قرارداد دکوراسیون داخلی

نمونه قرارداد دکوراسیون داخلی + نکات کلیدی آن

شرکت‌ها و منازل زیادی برای طراحی اولیه یا تغییر دکوراسیون خود از متخصصان این حوزه استفاده می‌کنند. طراحان داخلی که معمولا در قالب شرکت فعالیت دارند برای سفارش کار و شروع همکاری از یک قرارداد استفاده می‌کنند که تمامی موارد را به‌صورت دقیق در آن مشخص کنند. این قرارداد با عنوان قرارداد دکوراسیون داخلی شناخته […]

شرکت‌ها و منازل زیادی برای طراحی اولیه یا تغییر دکوراسیون خود از متخصصان این حوزه استفاده می‌کنند. طراحان داخلی که معمولا در قالب شرکت فعالیت دارند برای سفارش کار و شروع همکاری از یک قرارداد استفاده می‌کنند که تمامی موارد را به‌صورت دقیق در آن مشخص کنند. این قرارداد با عنوان قرارداد دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود و یکی از انواع قراردادهای پیمانکاری به شمار می‌رود. در این مقاله با بررسی کامل نمونه قرارداد دکوراسیون داخلی، قرارداد کاغذ دیواری را نیز بررسی خواهیم کرد و نکات آن را به‌طور کامل بیان می‌کنیم.

تنظیم قرارداد دکوراسیون داخلی

بسیاری از اموری که در قالب پروژه انجام می‌شوند را می‌توان در قالب قرارداد پیمانکاری پروژه‌ای یا قرارداد پیمانکاری خدمات تنظیم کرد. قرارداد کوراسیون داخلی نیز یکی از این موارد است که به‌صورت یک پروژه انجام می‌شود و از این‌رو بهترین نوع قرارداد برای همکاری، قرارداد پیمانکاری دکوراسیون داخلی است.

در این قرارداد طراح داخلی یا شرکتی که این خدمات را ارائه می‌دهد به عنوان پیمانکار و سفارش دهنده به عنوان کارفرما محسوب می‌شود. موضوع پروژه نیز طراحی دکوراسیون داخلی با ذکر جزئیات کامل آن و اینکه دقیقا طراح داخلی موظف به انجام چه مواردی است. در ادامه به‌طور کامل مواردی که باید در این قرارداد درج شود را توضیح خواهیم داد.

سایر قراردادهایی که به همین شیوه تنظیم می‌شوند، می‌توان به قرارداد پیک موتوری، قرارداد دوخت لباس فرم، قرارداد انبار گردانی و غیره اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی به معنای ایجاد هماهنگی و هماهنگ سازی طراحی شده برای جلوه بخشیدن بهتر به رنگ‌ها، اثاثیه و سایر لوازم یک اتاق یا ساختمان به گونه‌ای چشم نواز و زیبا است.
در واقع همه افراد سعی دارند در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه خود به بهترین شکل عمل کنند و زیباترین چینش و چیدمان را در محیط زندگی یا محل کار خود پیاده سازی کنند. اگر برای اعمال دکوراسیون خود نیاز به وسایل چوبی دارید می‌توانید با شرکت‌ها یا اشخاصی که دارای کارگاه‌های تولید لوازم و مصنوعات چوبی هستند، قرارداد نجاری تنظیم کنید.

قرارداد پیمانکاری دکوراسیون داخلی

اهمیت همکاری با کارشناس برای دکوراسیون داخلی

استفاده از تخصص طراح دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا بتوانید چیدمان فضای داخلی خود را بر اساس سلیقه خود به‌صورت اصولی انجام دهید. به علاوه از مزایای زیر نیز بهره‌مند شوید:

۱_ زمانی که طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را به یک کارشناس می‌سپارید خیالتان راحت است که با تبادل نظر با کارشناس به طراحی دلخواهتان می‌رسید و نتیجه مطلوبی در پایان کار داشته باشید.

۲_ یکی از موارد مهم در امر کسب و کارهای امروز فضای کار است که با چینش زیبا و چشم نواز محیط بهتری برایتان فراهم می‌شود و چه بسا در روحیه و پیشبرد کسب و کارتان کمک موثری باشد.

۳_ دکوراسیون داخلی هر فضای اداری به نوعی نشان‌دهنده نوع فعالیت، فرهنگ سازمانی و ویژگی‌های محیط کار است.

۴_ در زمانی که به یک طراح دکوراسیون اعتماد می‌کنید دسترسی بیشتری به انواع کاغذ دیواری، کفپوش، پرده، مبلمان و کمد دیواری خواهید داشت.

بندهای نمونه قرارداد طراحی دکوراسیون

در یک نمونه قرارداد طراحی داخلی بندهای اصلی قرارداد به‌صورت زیر است. ضمن اینکه می‌توانید موارد دیگری که مورد توافق شما و در چارچوب قانونی است را در آن درج کنید.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از طراحی معماری داخلی طراحی سه بعدی _ _ _ _ _ _ _ و نقشه های اجرایی برای فضاهای _ _ _ _ _ _ _ _ در پروژه _ _ _ _ _ _ _
واقع در  _ _ _ _ _ _ _ _ .
بر اساس جزئیات تعیین شده در فرم مشخصات طراحی که به امضا طرفین قرارداد رسیده است و به هر یک از نسخه های قرارداد پیوست شده است.

اسناد و مدارک قرارداد 

_ قرارداد فعلی میان طرفین
_ پیوست قرارداد فرم مشخصات طراحی.
_ کپی کارت ملی طرفین قرارداد و نماینده‌های ایشان.
_ کلیه دستور کارها، اصل یا کپی امضا شده ضمانت‌های تعیین شده در قرارداد.

مدت قرارداد دکوراسیون داخلی

_ مدت قرارداد از تاریخ _ _ _ _ _ _ _ است.
_ تحویل بخش اول طراحی ها شامل _ _ _ _ _ روز از تاریخ _ _ _ _ _ انجام می‌شود.
_ بخش دوم طراحی ها شامل _ _ _ _ _ _ _، _ _ _ _ روز بعد از تحویل بخش اول انجام می‌شود.

امکان ایجاد تغییر در طرح اولیه ارائه شده به کارفرما مطابق پیوست فرم مشخصات طراحی توسط کارفرما 

کارفرما مجاز است تا _ _ _ _ _ مرتبه نسبت به طرح های اولیه ارائه شده توسط طراح تغییر ایجاد کند.این تغییرات باید به نحوی باشد که در مغایرت با هیچ یک از جزئیات طراحی مشخص شده در پیوست فرم مشخصات طراحی نباشد.

مبلغ قرارداد یا دستمزد طراح

شیوه پرداخت مبلغ قرارداد

_ مبلغ قرارداد در _ _ _ بخش با شرایط و در زمان های تعیین شده برای هر بخش به شماره حساب _ _ _ _ _ _ واریز می‌شود.

_ به ازای هر روز دیرکرد در پرداخت هر بخش از مبلغ قرارداد،مطابق با شرایط توافق شده میان طرفین باید مبلغ _ _ _ _ _ به عنوان مبلغ ضرر و زیان دیرکرد در پرداخت مطالبات طراح پرداخت شود.

تعهدات طراح و کارفرما

موارد فسخ قرارداد

_ اگر در هر مرحله از اجرای موضوع قرارداد طراح در اجرای تعهدات خود در این قرارداد قصوری کند طرف دیگر می تواند قرارداد را فسخ کند.

_ اگر مجموع روزهای توقف و تعطیلی اجرای موضوع قرارداد به دلیل قصور کارفرما بیش از روزهای مشخص شده باشد طرف دیگر اختیار فسخ قرارداد را دارد.

جریمه تاخیر در اجرای موضوع قرارداد

در صورتی که طراح نتواند در مدت زمان مقرر و به شکل مشخص شده عمل کند و موضوع قرارداد را به اتمام برساند و قصور داشته باشد به ازای هر روز دیرکرد مبلغ _ _ _ _ _ باید به عنوان جریمه تاخیر در اتمام موضوع قرارداد را پرداخت کند.

شرایط قوه قاهره یا فورس ماژور

در مواردی که به علل ناشی از شرایط قهری یعنی برخی از شرایط خاص مندرج در قانون مانند سیل،زلزله که رفع آن خارج از حیطه توانایی و اقتدار طرفین باشد و انجام بخشی از موضوع قرارداد را غیرممکن کند در صورت فسخ قرارداد هیچ از یک طرفین حق مطالبه خسارت و ضرر های وارد شده را ندارد.

مشخصات قرارداد 

جمع‌بندی

قرارداد دکوراسیون داخلی یکی از قراردادهایی است که در قالب قرارداد پیمانکاری تنظیم می‌شود و بر اساس ان طراح داخلی به‌عنوان پیمانکاری یا همان مجری پروژه، طراحی یک فضای داخلی در ساختمان را به‌عهده می‌گیرد. مواردی که بر عهده طراح است به‌طور کامل مشخص خواهد شد. از سوی دیگر مبلغ اجرای قرارداد و شرایط همکاری و مدت زمان ان نیز تعیین می‌شود.

با توجه به اینکه تنظیم قرارداد علاوه‌بر رعایت نکات فنی نیاز به تخصص حقوقی دارد، توصیه می‌شود که قراردادهای خود را توسط کارشناسان حقوقی تنظیم کنید که علاوه‌بر دانش حقوقی، تجربه کافی در تنظیم انواع قراردادهای با موضوعات مختلف دارند. در نتیجه به شما کمک می‌کنند قراردادی همه جانبه و استاندارد داشته باشید و حداکثر مواردی که در طول اجرای پروژه تا به نتیجه رسیدن آن لازم است را پوشش دهد.

سوالات متداول

قرارداد طراحی داخلی چگونه تنظیم می‌شود؟

این قرارداد یکی از انواع قراردادهای پیمانکاری است که در قالب پروژه با شرایط مشخص شده و همچنین مبلغ و مدت زمان معین انجام می‌شود.

آیا در قرارداد پیمانکاری کارفرما ملزم به بیمه کردن پیمانکار است؟

خیر، در قراردادهایی مثل طراحی دکوراسیون که از نوع قرارداد پیمانکاری تک نفره به شمار می‌روند، کارفرما الزامی به بیمه کردن پیمانکار ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

خدمات قراردادی وینداد

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از