با قرارداد مشارکت ساخت خانه اقدام به نوسازی خانه خود کنید!

با قرارداد مشارکت ساخت خانه اقدام به نوسازی خانه خود کنید!

قرارداد مشارکت در ساخت خانه قراردادی است که عده زیادی از افراد که مایل به نوسازی خانه‌های خود هستند از آن استفاده می‌کنند. احتمالا در طی سالیان اخیر بارها شنیده اید که برای نوسازی بسیاری از خانه‌هایی که مالکانشان سرمایه کافی برای انجام این کار ندارند تصمیم می‌گیرند که برای ساخت با سازندگان شریک شوند. […]

قرارداد مشارکت در ساخت خانه قراردادی است که عده زیادی از افراد که مایل به نوسازی خانه‌های خود هستند از آن استفاده می‌کنند.
احتمالا در طی سالیان اخیر بارها شنیده اید که برای نوسازی بسیاری از خانه‌هایی که مالکانشان سرمایه کافی برای انجام این کار ندارند تصمیم می‌گیرند که برای ساخت با سازندگان شریک شوند. در واقع این مشارکت در ساخت خانه به دلیل وجود سود قابل توجهی که برای طرفین یعنی هم مالکان خانه ها و هم سازندگان دارد از جمله ساخت بناهای جدید به جای بناهای کهنه و قدیمی، امکان ساخت آپارتمان با تعداد واحد بیشتر، اما در نظر داشته باشید که این مشارکت بدون در نظر گرفتن و رعایت نکات و ظرافت های حقوقی می‌تواند همراه با ضررهای بسیاری باشد. بدین ترتیب توجه داشته باشید که آگاهی شما از نکات حقوقی مهم در تنظیم قراردادهای مشارکت در ساخت می‌تواند به نفع شما باشد. در این نوشتار توجه شما را به  نکاتی در این زمینه جلب می‌کنیم.

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

این قرارداد، قراردادی است که  عموما میان مالک یک خانه کهنه و فرسوده و سازنده منعقد می‌گردد. بدین منظور که سازنده با سرمایه و هزینه خود به ساخت آپارتمان اقدام کرده و مطابق با قرارداد میان طرفین، در اختیار مالک بگذارد. در این قرارداد عموما مالک خانه به دلیل مشکلات مالی که دارد نمی‌تواند خود اقدام به نوسازی خانه کند بدین ترتیب با مشارکت با یک سازنده، نوسازی خانه فرسوده خود را به او می‌سپارد. این قرارداد از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که غیر اصولی تنظیم کردن آن شما را متضرر خواهد کرد. در واقع بهتر است بدانید که تنها زمانی که قاطعانه تصمیم بر انعقاد این قرارداد دارید و آمادگی لازم را دارید آن را تنظیم کنید و در نظر داشته باشید که در قرارداد مشارکت در  ساخت، ریسک مالکین بیشتر از سازندگان است.

برای دریافت نمونه قرارداد مشارکت در ساخت همین الان اقدام کنید.

نحوه محاسبه درصد قرارداد مشارکت ساخت خانه را چگونه انجام دهیم؟

تعیین سهم هر یک از یک طرفین قرارداد یا همان سهم الشركه اهمیت دارد. باید این نکته مهم در قرارداد یعنی سهم مالک از کل ساختمان، محل استقرار آن، تعداد واحد یا طبقات متعلق هر یک از طرفین به صورت روشن و دقیق مشخص شود. تعیین میزان قدر السهم طرفین بر اساس میزان هزینه ساخت، نوع ساخت، سازنده، قیمت عرضه و نوع سند متفاوت است. اصولا در نظر داشته باشید که با توجه به وجود نوسانات شدید و بعضا روز به روز در بازار مسکن، مبنای قیمت بر حسب این فرمول است: یعنی قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در آن منطقه.رویه فعلی در مورد تقسیم سود میان طرفین یعنی مالک و سازنده به صورت ۵۵ درصد برای مالک و ۴۵ درصد برای سازنده است. منتهی به دلیل روند رشد مداوم قیمت زمین و مسکن،مبلغی به عنوان بلاعوض از سمت سازنده به مالک پرداخت می‌شود تا با آن مبلغ مالک بتواند منزلی برای خود تا آماده شدن ساختمان جدیدش بگیرد.

اگر هدف شما هم از عقد قرارداد مشارکت مدنی، رسیدن به سود آن است همین الآن نمونه قرارداد مشارکت در ساخت را دریافت کنید!

مشارکت در ساخت یکی از اقسام مشارکت های مدنی است!

