قرارداد ارسال پیامک انبوه

قرارداد ارسال پیامک انبوه چیست + نکات تنظیم این قرارداد

بسیاری از کسب‌وکارها برای گسترش ارائه کالا و خدمات خود، به انواع شیوه‌های تبلیغاتی سنتی و نوین روی می‌آورند. تبلیغات می‌تواند به صورت محیطی و در قالب بیلبوردهای تبلیغاتی باشد، به صورت دیجیتال و در رسانه‌ها و فضای مجازی صورت بگیرد و یا از شیوه‌ها دیگر مانند ارسال ایمیل و پیامک انجام شود. ارسال پیامک […]

بسیاری از کسب‌وکارها برای گسترش ارائه کالا و خدمات خود، به انواع شیوه‌های تبلیغاتی سنتی و نوین روی می‌آورند. تبلیغات می‌تواند به صورت محیطی و در قالب بیلبوردهای تبلیغاتی باشد، به صورت دیجیتال و در رسانه‌ها و فضای مجازی صورت بگیرد و یا از شیوه‌ها دیگر مانند ارسال ایمیل و پیامک انجام شود.
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یکی از روش‌های محبوب برخی از کسب‌وکارها است که از طریق آن می‌توانند روزانه هزاران پیامک به افراد مختلف ارسال کنند و در راستای انجام تبلیغات کسب‌وکار خود عمل کنند. اما ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی نیاز به استفاده از خدمات خاصی دارد که صاحبان کسب‌وکار باید از آنها در قالب یک قرارداد ارسال پیامک انبوه استفاده کنند.

در این مطلب به قرارداد ارسال پیامک انبوه می‌پردازیم و نکات حقوقی و فنی این قرارداد مهم در زمینه تبلیغات را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از پنل‌های ارسال پیامک چیست؟

کسب‌وکارهایی که نیاز به انجام تبلیغات در سطح وسیع به صورت پیامکی دارند، بایستی از خدماتی در این زمینه استفاده کنند که در زمینه ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی فعالیت دارند.

ارائه دهندگان خدمات ارسال پیامک انبوه، غالبا مراکزی هستند که توانایی فنی این امر را دارند و با توجه به دارا بودن ابزارهای مخابراتی و مجوزهای قانونی، می‌توانند خدمات ارسال انبوه پیامک را به کسب‌وکارها عرضه کنند.

منظور از پنل‌های ارسال پیامک، بسته‌های خدماتی ارسال پیامک انبوه است که توسط این مراکز عرضه می‌شوند و با توجه به تفاوت در تعداد و کیفیت خدمات، تعرفه‌های مختلفی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند.

مثلا یک کسب‌وکار می‌تواند از پنل هزار پیامکی با شماره خط عمومی استفاده کند و مبلغ خاصی را پرداخت کند و یا از خدمات یک میلیون پیامکی با شماره خط اختصاصی استفاده کند و مبلغ بیشتری را بپردازد.

استفاده از این خدمات می‌تواند در قالب یک قرارداد ارسال پیامک انبوه بین کسب‌وکار خریدار پنل پیامکی (خریدار) و شرکت ارائه‌کننده خدمات ارسال پیامک انبوه (فروشنده) صورت بگیرد که دارای بندها و نکات مختلفی است. در ادامه به مهم‌ترین نکات قرارداد ارسال پیامک انبوه اشاره می‌کنیم.

قرارداد ارسال پیامک انبوه چه نکاتی دارد؟

قرارداد ارسال پیامک انبوه مانند بسیاری دیگر از قراردادهای حقوقی دریافت خدمات، دارای بندهای عمومی و اختصاصی است. از آنجایی که بسیاری از این بندها، در قراردادها مشترک بوده و مانند بند مشخصات طرفین، صرف تابع اطلاعات شخصی طرفین قرارداد است، ما صرفا به نکات حقوقی مهم‌تر و اساسی اشاره می‌کنیم.

– توجه داشته باشید در موضوع قرارداد، نوع پنل پیامکی مورد نظر به درستی قید شود. تعداد پیامک، اختصاص خط تلفن ویژه، خدمات جانبی ارسال کد فعالسازی و… باید در این بند تعیین تکلیف شوند.

– در خصوص مدت قرارداد باید توجه داشت که اگر نیاز به پنل دائمی دارید باید آن را قید کنید. همچنین ممکن است نیاز به ارسال پیامک به طور سالانه داشته باشید که در این حالت باید نرخ افزایش تعرفه سالانه را نیز لحاظ کنید.

– ممکن است برخی فروشندگان، ارسال پیامک انبوه را در قالب پکیج‌های تفکیک شده بر اساس شهر و استان، جنسیت، سن، شغل و… ارائه دهند که در این صورت باید به نیاز دقیق خود برای تبلیغات هدفمند آگاه باشید.

– در صورت وجود امکان درج نام فرد صاحب خط تلفن همراه در ابتدای پیامک (با استفاده از سیستم‌های هوشمند)، هزینه‌ بیشتری به خریدار پنل تحمیل می‌شود.

– ممکن است یک کسب‌وکار مایل باشد تا لینک وبسایت یا کانال و صفحه مجازی خود را در پیامک درج کند. در این صورت نیز تعرفه خدمات بیشتر خواهد شد. همچنین افزایش تعداد حروف پیامک از محدوده مورد توافق (مثلا ۷۰ حرف فارسی) نیز مشمول افزایش مبلغ قرارداد می‌شود.
ذکر تمام این جزئیات در قرارداد اهمیت زیادی دارد چرا که باید دقیقا مطابق انتظار خریدار خدمات‌رسانی صورت بگیرد و هزینه نیز متناسب با خدمات مورد انتظار پرداخت شود.

– فروشنده، وظیفه دارد تا گزارش ارسال پیامک‌ها را در قالب فایل اکسل یا ویدیو یا هر روش مورد توافق دیگر در اختیار خریدار بگذارد.

– اصولا فروشنده مسئولیت پشتیبانی فنی را بر عهده دارد و باید در راستای حل اشکالات فنی ارسال پیامک انبوه تلاش کامل کند. البته موضوعات فورس ماژور مانند قطع همگانی خطوط مخابراتی و… می‌توانند رافع مسئولیت فروشنده باشند.

– اصولا مسئولیت صحت اطلاعات تبلیغی بر عهده خریدار پنل پیامکی است و وی باید متعهد شود اطلاعات مورد نظر اشکال حقوقی یا اخلاقی ندارند.

– استفاده از خدمات پنل پیامکی انبوه، نیازمند رسیدن خریدار به سن قانونی است.

– ممکن است شماره‌های مورد نظر برای پیامک عمومی یا اختصاصی باشند که این موضوع باید در قرارداد تصریح شود. منظور از شماره‌های عمومی، ارسال انبوه پیامک به صورت تصادفی است و شماره‌های اختصاصی، تلفن‌هایی هستند که خریدار به شکلی از پیش تعیین شده در اختیار فروشنده می‌گذارد که تنها به آن شماره‌ها، پیامک ارسال شود.

– اگر شماره‌های مورد نظر عمومی باشند، فروشنده می‌تواند هر لحظه شماره‌های جدیدی را جایگزین کند و خریدار حق دخالت در این امر را ندارد.

– موضوعات فسخ قرارداد و پرداخت هزینه‌ها و خسارت و همچنین طریقه حل‌وفصل اختلافات نیز در انتهای قرارداد باید تصریح شوند.

نیازی به راهنمایی درباره قرارداد ارسال پیامک انبوه دارید؟

پنل‌های ارسال پیامک انبوه برای بسیاری از کسب‌وکارها یک راهکار تبلیغاتی مطلوب به حساب می‌آید. استفاده از خدمات ارسال پیامک انبوه نیازمند تنظیم یک قرارداد بین صاحب کسب‌وکار (خریدار) و ارائه‌دهنده خدمات ارسال پیامک انبوه (فروشنده) است که در این مطلب تا حد ممکن به آن پرداختیم.

تردیدی نیست که نکات حقوقی و فنی در قرارداد ارسال پیامک انبوه به موارد ذکر شده در این مطلب محدود نمی‌شوند. به همین خاطر پیش از انعقاد قرارداد با خدمات‌دهندگان مذکور، توصیه می‌شود که حتما با مشاور حقوقی در زمینه قراردادها مشورت داشته باشید تا قرارداد جامع و بدون نقصی را تنظیم کنید.

وینداد با داشتن مشاوران و کارشناسان حقوقی امور قراردادها، می‌تواند همراه مطمئنی در راه دریافت خدمات تبلیغات و رونق کسب‌وکار شما باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

4 Comments
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
محمودیان
محمودیان
2 سال پیش

من یک پنل اس ام اس از سایت مکث اس ام اس خریداری کردم ولی قراردادی نداریم. باید ازشون قرارداد بگیرم؟

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  محمودیان
2 سال پیش

سلام،

وجود یک قرارداد خوب و حرفه ای بین طرفین، وقوع بسیاری از مشکلات حقوقی پیشگیری می‌کند. شما می توانید از طریق لینک ذیل، از سرویس تنظیم قرارداد وینداد استفاده کنید:

https://vindad.com/demand/add/

با احترام،
تیم حقوقی وینداد

حسین فدایی صدربومگردی سرقنات
حسین فدایی صدربومگردی سرقنات
2 سال پیش

لطفا نسبت به فسخ قراردادبنده بفرمایید چطور اقدام کنم،تماس بگیرید09385892132

کارشاس حقوقی وینداد
کارشاس حقوقی وینداد
در پاسخ به  حسین فدایی صدربومگردی سرقنات
2 سال پیش

با سلام
شما می توانید از طریق لینک زیر درخواست مشاوره ثبت نمایید.
https://vindad.com/advice/add/
با احترام
تیم حقوقی وینداد

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از