در روزنامه برای دعوت از مالکین برای شرکت در جلسه مجمع ساختمان الزامی میباشد

مشاهده سوالات مشابه

پاسخ‌ها (1)

پاسخ تیم حقوقی وینداد

وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)

1 سال پیش

سلام،


در مورد دعوت از مالکین برای شرکت در جلسه مجمع ساختمان، بر اساس ماده 6 قانون تملک آپارتمان‌ها، اگر قراردادی بین مالکین وجود نداشته باشد، تصمیمات مربوط به اداره و امور مشترک به اکثریت آراء مالکینی که بیش از نصف مساحت تمام قسمت‌های اختصاصی را مالک هستند، اتخاذ می‌شود. همچنین، نشانی مالکین برای ارسال دعوتنامه‌ها همان محل اختصاصی آنها در ساختمان است، مگر اینکه مالک نشانی دیگری را تعیین کرده باشد.


بنابراین، نشر آگهی در روزنامه برای دعوت از مالکین الزامی نیست، مگر اینکه در قرارداد یا اساسنامه ساختمان چنین شرطی ذکر شده باشد. در غیر این صورت، دعوتنامه‌ها می‌توانند به نشانی مالکین ارسال شوند.

هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصص‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پروفایل کاربر

زهرا .

1 سال پیش

دفاع مشروع

مسئله1403/12/1



آقای «الف» از آقای «ب» مبالغی طلبکار است. برای مطالبه از آن به آقای«ب» مراجعه می‌کند.آقای«ب»علی رغم قبول دین، از باز پرداخت آن خودداری و شروع به پرخاش و خشونت کلامی نسبت به آقای«الف» می نماید. پس از اعتراض آقای «الف» به نامبرده آقای«ب» با او درگیر می‌شود.

در حین درگیری شخص «الف» ناچار در مقام تقابل ضربه ای با مشت به سر شخص «ب» وارد می نماید و در نتیجه موجب فوت وی‌میگردد.

اکنون با در نظر گرفتن مسأله فوق ‌‌و با توجه به اینکه شخص «الف» قصد قتل شخص «ب» را نداشته ‌ضربه مشت را برای دفع حملات آقای «ب» وارد نموده است ، به نظر شما در تطبیق با قانون مجازات اسلامی فعلی (مصوب۱۳۹۲)

اولا: آیا مسئولیتی متوجه شخص «الف» هست یا خیر و چرا؟

ثانیا:در صورت توجه مسئولیت نسبت به آقای «الف» وصف جزائی اقدام وی چیست و چرا؟

پروفایل کاربر

ژیلا احمدی

1 سال پیش

ثلث اموال با نداشتن سلامت عقلی

پدرم سلامت عقلی نداره و ثلث اموالش رو داده به یک نفر شکایت جواب میده؟

پروفایل کاربر

نرگس شیروانی

1 ماه پیش

ودیعه مسکن

سلام و عرض ادب .از سال 1401منزل را تخلیه کردم اما صاحبخانه پول ودیعه را پس نداده . خواستم حکم جلب بگیرم داره ثبت ملک ایشان را به عنوان وثیقه گذاشته .امروز متوجه شدم ملکی که توقیف شده را فروخته.من چطور می توانم پولم را پس بگیرم