قرارداد پیمانکاری صادرات یک قرارداد مهم برای تجار و صاحبان کسب‌وکار !

قرارداد پیمانکاری صادرات یک قرارداد مهم برای تجار و صاحبان کسب‌وکار !

از قرارداد پیمانکاری صادرات چه می‌دانید؟ در انجام فعالیت‌های اقتصادی صادرات یکی از گزینه‌ای مهم و با اهمیت است. توسعه‌ صادرات برای کسب‌وکارها گامی اساسی برای گسترش فعالیتشان است. همانطور که می‌دانید برای انجام بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی لازم است با قوانین مربوط به آن آشنایی داشت صادرات نیز از جمله آنهاست. قوانین و مقررات […]

از قرارداد پیمانکاری صادرات چه می‌دانید؟ در انجام فعالیت‌های اقتصادی صادرات یکی از گزینه‌ای مهم و با اهمیت است. توسعه‌ صادرات برای کسب‌وکارها گامی اساسی برای گسترش فعالیتشان است. همانطور که می‌دانید برای انجام بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی لازم است با قوانین مربوط به آن آشنایی داشت صادرات نیز از جمله آنهاست. قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا به چندین بخش تقسیم می‌شوند که لازم است تجار و صاحبان کسب‌وکارها نسبت به آنها اطلاع دقیق داشته‌باشند. به همین دلیل قرارداد پیمانکاری صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در  این نوشته قصد داریم به تفصیل به بررسی پیمانکاری صادرات و موارد قانونی آن بپردازیم.

پیمانکاری صادرات چیست؟

خروج یک کالا از گمرک یک کشور جهت ارسال به یک کشور دیگر در عرصه‌ی بازرگانی صادرات کالا تلقی می‌شود. صادرات کالا نیز همانند هر عمل تجاری دیگری نیازمند اطلاع از شرایط و مجوزهای صادرات کالا، برنامه‌ریزی، شناخت درست از وضعیت موجود، جلب اعتماد و آگاهی‌رسانی دارد. به همین دلیل قرارداد پیمانکاری صادرات اهمیت می‌یابد. صادرات می‌تواند توسط افراد حقیقی و حقوقی تحقق یابد. تنوع اهداف، نحوه اجراء و نحوه عمل فرآیند صادرات موجب تنوع آن مى‌شود.  درقوانین گمرکی صادرات به دو قسمت صادرات قطعی و صادرات موقت تقسیم می‌شود.

شما‌ می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد صادرات فروش کالا را ثبت کنید تا کارشناسان حقوقی ما یک قرارداد اصولی و مطابق قوانین صادراتی را برای شما تهیه و تنظیم کنند.

صادرات قطعی

صادرات قطعی به معنی خارج کردن کالا از قلمرو گمرکی کشور با هدف فروش، استفاده یا  مصرف در خارج از قلمرو گمرکى کشور می‌باشد. با توجه با قوانین این صادرات می‌تواند از طریق بازارچه‌هاى مرزى و شرکت‌هاى تعاونى مرزنشینان انجام شود.

صادرات موقت

این نوع صادرات به معنی، خارج نمودن کالا از قلمرو گمرکى کشور به قصد عرضه و نمایش در نمایشگاه‌ها، تعمیر، تکمیل و فرآورى در خارج از قلمرو گمرکى کشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمرکی می‌باشد. در این بین درمورد کالاهای مصرفی که ممکن است از بین برود یا مصرف یا فروخته شود قوانین راجع به صادرات قطعی اجرا می‌شود.

چرا با راهنمایی‌های یک مشاور حقوقی با خیال راحت و بی‌دغدغه ، تنها به فکر رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان نباشید؟ همین الان برای دریافت مشاوره حقوقی اقدام کنید.

در مورد قوانین و مقررات قرارداد پیمانکاری صادرات چه می‌دانید؟

برای انجام موفقیت‌آمیز فعالیت اقتصادی لازم است که با قوانین و مقررات مربوط به آن آشنا باشیم تا در جریان کار با مشکل مواجه نشویم. قوانین صادرات شامل قانون صادرات و واردات ، آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات ، قوانین گمرکی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و قوانین مربوط به تعرفه‌های گمرکی می‌شود.

مهم‌ترین و اصلی ترین قانون مربوط به حوزه صادرات کالا، «قانون مقررات صادرات و واردات» است. اگر قصد فعالیت صادراتی را دارید باید بر این قانون مسلط باشید. این قانون در ۴۸ ماده قانونی، ۴۵ تبصره و ۱۴ بند تدوین شده و مصوب سال ۱۳۶۶ است. به دنبال این قانون آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات پیرو قانون فوق توسط هیئت دولت مورخ ۱۳۷۳ تصویب گردید و شامل نکات دقیق تر و اجرایی تری نسبت به قانون مذکور است.

همچنین برای دانستن مقررات صادراتی، لازم است به قانون قاچاق کالا و ارز نیز توجه ویژه داشت. قانون قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده و در دو سال بعد اصلاحات دیگری به آن اضافه شده است. در این قانون کالاها‌ی موضوع صادرات و واردات به سه دسته تقسیم شده است که عبارتست از کالاها‌ی مجاز، مجاز مشروط، ممنوعه.

توجه به قانون امور گمرکی نیز خالی از فایده نیست. در این قانون محتوای مقرراتی در زمینه عملیات اجرایی مربوط به امور گمرکی و ترخیص کالا می‌باشد. این قانون از بخش‌های زیادی تشکیل شده که تخلفات و قاچاق، انبارها و سردخانه‌های گمرک، وظایف سازمان گمرک، هزینه‌های انجام خدماتی گمرکی، تشریفات گمرکی، فرایندهای گمرکی و بسیاری نکات دیگر اشاره شده است.

اگر برای انعقاد قرارداد پیمانکاری صادرات و در مورد قوانین و مقررات صادرات به کمک نیاز دارید می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما تماس بگیرید یا فرم درخواست تنظیم قرارداد را در این صفحه پر کنید.

بررسی قرارداد پیمانکاری صادرات

قرارداد پیمانکاری صادرات براساس ماده 10 قانون مدنی پذیرفته شده‌است. بنابراین در این قرارداد نیز همچون سایر قراردادها می‌بایست شرایط عمومی و اختصاصی قراردادها در آن رعایت گردد. برای اطلاع در مورد شرایط انعقاد این قراردادها در ادامه به بررسی بندهایی از این قرارداد می‌پردازیم.

بند‌های این قرارداد عبارتند از:

  • مشخصات کارفرما
  • مشخصات پیمانکار
  • موضوع قرارداد و محل انجام آن
  • محاسبات و مشخصات فنی پروژه
  • هزینه‌های قرارداد به تفکیک
  • شرایط پرداخت
  • اسناد و مدارک قراردادی
  • مدت انجام موضوع قرارداد
  • دیرکرد طرفین در انجام پروژه
  • چگونگی نظارت بر قرارداد
  • نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار
  • تجهیز و برچیدن کارگاه محل نگهداری کالا
  • تعهدات پیمانکار
  • تعهدات کارفرما
  • ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار
  • مالیات پروژه
  • موارد فسخ
  • چگونگی حل اختلافات ناشی از قرارداد

در اینجا مواردی ازمهمترین بند‌های قرارداد پیمانکاری صادرات را بیان کردیم.اما همانطور که می‌دانید بهترین روش در تنظیم قراردادها بهره‌گیری از افراد کارشناس و متخصص در این زمینه است. تیم حقوقی وینداد با کمک کارشناسان مجرب شما را در تنظیم قرارداد یاری می‌کند.

آیا هنوز سوالی در خصوص قرارداد پیمانکاری صادرات دارید؟

در این نوشته تلاش کردیم شما را با نکات قانونی و قراردادی صادرات آشنا کنیم. اما ازآنجایی که مباحث حقوقی جزئیات و نکات دقیق زیادی دارید بهتر است برای انعقاد قرارداد به مشاوران و یا کارشناسان ما رجوع کنید.آنها  آماده ارائه خدمات حقوقی ویژه در زمینه صادرات و واردات کالاها و خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشد. از جمله این خدمات می‌توان به مشاوره در زمینه اقدام به صادرات و واردات و تنظیم قراردادها صادرات کالا اشاره کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات حقوقی می‌توانید روی ما حساب باز کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌چه می‌خواهید دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

نمونه قرارداد مناسب شما

مقالات مرتبط