مواظب محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن خود باشید!

مواظب محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن خود باشید!

راه‌اندازی موفقیت آمیز یک اپلیکیشن به راحتی می‌تواند به کسب‌وکار شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از کاربران و مشتریان را بدهد. با این حال باید بدانید قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن و برنامه‌تان باید از قوانین حمایتی و نظارتی که بر این حوزه وجود دارد آشنا باشید. اگر این موارد را قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن‌تان […]

راه‌اندازی موفقیت آمیز یک اپلیکیشن به راحتی می‌تواند به کسب‌وکار شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از کاربران و مشتریان را بدهد. با این حال باید بدانید قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن و برنامه‌تان باید از قوانین حمایتی و نظارتی که بر این حوزه وجود دارد آشنا باشید. اگر این موارد را قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن‌تان در نظر بگیرید می‌توانید در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده و از اختلافات احتمالی که در آینده پیش می‌آید جلوگیری کنید.

در این مطلب به اهمیت محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن می‌پردازیم.

اولین قدم؛ توسعه دادن یک اپلیکیشن

راه اندازی یک اپلیکیشن می‌تواند به سطوح مختلفی از پشتیبانی مالی یا سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشد. اگر استارتاپ شما به سرمایه خارجی احتیاج دارد ، باید در نظر داشته باشید که چگونه قصد جلب سرمایه‌گذار را دارید.

اگر قصد راه‌اندازی و توسعه اپلیکیشن برای کسب‌وکارتان دارید باید بدانید که در هر قدم، محافظت از اطلاعات محرمانه محصول و مالکیت فکری آن در درجه اول اهمیت قرار دارد.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد طراحی اپلیکیشن کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد طراحی اپلیکیشن موبایل را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

اقداماتی که جهت حفظ محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن باید انجام دهید.

اگر شما با دوستانتان یا کارفرمایتان تصمیم گرفته‌اید که ایده اپلیکیشن‌تان توسط شرکتی توسعه یابد، باید اطمینان حاصل کنید که این شما هستید که محصول نهایی را در اختیار دارید. بنابراین، شما باید قراردادی را امضا کنید تا مالکیت معنوی (IP) هر آنچه را که راه‌اندازی می‌کنید به خودتان اختصاص دهید. این به این معناست که شما صاحب کامل مالکیت فکری محصول‌تان خواهید بود.

اگر قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن به صراحت این موضوع را در قرارداد ذکر نکرده باشید، این خطر وجود دارد که توسعه‌دهنده ایده شما در آینده ادعا کند که صاحب حقوقی می‌باشد. این اتفاق باعث می‌شود که در آینده حتما با مشکلات زیادی برای اثبات این ادعا مواجه شوید.

اقداماتی که باید خارج از شرکت انجام دهید

بسیاری از شرکت‌ها از توانایی‌های فنی برای ساخت اپلیکیشن شما برخوردار هستند. با این حال ، قبل از بحث درباره ایده‌های برنامه خود با شخص ثالث، باید توجه داشته باشید که حتما با آنها یک توافق‌نامه عدم افشای اطلاعات (NDA) امضا کنید. NDA تضمین می‌کند که بحث‌های شما محرمانه نگه داشته می‌شود و از افشا و استفاده طرف مقابل از ایده شما جلوگیری می‌کند.

مهم‌تر از همه، هنگام جذب یک توسعه‌دهنده ثالث‌، باید از رازداری هر کسی که در مورد آنچه در حال توسعه و راه اندازی است و ویژگی‌ها و ابزارهایی که باید در این راه به‌کار گرفته شوند اطمینان حاصل کنید.

هر توسعه‌دهنده ثالثی باید با استفاده از یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات این اطمینان را به شما بدهد و انتظارات و شرایط اصلی تعامل خود را به‌طور صریح در قرارداد تعیین و تعریف کند. علاوه بر این، این توافق‌نامه باید به طور واضح تمام مالکیت فکری و معنوی را به اپلیکیشن شما اختصاص دهد تا از مالکیت برنامه‌تان اطمینان حاصل کنید.

محافظت از مالکیت فکری و معنوی

علاوه بر داشتن مالکیت فکری اپلیکیشن شما، موضوعات دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آنها محافظت کنید. موضوعاتی مانند:

۱- کپی‌رایت: کپی‌رایت کمک می‌کند تا اگر یک شرکت دیگر تصمیم به تولید محصولی مانند شما را داشته باشد، کدها و طراحی‌های اپلیکیشن‌تان‌ محفوظ بماند.
۲- علامت تجاری: این علامت به شما حق انحصاری نسبت به نام تجاری‌تان را می‌دهد. برای شروع کار شما باید نام و نشان خود را به عنوان علائم تجاری در نظر بگیرید تا کار شما متمایز شود. و
۳- ثبت اختراعات: که از کارهای جدید و مبتکرانه حمایت می‌کند.
شما باید با دقت در نظر بگیرید که کدام یک از این اشکال محافظت ممکن است در محافظت از حقوق مالکیت فکری و معنوی اپلیکیشن شما مفید باشد.

نکات مهم که برای محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن باید بدانید

اگر قصد راه‌اندازی یک اپلیکیشن را دارید باید این موراد در نظر بگیرید:

  • روند توسعه اپلیکیشنتان چگونه است؟ آیا شما خودتان برنامه را توسعه خواهید داد یا با شخص ثالث قرارداد تنظیم می‌کنید؟
  • محافظت از حقوق مالکیت فکری و معنوی‌تان باید اولین قدم‌تان در این راه باشد. حتما مطمئن شوید می‌توانید از کپی رایت، ثبت علامت تجاری و حق ثبت اختراع استفاده کنید.
  • قراردادهای محرمانگی اطلاعات و عدم افشا را هنگام مذاکره با اشخاص ثالث امضا کنید.

اگر در تهیه قراردادهای طراحی اپلیکیشن موبایل یا مرور اسناد قانونی به کمک نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما تماس بگیرید یا فرم درخواست تنظیم قرارداد را در این صفحه پر کنید.

برای محافظت از محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن نیاز به قرارداد دارید؟

اگر طریقه نوشتن متن قرارداد را ندانید و یک قرارداد به خوبی تنظیم و نوشته نشود، چه می­‌شود؟ اگر شما در این قرارداد مبلغ قابل توجهی را هزینه کنید ولی نتیجه‌ای نگیرید چه؟ اگر طرف دیگر به برند و یا شهرت شما آسیب زد، می‌­توانید به سرعت قرارداد را خاتمه دهید؟ اگر در یک موضوع خاص که جزء اطلاعات محرمانه شما محسوب می­‌شود از کسب و کارتان محافظت می­‌شود؟ آیا در دیگر موضوعات هم چنین محافظتی وجود دارد؟ آیا از برند و مالکیت معنوی شما محافظت می‌گردد ؟ و یا طرف مقابل در صورت استفاده از برند شما تعهداتش مشخص است؟

در صورتی که برای محرمانگی اطلاعات هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن و کسب و کار خود نیاز به استفاده از قراردادهای اصولی و حرفه‌ای داشتید می‌توانید همین الان قراردادهای محافظت از کسب‌وکار را از بانک قراردادهای وینداد دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط