قرارداد شراکت طلافروشی و سرمایه لازم برای تاسیس آن

قرارداد شراکت طلافروشی و سرمایه لازم برای تاسیس آن

به دلیل استقبال مردم ایران از استفاده از طلا، تاسیس طلافروشی و شراکت در طلافروشی به یکی از سودآورترین زمینه‌های سرمایه­‌گذاری تبدیل شده است. قرارداد شراکت طلافروشی می­‌تواند به شکل‌های مختلف از جمله خرید یا اجاره ملک، طراحی و ساخت مغازه و خرید طلا و جواهرات اولیه باشد. مشارکت در طلافروشی معمولا به شکل تلفیق […]

به دلیل استقبال مردم ایران از استفاده از طلا، تاسیس طلافروشی و شراکت در طلافروشی به یکی از سودآورترین زمینه‌های سرمایه­‌گذاری تبدیل شده است. قرارداد شراکت طلافروشی می­‌تواند به شکل‌های مختلف از جمله خرید یا اجاره ملک، طراحی و ساخت مغازه و خرید طلا و جواهرات اولیه باشد. مشارکت در طلافروشی معمولا به شکل تلفیق سرمایه نقدی و سرمایه تجربی یا فنی است. یعنی فردی که تجربه فعالیت در زمینه طلافروشی را داشته اما سرمایه کافی برای باز کردن یک طلافروشی را ندارد با فردی که تمایل به سرمایه­‌گذاری در این زمینه دارد اما تجربه این فعالیت را نداشته مشارکت می­‌کنند. به این شکل در آینده‌ای نزدیک هر دو، سود زیادی به دست خواهند آورند.

اولین کاری که برای باز کردن یک طلافروشی باید مد نظر قرار دهید، دریافت پروانه کسب از واحدهای صنفی مربوطه است. در این مطلب ابتدا به سرمایه طلافروشی و هزینه‌های آن می پردازیم. سپس شرایط اخذ پروانه طلا فروشی را بررسی می‌کنیم. سوالات خود را با کارشناسان حقوقی ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان پاسخ داده شوند یا برایمان کامنت کنید.

قرارداد شراکت طلافروشی چگونه صورت می گیرد؟

مشارکت مدنی بین دو نفر به معنی تلفیق سرمایه نقدی یا غیر نقدی دو یا چند نفر، به منظور انجام فعالیت طی قرارداد مشارکت است که نهایتا به انتفاع سود منجر می­‌شود. مشارکت می‌تواند در قالب قرارداد مشارکت فروش کالا یا خدمات باشد و تقسیم سهم سود نیز به میزان مشارکت هر کس وابسته است.

برای راه اندازی مغازه طلافروشی هم نیازمند تخصص و مهارت در این زمینه و هم نیازمند سرمایه نقدی هستید. هزینه‌های یک طلافروشی به نحوی‌ست که ممکن است فردی که دارای تخصص است از پس آن بر نیاید. این جاست که فرد دارای سرمایه می تواند با اعتماد به متخصص و ارائه سرمایه نقدی خود در سود این واحد صنفی شریک شود.

دانلود قرارداد مشارکت مدنی به شما کمک می‌کند قراردادی قانونی و اصولی برای شروع شراکت در طلافروشی داشته باشید.

طلا فروشی چقدر سرمایه می‌خواهد؟

سرمایه لازم برای طلا فروشی هزینه‌های اولیه آن را پوشش می‌دهد. هزینه‌های محتمل طلافروشی می­‌تواند شامل:

  • پرداخت حق عضویت اتحادیه
  • خرید یا اجاره یک ملک یا مغازه
  • پرداخت مالیات های مربوطه
  • خرید طلا و جواهر
  • ساخت و تزئین مغازه
  • نصب دوربین‌های مداربسته و مانیتورهای آن
  • در صورت نیاز استخدام یک نگهبان برای حفظ بیشتر امنیت طلافروشی و سایر ضروریات امنیتی
  • خرید و نصب ماشین آلات تخصصی طلاسازی تعمیرات یا اعتبارسنجی طلا در صورت احتیاج

اگر در واحد صنفی یکی از شرکا دارای تخصص و تجهیزات کافی برای طلاسازی باشد هزینه‌های خرید طلا و اجرت بسیار پایین می‌­آید و شخص می­‌تواند با ارائه خلاقیت و ایده های تازه در این زمینه به کم کردن هزینه‌ها و سوددهی بیشتر کمک کند.

برای تامین سرمایه لازم برای طلا فروشی به نمونه قرارداد شراکت طلافروشی نیاز دارید. شما می‌توانید همین الان آن را از خدمت درخواست تنظیم قرارداد آنلاین وینداد دریافت کنید.

پروانه کسب چیست و چگونه می­‌توان آن را دریافت کرد؟

طبق قانون صنفی کشور پروانه کسب “مجوزی است که طبق مقررات این قانون به منظور شروع یا ادامه کسب و کار یا حرفه به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین داده می­‌شود.”

طلافروشی نیز از جمله حرفه‌هایی‌ است که برای شروع آن نیاز به دریافت پروانه کسب دارید. مراجع صدور پروانه کسب، اتحادیه‌های صنفی و دستگاه‌های مربوط به آن فعالیت هستند.

