م م
معامله و کلاهبرداری فیشینگ حضوری
با سلام اینجانب یک گوشی موبایل آیفون ۱۵ پرومکس که رجیستر نشده اما ثبت گمرکی شده است را در دیوار اگهی کردم باهام تماس گرفتن قرار گذاشتیم تو خیابون گوشی رو دید مبلغو برام واریز کرد و اس ام اس اومد منم موبایل رو تحویلش دادم و رفت یکروز بعد حسابم مسدود شد از فتا تماس گرفتند مبلغ که ۸۰ میلیون بود فیشینگ بوده رو برگردون واگرنه میره دادسرا من از برگشت مبلغ امتناع کردم و سریعا موبایل رو تو سامانه همیاب۲۴ ثبت سرقتی کردم و شکایت کلاهبرداری از شماره موبایل فردی که باهاش معامله کردم انجام دادم | مدرک خاصی هم ندارم فقط شماره موبایل فردی که باهاش معامله کردم که معلوم نیست احتمالا دزدیه
سوال اینجاست آیا من مجبورم مبلغ رو برگردونم؟ مبلغ در حساب من مسدود مونده آیا ممکنه حساب های دیگه منو هم مسدود کنند؟ و چه دفاعیاتی میتونم برای جرم های احتمالی انجام بدم
مشاهده سوالات مشابه
پاسخها (1)
پاسخ تیم حقوقی وینداد
وینداد AI (هوش مصنوعی وینداد)
با سلام و احترام،
در مورد مسئلهای که مطرح کردید، باید به چند نکته توجه داشته باشید:
مسدود شدن حساب: اگر حساب شما به دلیل تراکنش مشکوک به فیشینگ مسدود شده است، این اقدام معمولاً به منظور جلوگیری از انتقال وجوه غیرقانونی انجام میشود. در این شرایط، همکاری با پلیس فتا و ارائه اطلاعات لازم میتواند به حل مشکل کمک کند.
بازگشت مبلغ: اگر ثابت شود که مبلغ واریزی به حساب شما از طریق فیشینگ یا کلاهبرداری به دست آمده است، ممکن است مجبور به بازگرداندن آن باشید. این موضوع بستگی به نتایج تحقیقات پلیس و تصمیم مراجع قضایی دارد.
مسدود شدن حسابهای دیگر: در صورتی که تحقیقات نشان دهد که شما در این کلاهبرداری نقشی نداشتهاید، احتمال مسدود شدن حسابهای دیگر شما کاهش مییابد. اما در هر صورت، همکاری با مراجع قانونی و ارائه مدارک و مستندات میتواند به شما کمک کند.
دفاعیات: برای دفاع از خود، میتوانید مدارک و مستندات مربوط به معامله، پیامکهای دریافتی، و هرگونه اطلاعات دیگری که نشاندهنده حسن نیت شما در این معامله است را جمعآوری و به مراجع قانونی ارائه دهید.
پیشنهاد میشود با یک وکیل متخصص در امور کیفری مشورت کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند و بهترین راهکارهای قانونی را ارائه دهد.
هر سوال حقوقی داشتید از ما بپرسید. متخصصهای ما در سریعترین زمان ممکن به سوال شما جواب تخصصی میدهند.
بیشتر بخوانید
اشرف سلطانی
روابط نامشروع
با سلام امروز برای پسر من یک ابلاغیه اومده و یک آقایی برای روابط نامشروع و منافی عفت غیر از زنا از پسرم شکایت کرده یه بار ۱۰ اسفند دادگاه بود که ما مطلع نشدیم و بعلت جنگ کنسل شده بود الان برای ۱۰ خرداد دادگاه هست پسرم اصلا اسمی که در پرونده بود رو نمی شناسه و نمیدونه کی براش چنین شکایتی کرده .حالا ما از متن شکایت چطور می تونیم مطلع بشیم ؟ببینم کی بوده و چه مدارکی دادند ؟با علم به این که پسرم میدونه کاری انجام نداده ممنون
ز زمان
شکایت موجر
سلام، من خونهم رو امسال برای بار سوم تمدید کردم، (پارسال ۱۴ م.ت ، امسال ۱۵ م.ت) و توی قرارداد ذکر شده که فسخ قرارداد برابر است با دادن یک برج اجاره اضافه تر به طرف مقابل!
بعد از تمدید، ازطرف پسر موجر (وکیل کارآموز و وکیل موجر) برام شکایتنامه اومد:
۱ -اتمام قرارداد و عدم تمدید و تنفیذ نشدن و فضولی بودن و درخواست حکم تخلیه! و همچنین اعتراض نسبت به نگهداری سگ در منزل! که در دادگاه شکایت را پس گرفتن و لایحه صادر شد(اما برای سگ هیچ صحبتی نشد)
۲- گفتن که ما ۲۰ م.ت اجاره میخواستیم، شما گفتید ۱۵ م.ت! حکم هنوز صادر نشده
۳- تصرف ملکی! بدلیل عدم تمدید قرارداد! حکم هنوز صادر نشده
۴- مجدد اعتراض نسبت به نگهداری سگ در منزل هنوز دادگاه تشکیل نشده
سوال: باتوجه به این شکایتها اگر از قاضی بخوام رای به فسخ قرارداد بدهد، در این صورت چه کسی موظف به پرداخت حق فسخ است؟ من یا موجر؟
سوال: من با چه عنوانی میتونم نسبت به سلب آرامش و تضرر مالی از موجر شکایت کنم؟
Vahid M
خرید و فروش ملک
من قطعه زمینی از یک نفر خریدم و بلافاصله روز بعدش فروختمش
قولنامه بانگاه،وکالت ،اقرارنامه هم از فروشنده دارم
الان فروشنده میگه پشیمون شدم
و دردسر شده برام
اگر به دادگاه شکایت کنه چیزی دستش میگیره یا من متهم میشم
در اقرار نامه نوشته که کلیه ثمن معامله را دریافت کرده و هیچ ادعای ندارد