قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی چه قراردادی است؟

قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی چه قراردادی است؟

بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه در فضای کسب و کار با آن مواجهیم از طریق قرارداد پیمانکاری  مدیریت انجام می‌شوند. همچنین باید اذعان داشت که قرارداد پیمانکاری عبارت است از: قراردادی که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی […]

بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه در فضای کسب و کار با آن مواجهیم از طریق قرارداد پیمانکاری  مدیریت انجام می‌شوند. همچنین باید اذعان داشت که قرارداد پیمانکاری عبارت است از: قراردادی که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند؛ قرارداد پیمانکاری خدمات انواع مختلفی دارد مانند قرارداد مدیریت پروژه، قرارداد مدیریت پیمان و انواعی از این دست.  در این مطلب به قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی می‌پردازیم.

قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی چیست؟

رابطه کارفرما- کارگر بین یک تیم یا موسسه با مدیریت باشگاه ورزشی، مشابه رابطه معمول کارفرما- کارگر در دنیای تجارت است. قرارداد مدیران تاحدی مشابه قراردادهای استخدام است و در آن، ماهیت کار، طول مدت استخدام و حقوق و دستمزد مشخص شده است. قرارداد مدیر باشگاه ورزشی برای شروع این کار مناسب‌ترین اقدام در این راستاست.

اگر به این قرارداد نیاز دارید می‌توانید درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی را همین الان ثبت کنید.

مفاد قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی چیست؟

۱- مشخصات طرفین:

کارفرما/ نماینده قانونی کارفرما

کارگر/کارمند

۲- نوع قرارداد:

قرارداد غیرموقت یا دائمی

قرارداد موقت یا مدت معین

قرارداد معین

قرارداد آزمایشی

قرارداد آموزشی

۳- نوع کار یا حرفه یا حجم کار یا وظیفه‌ای که کارگر/کارمند به آن اشتغال می‌یابد

۴- محل انجام کار:

دفتر اصلی باشگاه به  آدرس ………………. و نیز مجموعه‌های ورزشی باشگاه به نشانی …………..  به منظور تمرین و آمادگی بازیکنان.

۵- تاریخ انعقاد قرارداد

۶- مدت قرارداد

۷- ساعات کار

(میزان ساعات کار و زمان شروع و خاتمه آن صرفاً با رضایت طرفین تعیین می‌گردد. ساعات کار نمی‌تواند بیش از میزان مندرج در قانون کار تعیین شود لیکن کم‌تر از آن مجاز است).

۸- حق السعی

۹- بیمه

۱۰- عیدی و پاداش سالانه

۱۱- حق سنوات یا مزایای پایان کار

۱۲- شرایط فسخ یا خاتمه قرارداد

به موجب این قرارداد به موجب موارد ذیل هر یک از طرفین قادر به فسخ قرارداد می‌باشند و در غیر این صورت طرف فسخ کننده می‌بایست وجه التزام به مبلغ …… پرداخت نماید.

۱۳-نسخ قرارداد

شما می‌توانید تنها با ثبت درخواست تنظیم قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی یک قرارداد اصولی و حرفه‌ای را در دست داشته باشید.

شروطی که انحصاراً می‌بایست در قراردادهای پیمانکاری مدیریت ورزشی مدنظر قرار گیرند کدامند؟

۱-شرط انحصار

برای جلوگیری از تضاد منافع، برخی قراردادها دارای شروطی هستند که مانع از واگذاری تعهدات و وظایف پیمانکار یا مستخدم به شخص ثالث می‌شوند که انحصار خوانده می‌شود. در قرارداد مدیر باشگاه ورزشی توجه به این نکته ضرورت دارد.

۲-شرط گزارش دهی

در برخی قراردادها باید مشخص شود که گزارش باید به چه فرد یا سازمانی ارائه شود، چندبار این کار انجام شود و به چه شکل (نوشتاری یا گفتاری) باشد. فرد یا سازمان مذکور اغلب از جنبه‌های فنی کار، آگاهی دارد و از نقش قانونی در ارزیابی و تصمیم گیری در خصوص ادامه رابطه کاری طرفین برخوردار است.

۳-شرط عدم رقابت

وجود این شرط در قرارداد، مستخدم یا پیمانکار را از دانش یا تجربه‌ای که مستخدم یا پیمانکار قبلی در زمینه مورد نظر کسب کرده و می‌تواند بشکل غیرمنصفانه از آن بهره برداری نماید محافظت می‌کند این شرط تنها باید کسانی را شامل شود که دانش آنها در حرفه‌ای مورد نظر ممکن است به جایگاه پیمانکار یا مستخدم در بازار، یا رابطه او با سایر مشتریان آسیب وارد سازد.

۴-شرط رازداری

با ذکر این شرط در قرارداد، موارد اختلافی بین طرفین از قبیل علت فسخ قرارداد، اظهارات رد و بدل شده و مبلغی که طرفین برای فسخ مسالمت آمیز قرارداد بر سر آن توافق کرده‌اند محرمانه باقی می‌ماند. شرط رازداری می‌تواند برای هر دو طرف قرارداد سودمند باشد. شرط رازداری با دو هدف در قراردادها بکار می‌شود:

اول، جلوگیری از افشای اطلاعات مهم یا محرمانه کارفرما توسط مستخدم یا پیمانکاری که به دسترسی پیدا کرده‌اند، در حین یا پس از خاتمه قرارداد؛ دوم، جلوگیری از افشای جزئیات قرارداد، پس از خاتمه آن.

۵- نحوه خاتمه

برای پیشگیری از مشکلات بعدی، طرفین توافق می‌کنند که در چه شرایطی قرارداد را خاتمه دهند یا در صورت بروز کدام عوامل، قرارداد خودبه خود فسخ شود. شرط خاتمه برای قراردادهای مختلف، بسته به کارگر یا پیمانکار مستقل بودن و نیز، مواردی چون ضرورت اعلان قبلی، طول مهلت احتمالی، و لزوم پرداخت پول،

متفاوت است.

۶- غرامت و بیمه

هزینه‌های قانونی و خسارت‌هایی که افراد تحت استخدام، در حین انجام صحیح وظایف محوله متحمل می‌شوند باید جبران شود. از این رو، چنین مواردی اغلب در قراردادها نمی‌آیند، زیرا به روشنی در مقررات کشوری تصریح شده‌اند. البته پیمانکاران مستقل معمولاً از سازمان‌هایی که با آنها قراردادها دارند، غرامتی دریافت نمی‌کنند و سازمان‌ها الزامی برای حمایت و جبران غرامت افرادی که فعالیتشان تحت کنترل آنها نیست، ندارند.

۷-حوادث قهری (فورس ماژور)

مجموعه حوادث خارجی غیرقابل پیش بینی، غیرقابل کنترل و غیرقابل دفع مانند زلزله، سیل، جنگ و غیره که ممکن است موجبات عدم امکان اجرای قرارداد یا تعلیق آن را فراهم آورد فورس ماژور نام دارد.

در صورتی که فورس ماژور سبب عدم امکان اجرای قرارداد بطور مطلق شود، پیمانکار مستحق دریافت حق‌الزحمه خود تا زمان وقوع آن خواهد بود.

باید فورس ماژور اثبات شود و اثبات آن به عهده مدعی (کسی که فورس ماژور مانع اجرای تعهدات او شده است.) می‌باشد.

چنانچه درخصوص قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید از مشاوره کارشناسان حقوقی امور قراردادها بهره‌مند شوید.

سخن آخر

در نهایت باید بیان داشت که قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی یکی از مهم‌ترین قراردادهایی است که امروز تمامی باشگاه‌های ورزشی به آن نیازمند هستند و از این رو اهمیت به سزایی را ایفا می‌نماید. در صورت نیاز می‌توانید مطالب جزئی تر را در مورد قرارداد اجاره باشگاه ورزشی، قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی و ثبت شرکت باشگاه ورزشی اینجا بخوانید.

همچنین است با رعایت نکات فوق الذکر در قرارداد پیمانکاری مدیریت باشگاه ورزشی می‌توان از بروز اختلافات در آینده جلوگیری نمود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری

مشاوره تلفنی حقوقی آنلاین

برای دریافت مشاوره تخصصی خدمات حقوقی کسب‌وکارها ( تنظیم قراردادهای دو زبانه، تنظیم اوراق قضایی، دعاوی تخصصی کسب‌وکارها، مالکیت فکری، کپی‌رایت و غیره) درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان ما، با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا جزئیات قرارداد پیمانکاری شما را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط

نمونه قرارداد کشاورزی
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد کشاورزی + نکات تنظیم قرارداد

قراردادهای پیمانکاری به دلیل داشتن ظرفیت وسیعی برای همکاری و دریافت یا ارائه خدمات در کسب‌وکارها بسیار کاربردی هستند. نمونه قرارداد کشاورزی نیز از جمله

قرارداد تولید قطعه و محصول
مقالات قرارداد ارائه خدمات

نمونه قرارداد تولید قطعه و نکات تنظیم آن

با افزایش جمعیت و گسترش نیاز مردم، تمایل سرمایه گذاران نیز برای تولید قطعات و محصولات مختلف افزایش یافت. قرارداد پیمانکاری تولید قطعه، یکی از