مراحل دریافت پروانه کسب طلافروشی

مرحله اول تشکیل پرونده و اعلام تقاضا: طبق ماده ۲ آیین‌­نامه صدور پروانه کسب شما باید با تکمیل مدارک خود (و شریکتان) اقدام به ثبت تقاضا از طریق سامانه صدور پروانه کسب کنید و کد رهگیری خود را از سامانه دریافت کنید.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ پروانه کسب طلافروشی

مرحله اول تهیه اسناد و مدارک و شرایط: طبق ماده ۳ آیین‌نامه صدور پروانه کسب شما ملزم به داشتن مدارک و شرایط ذیل هستید:

الف) شرایط عمومی:

۱. سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی ملک ۲.گواهی اداره امور مالیاتی ۳. گواهی گذراندن دوره‌های آموزشی ۴. تصویر شناسنامه و کارت ملی ۵. تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت ۶. شش قطعه عکس

ب) شرایط اختصاصی:

توضیحات شرایط اختصاصی تاسیس طلافروشی را در بند بعدی به طور کامل بررسی می‌کنیم.

مرحله دوم اقدام مراجع صدور پروانه: مراجع مربوطه موظفند طی ۱۵ روز قبولی یا رد درخواست متقاضی را اعلام کنند، پس از قبول تقاضا، متقاضی موظف است ظرف مدت سه ماه مدارک مورد نیاز را از طریق سامانه ارسال کند.

مرحله سوم صدور پروانه کسب: مراجع صدور پروانه موظفند استعلام‌های مورد نیاز را انجام داده و نظر موافق خود را بدون هیچ­گونه ابهام و نظر مخالف را مستند و با ذکر دلیل به متقاضی ارسال کنند. موافقت مراجع به معنی صدور پروانه کسب است که باید حداکثر طی ۱۵ روز به متقاضی تسلیم شود.

در صورتی که برای قرارداد شراکت طلافروشی خود نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان ما اقدام کنید.

ضوابط خاص صدور پروانه کسب صنف طلافروشان

قبل از پرداختن به شرایط تنظیم یک قرارداد شراکت طلافروشی بهتر است با ضوابط صدور پروانه کسب طلافروشی آشنا شویم.
این ضوابط ۲۰ رسته مختلف در شاخه طلافروشی وجود دارد. مانند: فروشندگی طلا و جواهر، مرصع کار، تعمیرات طلا و نقره، تراش سنگ های بهادار یا نیمه بهادار و … تمام رسته‌های طلافروشان برای اخذ پروانه کسب ملزم به طی کردن همان مراحل هستند.

نیروی انتظامی نیز برای حفظ امنیت طلافروشی اقدام به اعلام بیانیه خاصی در این زمینه کرده است که شامل مواد زیر است:

۱-داخل واحد صنفی از بیرون به راحتی قابل رویت باشد.

۲-مجهز به سیستم دزدگیر و آژیر خطر متصل به نزدیک‌ترین مرکز پلیس (کلانتری) باشد.

۳-مجهز به سیستم دوربین‌های مداربسته باشد.

۴-مجهز به صندوق نسوز بوده و در معرض دید مراجعین نباشد.

۵-مسلح نمودن کف ودیوار و سقف محل فعالیت به بتون آرمه الزامی است.

۶-راه‌های ورودی هواکش و کانال کولر دارای حفاظ و مشبک وغیرقابل نفوذ باشد.

۷-شیشه ویترین مغازه ۱۰ میلیمتر و مجهز به سنسور باشد و واحد صنفی قابل دسترس برای مراجعین نباشد.

۸-در حاشیه شهر در منطقه خلوت و کم تردد واقع نگردد و در معرض دید مامورین انتظامی قرار داشته باشد.

۹-در ورودی مجهز به قفل مرکزی (برقی) باشد.

سخن پایانی

ممکن است به دلیل نوسانات قیمت طلا برخی واحدهای صنفی طلافروشی ورشکسته یا دچار مشکل شده باشند اما اگر برنامه‌ریزی درستی در این زمینه انجام دهید و مدیریت آن را به دست افراد با تجربه بسپارید، به دلیل استقبال همیشگی مردم از این سنگ گرانبها، می‌­توانید همواره از سوددهی شراکت در مغازه طلافروشی مطمئن باشید.

در مورد قرارداد شراکت طلافروشی نیاز به راهنمایی دارید؟

در صورتی که شما فرد صاحب سرمایه بدون تجربه در این زمینه یا فرد متخصص بدون سرمایه مورد نیاز هستید می­‌توانید با تنظیم قرارداد شراکت طلافروشی در این زمینه درآمد خوبی را بدست اورید اما یکی از مهم‌ترین مسائل در این حوزه نوشتن قرارداد مشارکت مدنی است برای این که در نوشتن این قرارداد دچار مشکل نشوید می‌­توانید با مشاوران حقوقی ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

نیروی انتظامی برای اخذ مجوز طلافروشی چه شرایطی را الزامی کرده است؟

سیستم دوربین مداربسته، مسلح نمودن کف و دیوار به بتون آرمه، صندوق نسوز و… از مواردی است که در بیانیه نیروی انتظامی آمده است. برای خواندن موارد بیشتر، مقاله را دنبال کنید.

پروانه کسب طلافروشی با چه ضوابطی و در چه مدت زمانی صادر می‌شود؟

مراجع صدور پروانه وظیفه دارند با انجام استعلام‌های مورد نیاز، نظر موافق یا نظر مخالف را به متقاضی ارسال کنند. صدور پروانه کسب با موافقت مراجع به همراه است که باید فرایند حداکثر طی ۱۵ روز انجام می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط