نمونه قرارداد کارگزاری فروش کالا

با نمونه قرارداد کارگزاری فروش کالا سریع­تر کالا خود را بفروشید

قرارداد کارگزاری فروش کالا یا بروکری را در واقع می توان نوعی قرارداد کار تلقی کرد که در آن شخصی که به تمام جوانب یک زمینه کاری آگاهی دارد به عنوان کارگزار مانند پل ارتباطی میان مشتری و فروشنده یا مشتری و خدمات دهنده ارتباط برقرار می‌کند. امروزه با درنظرگرفتن تمام جوانب پیشرفت های کسب […]

قرارداد کارگزاری فروش کالا یا بروکری را در واقع می توان نوعی قرارداد کار تلقی کرد که در آن شخصی که به تمام جوانب یک زمینه کاری آگاهی دارد به عنوان کارگزار مانند پل ارتباطی میان مشتری و فروشنده یا مشتری و خدمات دهنده ارتباط برقرار می‌کند.

امروزه با درنظرگرفتن تمام جوانب پیشرفت های کسب و کارهای نوین معمولا سعی می­‌شود تا از ظرفیت های کارگزاری استفاده شود تا هم از مهارت و دانش آنان در این زمینه استفاده کنند و هم در مصرف زمان صرفه جویی نمایند. در نوشتار ذیل به بررسی جوانب این قرارداد و اهمیت آن در دنیای امروز می­پردازیم.

کارگزار چه کسی است؟

قرارداد کارگزاری فروش کالا یکی از قرارداد های بسیار مهم در بازار کسب و کار می باشد.کارگزاری که طرف قرارداد قرار می­گیرد و قرارداد کارگزاری فروش با او به ثبت می­رسد، می تواند شخص حقیقی و یا شخص حقوقی باشد.

کارگزار شخصی است که به تمام جوانب یک حوزه کاری اعم از فروش یا خدمات به طور کامل مسلط است.به عبارتی یک کارگزار در زمینه خاصی دانش و ارتباطات دارد و می تواند خریدار یا فروشنده کالا و یا خدمات را به یکدیگر معرفی کند. کارگزاران از قدرت ارتباطی و اجتماعی بالایی برخورد هستند و به مثابه پلی بین مشتریان و فروشندگان هستند.همین از ویژگی های بارز و مهم کارگزاران فروش کالا است.

یک کارگزار می تواند در کنار تسهیل کار فروش مثل یک مشاور در زمینه های کاری متفاوت مشاوره بدهد و طرف قرارداد را در زمینه کاری آن حوزه راهنمایی نماید. یا در بعضی از مواقع می تواند به عنوان یک وکیل وکالت کاری طرف قرارداد را قبول کند. او همچنین می­‌تواند انجام و پیگیری های امور خاصی را هم به عهده بگیرد.

ارتباط با کارگزاران به طرق مختلفی از جمله به صورت های حضوری، آنلاین یا تلفنی امکان پذیر است.

اهمیت قرارداد کارگزاری فروش کالا

کارگزاران از این حیث که شرایط بازار را به طور کامل می شناسند و به آن اشراف دارند،می­توانند موقعیت‌های سود آور و دارای پتانسیل کسب و کارهای مختلف را شناسایی کنند و به کارفرما پیشنهاد کنند. کارفرما در مدت کمی متوجه تاثیر استفاده از نیروی کارگزار در روال رشد کاری و افزایش درآمد کسب و کار خود خواهد شد. قطعا اگر کارفرما در بازه های مناسب زمانی، فعالیت مفید و هدفمند انجام دهد، کسب و کار او بسیار توسعه پیدا خواهد کرد.با انعقاد قرارداد کارگزاری فروش کالا،کارفرما از موقعیت‌ها و شرایط حساس و پر سود تجارت اطلاع پیدا می­‌کند و از آن ها نهایت استفاده را می­‌کند.

در راستای اهمیت این قرارداد می­توان گفت که شخصی که یک کسب و کار را اداره می کند مایل به فروش کالا و یا خدمات است اما نمی تواند برای یافتن مشتریان و مشتریان به بازار مراجعه کند، بنابراین مایل است در عوض به یک کارگزار برای انجام آن کار پول بپردازد. از طرف دیگر شخصی می‌خواهد یک کالا و یا خدمات بخرد اما نمی‌داند کجا باید جستجو کند یا با چه کسی صحبت کند، بنابراین می‌خواهد به یک کارگزار پول بدهد تا آن کالا و یا خدمات را برای او پیدا کند. بدین ترتیب در زمان و انرژی طرفین صرفه جویی به عمل می­آید.

 

قرارداد کارگزاری فروش کالا

 

رابطه بین کارگزار فروش و کارفرما، به وسیله قرارداد کارگزاری فروش کالا مشخص می شود و جنبه قانونی پیدا می کند. این قرارداد، قراردادی برای انجام کار است.  قرارداد کارگزاری فروش کالا به پیروی از قانون مدنی و قانون کار نوشته می شود و عقد آن بر اساس ماده 10 قانون مدنی و قوانین مرتبط با کارگزاری است. و اگر با قانون و شرع و عرف مغایرتی نداشته باشد، جایز است و هیچ مشکلی ندارد..

قرارداد کارگزاری فروش کالا در اصل پیمان نامه ای می باشد که به وسیله این قرارداد، دو طرف قرارداد را نسبت به یکدیگر متعهد می کنند. شخص کارگزار اطلاعات و مشاوره و آموزش تخصصی برای کسب و کار بهتر و افزایش سود و درآمد را پیشنهاد می­کند و همینطور مشتریان را با کارفرما آشنا می سازد.

کارفرما هم به عنوان طرف دیگر قرارداد ، بابت خدمات ذکر شده در قرارداد که به طور دقیق و با جزئیات مورد اشاره قرار می­دهند، به عنوان حقوق و حق الزحمه، مبلغی را به کارگزار پرداخت می­کند. این رابطه کاری از طریق قرارداد کارگزاری فروش کالا مشخص می­‌شود و جهت تفسیر دایره مواد توافق شده به متن قرارداد رجوع می­‌کنیم.

 

نکاتی که در قرارداد فروش کالا بدان باید توجه شود

  • در عنوان قرارداد باید توجه کرد عنوان به نحو نسبتا جامعی باشد. باید مدلی نوشته شده باشد که با خواندن آن بتوان متوجه شود که قرارداد در مورد چه موضوعی می­باشد. در واقع عنوانی باشد تا موید محتویات قرارداد باشد.
  • در ادامه موضوع قرارداد کارگزاری توضیح داده می شود که دربرگیرنده توقعات و انتظارات از کارگزار طرف قرارداد است. می­توان ذیل این عنوان هدف و کاری را که از کارگزار انتظار می­رود را ذکر کرد.
  • در ادامه این قرارداد، مبلغ و نحوه پرداخت حق الزحمه درقرارداد کارگزاری فروش نوشته می شود.

در این قسمت طرفین باید درباره مبلغ و حق الزحمه کارگزار به توافق برسند و مبلغ و نحوه پرداخت آن را در قرارداد ذکر کنند..

  • در قسمت بعدی، مدت قرارداد کارگزاری فروش نوشته می­‌شود که مدت قرارداد بر اساس توافقات کارفرما و کارگزار تعیین می شود . در این بخش لازم است کارگزار و کارفرما درباره مدت زمان قرارداد و تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد مذاکره کنند و تاریخ نهایی و تایید شده را در قرارداد نوشته و آن را ثبت کنند.
  • در ذیل قرارداد آنان می­‌توانند شرایط فسخ قرارداد و مشخص کردن داور در صورت بروز اختلاف پیش‌­بینی کنند.

نتیجه نوشتار

در این نوشته بر آن آمدیم که اهمیت کارگزاری فروش کالا در دنیای امروزی را متذکر شویم. این نوع قرارداد به نحو اجتناب ناپذیری در جهان در حال گسترش است و حوزه های متفاوتی را در برمی‌­گیرد.

شما می­‌توانید در زمینه مشورت برای انعقاد این قرارداد از مشاوران کسب وکار وینداد کمک بگیرید و در صورت نیاز به قرارداد کارگزاری فروش کالا به متخصصان وینداد مراجعه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک‌گذاری
نظرات
ثبت نام
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمامی نظرات
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

قرارداد مناسب شما

بعد از ثبت درخواست، کارشناسان حقوقی با شما تماس می‌گیرند تا پس از شنیدن انتظارات شما، جزئیات قرارداد مورد نظرتان را در بندهای قرارداد بیاورند.

مقالات مرتبط