در واقع مشارکت مدنی قراردادی است که از طریق آن افراد می‌توانند سرمایه های مادی و معنوی خود را به منظور کسب سود در مدتی مشخص در حوزه های گوناگون تجاری، تولیدی، خدماتی، ساخت و ساز در اختیار دیگری بگذارند. در واقع امروزه این قرارداد در عرصه کسب و کار بسیار مهم و کاربردی است چرا که افرادی بسیاری هستند که به دلیل وجود کمبودهای مالی نمی‌توانند ایده‌های خود را عملیاتی کنند. در این میان حضور سرمایه و سرمایه گذار می‌تواند به شروع و پیشبرد این ایده‌ها کمک کند و در واقع موتور محرک مهم همین سرمایه است.

در واقع در قرارداد مشارکت مدنی سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی با هم آمیخته می‌شوند تا در جریان کار مورد استفاده قرار گیرند و نهایتا منجر به ایجاد سود و انتفاع (بهره‌مندی) طرفین از آن شود.

بنابراین مشارکت در ساخت هم از نوع قرارداد های مشارکت مدنی است.

اگر شما هم نیاز به یک قرارداد مشارکت مدنی کامل دارید که تمامی بندهای لازم را داشته باشد می‌توانید نمونه قرارداد مشارکت در ساخت خانه را دریافت کنید تا تجربه ده‌ها قرارداد شکست‌خورده را تجربه نکنید.

چرا تنظیم و انعقاد قرارداد مشارکت ساخت خانه را باید جدی بگیرم؟

۱_ کمک به زیباسازی شهر و امکان استفاده از امکانات مدرن:

مشارکت در ساخت علاوه بر آن که خانه فرسوده و کهنه شما را تبدیل به خانه ای نو و زیبا می‌کند، امکان استفاده از بسیاری از امکانات مدرن و نوین مثل آسانسورهای جدید، سیستم گرمایش از کف،سیستم اطفاء حریق و مواردی دیگر را می‌دهد.

۲_ افزایش سرمایه:

زمانی که خانه کهنه و قدیمی خود را به شکل مشارکتی می‌سازید، ارزش بنای نوساز نیز به زمین ملک شما افزوده می‌شود.با فروش آن بنا هم قاعدتا سود بیشتری به دست خواهید آوردید بنابراین این کار برای افزایش ارزش مالک شما مفید است.

۳_ کمک به فروش سریع تر:

زمانی که قصد فروش خانه خود را دارید حتما می‌دانید که بازسازی و کمک به نوسازی آن در بهتر به فروش رفتن آن به شما کمک می‌کند پس این قرارداد از این لحاظ نیز به کمک تان می آید.

۴_ با تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت خانه تعهدات قانونی طرفین مشخص خواهد شد:

_ تعهدات مالک:

اصولا در این قرارداد تعهدات مربوط به مالک روشن تر از تعهدات سازنده است. چرا که مالک زمین خود را در اختیار سازنده می‌گذارد و جزئیات دقیق آن را در متن قرارداد ذکر می‌کند.

_ تعهدات سازنده:

سازنده می‌تواند تعهدات گوناگونی را به عهده بگیرد، برخی از مهم ترین تعهدات سازنده شامل این موارد است.

_ پرداخت هزینه‌های اداری

_ پرداخت هزینه‌های ساختمانی

_ پرداخت هزینه‌های ماهانه اجاره بها به مالک  که در منزل جدید و موقت می‌پردازد که به این هزینه بلاعوض می‌گویند.

_ پرداخت جریمه های مربوط نظام مهندسی،شهرداری،فضای سبز، کمیسیون ماده ۱۰۰.

در صورتی که برای نوسازی خانه خود نیاز به استفاده از اسناد قرارداد مشارکت داشتید می‌توانید همین الان برای دریافت نمونه قرارداد مشارکت در ساخت خانه اقدام کنید.

نیاز به قرارداد مشارکت ساخت خانه دارید؟

قرارداد مشارکت در ساخت از جمله قراردادهایی مدنی است که به شما به عنوان مالک خانه کمک می‌کند تا بتوانید خانه خود را نوسازی کنید، بافت فرسوده آن‌ را نو کنید، سرمایه خود را افزایش دهید. قرارداد مشارکت در ساخت این روزها بسیار پر کاربرد و مورد استقبال است،اما شما می‌توانید با یک مشاوره‌ حرفه‌ای به بهترین شکل آن را تنظیم کنید. وینداد در کنار شماست.

کارشناسان حقوقی وینداد آماده ارائه مشاوره‌های حقوقی در این مورد به شما می‌باشند.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط