شرایط سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت پمپ بنزین چیست؟

شرایط سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت پمپ بنزین چیست؟

احداث جایگاه سوخت دارای مراحل مختلفی از جمله انتخاب زمین، دریافت مجوز، احداث سکوها و تجهیزات، معماری استاندارد جایگاه و … است، که هرکدام از این مراحل هزینه‌های زیادی در بردارد؛ به همین دلیل افراد برای سرمایه­‌گذاری در این زمینه به مشارکت، تمایل زیادی نشان می‌­دهند. مشارکت در این حوزه نیازمند نوشتن قرارداد مشارکت مدنی […]

احداث جایگاه سوخت دارای مراحل مختلفی از جمله انتخاب زمین، دریافت مجوز، احداث سکوها و تجهیزات، معماری استاندارد جایگاه و … است، که هرکدام از این مراحل هزینه‌های زیادی در بردارد؛ به همین دلیل افراد برای سرمایه­‌گذاری در این زمینه به مشارکت، تمایل زیادی نشان می‌­دهند. مشارکت در این حوزه نیازمند نوشتن قرارداد مشارکت مدنی یعنی مشارکت در ساخت پمپ بنزین است که همه ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشد تا هیچکدام از طرفین متحمل ضرر ناشی از ناآشنا بودن با نوشتن قرارداد نشوند.

شرایط سرمایه‌­گذاری در ساخت پمپ بنزین چیست و مراحل اخذ مجوز کدامند؟

در رابطه با چگونگی احداث پمپ بنزین، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اقدام به صدور کتابچه‌ای با نام “كتابچه راهنمای احداث جایگاه اختصاصی” کرده است. طبق این کتابچه شرایط عمومی و اختصاصی احداث پمپ بنزین به شرح زیر است:

الف: شرایط فردی و عمومی

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران، درمورد اشخاص حقیقی.
  2. تدین به دین مبین اسلام و یا یكی از ادیان رسمی كشور.
  3. دارای كارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای افراد ذكور.
  4. عدم سوءپیشینه در محاكم قضایی و انتظامی و عدم اشتهار به فساد اخلاقی و مالی.
  5. عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  6. وابستگان درجه اول خانواده معظم شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و ایثارگران، در شرایط مساوی، در اولویت قرار دارند.

ب: شرایط اختصاصی

  1. دارای سند ثبتی زمین یا مجوز معتبر استفاده از زمین توسط ادارات ثبت اسناد، شهرداری، مسكن و شهرسازی، منابع طبیعی، سازمان اوقاف، یا ارائه سرقفلی.
  2. واریز مبلغ ۲۰ میلیون ریال، به عنوان سپرده حسن انجام كار.
  3. تعهد محضری، مبنی بر عدم اعتراض نسبت به كمبود درآمد ناشی از فروش فرآورده.
  4. ارائه استعلام از شهرداری، برای جایگاه‌های شهری و راه و ترابری برای خارج از شهر.
  5. پس از اطمینان از داشتن شرایط می‌توانید با مراجعه به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درخواست صدور مجوز احداث را بدهید .
  6. باید توجه داشته باشید که شروع بهره‌برداری با صدور مجوز از طرف شرکت صورت می‌گیرد.

مراحل صدور مجوز احداث پمپ بنزین

۱. مراجعه متقاضی به واحد بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مناطق و دریافت کتابچه راهنمای احداث جایگاه اختصاصی.
۲. تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک به واحد بازرگانی.
۳. بررسی مدارک توسط واحد بازرگانی مناطق.
۴. بازدید از زمین پیشنهادی توسط کارشناسان فنی و ایمنی شرکت.
۵. اعلام پذیرش متقاضی و معرفی، جهت اخذ استعلام از شهرداری یا وزارت راه.
۶. دریافت پاسخ استعلام و نقشه‌های طراحی شده، توسط مشاورین بخش خصوصی و تائید نهائی مهندسی منطقه و واحد HSE
۷. صدور مجوز احداث.

برآورد هزینه‌ها و سود احداث پمپ بنزین

لیست هزینه‌ها برای احداث پمپ بنزین:

با توجه به مراحل احداث پمپ بنزین می‌­توان هزینه‌های آن را به این شکل لیست کرد:

  • زمین: هر جایگاه سوخت به طور متوسط و با توجه به تعداد سکو‌های سوخت‌گیری بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مربع زمین نیاز دارد که هزینه آن طبق شهر و منطقه مورد نظر متفاوت است؛ و با توجه به گران شدن قیمت زمین و بزرگ بودن پهنه احداث، یکی از اقدامات مهم برای احداث جایگاه سوخت پیدا کردن و خرید زمین است.
  • تجهیزات: مخازن، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات الکتریکی و نقشه جایگاه سوخت از جمله تجهیزات مورد نیاز جایگاه سوخت هستند که هرکدام هزینه جداگانه‌ای را در بر دارند.
  • ساختار و معماری جایگاه: هر جایگاه شکل و معماری خاص خود را دارد که بر اساس زیبایی، ایمنی و تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی می‌­شود؛ و برای جذب مشتری و همین­طور جلب نظر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی برای صدور مجوز تاثیرگذار است.

اگر به نمونه قرارداد مشارکت در ساخت پمپ بنزین نیاز دارید، می‌توانید همین الان آن را از وینداد دریافت کنید.

میزان درآمد زایی و سود ساخت پمپ بنزین:

با توجه به قیمت زمین در شهر یا منطقه مورد نظر، تعداد سکوهای جایگاه، نوع سوخت قابل ارائه در جایگاه (مثلا بنزین و گازوئیل یا فقط بنزین)، تعداد کارمندها، تعداد مخازن و سایر ساختمان‌های داخل جایگاه، براورد هزینه احداث پمپ بنزین متفاوت است؛ اما روند رو به رشد تولید خودرو و افزایش خودرو سواران در سطح کشور نشان دهنده افزایش مصرف بنزین است.

اگر به آمار رسمی مصرف روزانه بنزین در کشور نگاهی بیاندازیم متوجه می‌­شویم حتی با وجود گران شدن بنزین هم­چنان مصرف بنزین سیر صعودی داشته و از مصرف روزانه ۷۵ میلیون لیتر در سال 93 به مصرف 95 میلیون لیتر در سال 98 رسیده است، و بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تولید روزانه بنزین نیز 110 میلیون لیتر است. این نشان می­دهد که 85 درصد بنزین تولیدی روزانه مصرف می­شود و تنها ۱۵ درصد آن مازاد بر نیاز روزانه است.

این آمار نشان‌­دهنده آن است که احداث پمپ بنزین ایده ی خوبی برای سرمایه‌­گذاری به نظر می‌­رسد به خصوص این که در بسیاری از شهرهای کشور کمبود جایگاه پمپ بنزین به دلیل بالا بودن هزینه احداث آن احساس می­‌شود.

شرایط احداث جایگاه سوخت

چگونه می‌توان برای احداث پمپ بنزین مشارکت کرد؟

قرارداد مشارکت مدنی جهت اخذ مجوز احداث پمپ بنزین با عنوان قرارداد مشارکت مدنی شناخته می‌شود و از جمله نمونه‌های قرارداد شراکت بین دو نفر است. طبق تعریف ارائه شده در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، مشارکت مدنی به معنای درآمیختن سرمایه و دارایی‌های نقدی یا غیر نقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد به منظور انتفاع و تقسیم سود می‌باشد‫. به‌عبارتی تعهدی است که دو یا چند نفر در ارتباط با یک موضوع کاری، تجاری، خرید و فروش و… با یکدیگر دارند و مشخص‌کننده میزان سهم هر فرد در مشارکت مربوطه است.

اگر برای احداث و راه‌اندازی و سپس تنظیم نمونه قرارداد مشارکت در ساخت پمپ بنزین نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از کارشناسان حقوقی وینداد در این راه کمک بگیرید.

برای مشارکت در ساخت پمپ بنزین حتما قرارداد مشارکت تنظیم کنید!

معمولا برای ساخت پمپ بنزین شراکت بدین شکل است که فرد صاحب زمین با مهندس تجهیزات نفتی یا سرمایه­‌گذار شراکت می‌کنند. اما شکل‌های دیگر این شراکت مثل قرارداد مشارکت در خرید ملک و فروش زمین، دو سرمایه‌گذار یا شراکت صاحب زمین و شخص پیمانکار یا شراکت به شکل تاسیس شرکت یا مشارکت صاحب زمین، صاحب تجربه و سرمایه­‌گذار نیز وجود دارد که نکات حقوقی ظریفی در آن نهفته است که بهتر است قبل از تنظیم قرارداد با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت کنید.

پس اگر شرکایی دارید که می‌خواهید با کمک یک‌دیگر شروع به مشارکت در ساخت پمپ بنزین کنید، حتما قرارداد مشارکت مدنی را دریافت کنید.

نیاز به قرارداد مشارکت در ساخت پمپ بنزین دارید؟

احداث پمپ بنزین امروزه با دقت به ظرافت‌ها و نکات مهم این کسب و کار می‌تواند بسیار پر رونق باشد. با توجه به نیاز مردم به حمل و نقل و جابجایی همواره رو به پیشرفت است و رونق خود را همیشه دارد. این کسب و کار با وجود سود بسیار خود نیز به مواردی مهم نیز محتاج است که از جمله آن سرمایه نیز حائز اهمیت است. قرارداد مشارکت در ساخت پمپ بنزین یک قرارداد کاربردی برای مشارکت در این موضوع است که می‌تواند حداکثر منافع شما را تامین کند.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر دارید کارشناس حقوقی وینداد در کنار شماست. با ما در ارتباط باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

2 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
پدرام امیرنژاد
پدرام امیرنژاد
5 ماه پیش

پمپ بنزین شیک و زیبا

ناظم مردوانی
ناظم مردوانی
1 سال پیش

بله عالی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط