قرارداد مشارکت مهدکودک

قرارداد مشارکت مهدکودک چگونه تنظیم می‌شود؟ چه مجوزهایی ضروری است؟

قرارداد مشارکت مهدکودک از جمله قراردادهایی است که ممکن است فکر کسانی را که در اندیشه‌ی تاسیس مهدکودک باشند، به خود مشغول کرده باشد. قرارداد مشارکت مهدکودک مثل سایر قراردادهای مشارکت مدنی نوشته می‌شود، فقط باید در نظر گرفت که تاسیس مهدکودک مجوزهای مخصوص خود را می‌خواهد. خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت و […]

قرارداد مشارکت مهدکودک از جمله قراردادهایی است که ممکن است فکر کسانی را که در اندیشه‌ی تاسیس مهدکودک باشند، به خود مشغول کرده باشد. قرارداد مشارکت مهدکودک مثل سایر قراردادهای مشارکت مدنی نوشته می‌شود، فقط باید در نظر گرفت که تاسیس مهدکودک مجوزهای مخصوص خود را می‌خواهد.

خیلی از افراد هنگام بستن قرارداد شراکت و پس از آن به مشکل برمی‌خورند. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن این امر است که آنها از نحوه بستن قرارداد شراکت بین دو نفر با خبر نیستند و نمی‌دانند الزامات این کار چیست. اگر شما هم می‌خواهید قرارداد شراکت ببندید بهتر است این مطلب را بخوانید زیرا ما توضیح داده‌ایم که این قرارداد چیست؟

شراکت از نگاه قانون

شراکت از نگاه قانون مدنی طبق ماده ۵۷۱ قانون مدنی اینگونه تعریف شده است:

”درآمیختن سهم‌‎الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، بمنظور انتفاع، طبق قرارداد”.

مطابق این تعریف به نقش حساس و مهم وجود قرارداد مشارکت به‌عنوان اولین مرحله شکل‌گیری و نظم‌بخشیدن به توافقات و تعیین مسیر آینده رفتار شرکاء در موضوع مشارکت می رسیم. حال بعد از تعریف کلی شراکت، به شرایط پیش‌نیاز قرارداد مشارکت مهدکودک می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص تفاوت مشارکت مدنی و حقوقی یا مشارکت در تالار یا الزامات شراکت و سرمایه گذاری در کارخانه کسب کنید می‌توانید به مجله حقوقی وینداد مراجعه کنید.

نحوه صدور پروانه فعالیت پیش از تنظیم نمونه قرارداد مهد کودک

مجوز مهدکودک و نحوه صدور پروانه فعالیت مهدکودک در ماده‌ی ۵ اصلاحیه دستورالعمل تاسیس، اداره و انحلال انواع مهدهای کودک، آمده است. در اینجا پیش از پرداخت به قرارداد مشارکت مهدکودک باید به توضیح پروانه فعالیت و موافقت اصولی بپردازیم.

موافقت اصولی تاسیس مهد کودک

موافقت‌نامه‌ای است که پس از طی مراحل پیش‌بینی‌شده در دستورالعمل عمومی توسط کمیسیون ماده ۲۶ استان بااعتبار یک‌ساله برای متقاضیان صادر می‌گردد تا نسبت به آماده نمودن ساختمان، تجهیز و تأمین نیروی انسانی موردنیاز و کسب تائیدی‌های لازم اقدام نماید. شایان‌ ذکر است اعتبار موافقت اصولی یک‌بار به مدت ۶ ماه قابل تمدید است.

پروانه فعالیت

دارنده‌ی موافقت اصولی باید قبل از انقضای مهلت یک ساله موافقت اصولی نسبت به احراز کلیه شرایط تاسیس مهدکودک از نظر ساختمانی، تجهیزاتی و ارائه تاییدیه‌های بهداشتی، انتظامی ـ ترافیکی، و تامین و معرفی نیروی انسانی و ارایه گواهینامه اتمام دوره آموزشی و ارائه سند مالکیت و یا اجاره نامه رسمی ملکِ محل راه‌اندازی مهدکودک اقدام و برگ درخواست صدور پروانه فعالیت را به بهزیستی شهرستان تحویل نماید. پروانه فعالیت مهدکودک مجوزی است که برای شروع و تداوم فعالیت مهدکودک پس از تجهیز و تأمین و معرفی نیروی انسانی موردنیاز بااعتبار سه‌ساله صادر می‌گردد.

وظایف مدیر موسس مهدکودک

وظایف مدیر موسس مهدکودک از جمله مباحثی است که قبل از پرداختن به موضوع قرارداد مشارکت مهدکودک حتما باید نسبت به آن مطلع باشید. مدیر موسس مهدکودک به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌گردد که پس از طی مراحل پیش‌بینی‌شده موفق به دریافت موافقت اصولی و سپس پروانه فعالیت می‌گردد. از وظایف مهم و اساسی موسس مهدکودک به این موارد باید اشاره کنیم:

  1. پرداخت حقوق و مزایا و بیمه کارکنان براساس قوانین و مقررات وزارت کار و امور اجتماعی وسازمان تامین اجتماعی.
  2. اقدام جهت بیمه حوادث و مسئولیت کودکان و کارکنان مهدکودک.
  3. معرفی مدیر واجد شرایط (با تایید سازمان بهزیستی استان).
  4. استخدام مربیان دارای صلاحیت مطابق با بند الف ماده ۷ این دستورالعمل.
  5. تامین استانداردهای ساختمانی و تجهیزاتی مهدکودک از نظر فنی، ایمنی و بهداشتی مطابق با ضوابط.

چه نکاتی حین تنظیم قرارداد مشارکت مهدکودک باید رعایت شود؟

یکی از قراردادهای پرکاربرد در مشارکت مدنی، قرارداد مشارکت مهدکودک است. اما قبل از تنظیم آن چند نکته مهم وجود دارد که در هنگام عقد باید به آن‌ها توجه کرد:

  1. در اولین قدم باید موضوع مشارکت که همان شراکت در مهدکودک است و همچنین نحوه مشارکت مشخص شود.
  2. حتما مشخصات شرکا در نمونه قرارداد مهدکودک ذکر شود.
  3. موضوع مهمی که در رابطه با نحوه مشارکت مطرح است، مساله آورده‌ی طرفین است که باید به تفصیل در قرارداد ذکر شود. به عنوان مثال آورده‌ی یکی از شرکا برای شراکت در مهدکودک می‌تواند سرمایه نقدی و یا مِلک باشد. آورده‌ی طرف دیگر می‌تواند کار و تخصص وی در زمینه‌ای خاص مثل تربیت و پرورش کودکان باشد.
  4. مقدار سرمایه و سهم سود هر یک از طرفین به طور واضح مشخص و سپس نحوه پرداخت و تقسیم سود و زیان شراکت بیان شود. همچنین میزان سهم هر یک از طرفین در مورد هزینه‌های جاری و مصرفی را نباید فراموش کرد.
  5. هر قرارداد شراکت، دارای مدت زمان معینی است که پس از طی آن، قرارداد خود به خود فسخ شده و پس از آن قابل استناد نیست. پس حتما باید در قرارداد مشارکت مهدکودک تاریخ شروع و پایان همکاری ذکر شود.
  6. از آنجایی که تعهدات و وظایف شرکا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید قرارداد شراکت آن را دربربگیرد، این تعهدات باید به نحوی باشد که شرایط تنظیم یک قرارداد را متعادل کند. یعنی شرایط یک طرفه نباشد و نمونه قرارداد مهدکودک به سمتی نرود که شریک دغدغه این را داشته باشد که سهم او تضییع شده است یا اینکه فضا برای سوءاستفاده یکی از طرفین فراهم شود.

قراردادهای مشارکت در بندهای به صورت کلی مشابه‌اند. قرارداد مشارکت گردشگری و قرارداد مشارکت خودرو و قرارداد مشارکت فرهنگی و هنری و قرارداد شراکت چاه و قرارداد مشارکت برپایی غرفه در کلیت قرارداد مشابه هم هستند. اما بندهای این قراردادها باید با توجه به موضوع قرارداد و نیازهای هریک از طرفین تنظیم شود.

قرارداد مشارکت مهدکودک و وینداد

در قرارداد مشارکت مدنی که در اینجا منظور قرارداد مشارکت مهدکودک است، نمی‌توان از یک مدل قراردادی واحد برای تمام موارد موجود استفاده کرد. حتی اگر چنین نمونه قراردادی نیز تهیه شود به موازات عام بودن قرارداد، کارکرد آن زیر سوال می‌رود. پس بهتر است قرارداد مشارکت مهدکودک را به‌طور خاص حتما زیرنظر کارشناس حقوقی تهیه و تنظیم نمایید. اگر در مورد قوانین شراکت آگاهی کافی ندارید، حتماً از وکیل و یا کارشناس استفاده کنید مشاوران حقوقی تخصصی ما بخاطر تسلطی که به امور قراردادها دارند از کلیات حقوقی آن مطلع‌اند. لذا مشاور حقوقی قراردادها در تنظیم قرارداد آنلاین، به شما کمک می‌کند که بهترین ضمانت اجرایی برای شما درنظر گرفته شود.

سوالات متداول

مدت اعتبار موافقت‌نامه تاسیس مهدکودک چه قدر است؟

موافقت‌نامه با اعتبار یک ساله برای متقاضیان صادر می‌شود و قابل تمدید به مدت شش ماه است. این مدت برای کارهایی نظیر آماده کردن ساختمان، تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز و دیگر تاییدیه‌های لازم است.

مربیان مهدکودک چگونه استخدام می‌شوند؟

مربیان مهدکودک دارای صلاحیت توسط مدیر موسس مهدکودک استخدام می‌شوند. مدیر، صلاحیت مربی را با توجه به بند الف ماده هفت دستورالعمل تاسیس، اداره و انحلال انواع مهدهای کودک تشخیص می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد شراکت شما و شریکتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط